Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2008 00:00
Peugeot’nun küçük sınıftaki temsilcisi 207, daha önce konsept olarak tanıtılan 207 Outdoor modelini, adını değiştirmeden yollarla buluşturuyor. 33 bin 650 YTL’ye Türkiye’de yollara çıkan 207 Outdoor, 1.6 litre 90 beygir gücündeki dizel motor ile donatılmış.
207 Outdoor, şişkin çamurlukları ve yüksek süspansiyon sistemi ile küçük bir SUV gibi durmayı başarıyor. Bu modelle birlikte Peugeot, müşterilerini Türkiye’de SUV modeli 4007’yi piyasaya sunmadan araziye ısındırıyor.
Fransız üretici Peugeot’nun küçük sınıftaki temsilcisi 207, 3/5 kapılı hatchback ve coupe-cabrio seçeneklerinden sonra şimdi de Outdoor isimli versiyonu ile karşımıza çıkıyor. Birçok farklı kullanım için çözümler sunan ve hafta sonu şehir dışına kaçamak yapmayı seven aileler için geliştirilen Outdoor konsepti, yüksek yapısı ve gövde koruma ekipmanları ile adeta bir SUV görünümü sunuyor. SUV, MPV ve CrossOver araçlarla benzer özellikler taşıyan 207 Outdoor, ön yüzünü hatchback kardeşinden alıyor. Büyük ve çekik farları ile klasik bir Peugeot duruşu sergileyen 207 Outdoor’un asıl farklılığı profilden bakıldığında ortaya çıkıyor. 207 Outdoor’un, 207 SW’yi baz alan akıcı ve aerodinamik tasarımı, önde 16, arkada 20 milimetre artırılmış zemin yüksekliğine sahip. Araç, tavan rayları ve 16 inçlik özel "Outdoor" alüminyum alaşım jantlarıyla, tasarımına esin kaynağı olan SUV çizgilerini pekiştiren ve yerden yüksek yapısını daha da ön plana çıkarıyor. "Narbonnais grisi" rengindeki özel Outdoor çamurluklar ve marşbiye kaplamaları 4x4 araçlara gönderme yapıyor.
Yerden daha yüksek ve değişik yol koşulları için tasarlanmış 207 Outdoor’un yapısal özellikleri bunlarla sınırlı değil. Burulma sertliği artırılmış arka travers, daha geniş jant ve lastiklere göre yeniden ayarlanmış elektrik takviyeli direksiyon simidi aracın teknik alt yapısındaki geliştirmeleri oluşturuyor. Ayrıca 207 Outdoor standart olarak sunulan ABS fren, elektronik fren gücü dağıtımı ve acil fren desteği gibi kapsamlı güvenlik özelliklerine de sahip. ESP sistemi ise isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. Standart olarak sunulan sürücü ve yolcu ön hava yastıklarının dışında yan ve perde hava yastıkları opsiyonel olarak alınabiliyor. Ayrıca üç arka koltuk başlığı ve arkada üç noktalı Isofix bağlantısı da 207 Outdoor’da standart olarak bulunuyor.
1.6 LİTRELİK DİZEL MOTOR
207 Outdoor iç mekanda da kendine özgü detaylara sahip. Siyah ön panel, parlak gri kaplamaya sahip ve gösterge panelinde beyaz zeminli ve krom çerçeveli spor tip göstergeler bulunuyor. Koltuklar "Maille" tipi kumaş döşemelerle kaplı ve kapılarda da aynı kumaştan kaplamalar bulunuyor. Araçta arka koltuklar hatchback modele göre biraz daha yüksekte ve geride konumlandırılmış. Arka koltuklar ek alan gerektiğinde son derece kolay bir şekilde katlanıyor. Alçak bir yükleme eşiğine sahip 438 litrelik bagaj alanının üzerindeki katlanır kapak, dolu bagaj alanına bir eşyanın daha eklenmesine ya da diğer eşyaları hareket ettirmeden bir şeyin çıkarılabilmesine olanak tanıyor. Arka koltuklar katlandığında, tavana kadar olan toplam bagaj hacmi 1433 litreye ulaşıyor. 207 Outdoor’da ayrıca soğutmalı torpido gözü, MP3 uyumlu Radyo/CD çalar ve torpidoda portatif MP3 çalar bağlantısı gibi özellikler de bulunuyor. 207 Outdoor’un kalbinde 1.6 litre hacminde ve 90 beygir gücünde dizel motor bulunuyor. 4000 d/d’de 90 beygir maksimum güç ve 1750 d/d’de 215 Nm maksimum tork üreten bu motor, şehir içinde 100 kilometrede sadece 4.1 litre yakıt tüketiyor. Sunduğu geniş tork bandı sayesinde şehir içinde hangi viteste olursanız olun yüksek çekiş sağlıyor. 207 Outdoor, 33 bin 650 YTL’lik başlangıç fiyatı ile yollardaki yerini almaya hazır.