Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2008 21:49
Fransız Peugeot’nun 2004 yılında yollara çıkan D segmentindeki başarılı temsilcisi 407, ikinci özel seri versiyonu ’Premium Edition 1.6 HDi’ ile iddiasını devam ettirmeyi amaçlıyor.
Nisan ayında piyasaya sunulan Peugeot 407 Premium Edition 1.6 HDi, yakıt ekonomisinin yanı sıra zengin donanımıyla da dikkat çekiyor. Peugeot’nun orta-üst segmentteki oyuncusu 407, yeni bir donanım seviyesi ile güncelliğini korumaya devam ediyor. 407 modelinin ikinci özel seri versiyonu olan Premium Edition, teknoloji, konfor, güvenlik ve estetik açıdan 407’ye pek çok ek özellik kazandırıyor. Executive 1.6 HDi versiyonu üzerine geliştirilen bu versiyonda ekstradan deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, Sunroof, Xenon farlar ve far yıkama sistemi, Bluetooth telefon kiti, alarm ve süper kilitleme özellikleri yer alıyor. İç mekanda renk uyumu açısından, bej ve koyu gri deri döşeme seçenekleri sunuluyor. Seçkin ön yüzü, krom süslemeler ile kaplanmış hava giriş ızgarası ile 407 Premium Edition diğer modellerden ayrılıyor. 1.6 HDi 110 beygir gücündeki dizel motor, düşük yakıt tüketimi ve yeterli performansı ile sürüş keyfine katkıda bulunuyor. Güvenliğe de önem verilen 407 Premium Edition’da darbenin şiddetine göre kademeli olarak şişen ön hava yastıklarından başka ön yan, perde ve sürücü diz hava yastıklarından oluşan 7 hava yastığı bulunuyor. 407 Premium Edition’da ESP ile birlikte ayrıca ABS (Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi), REF (Elektronik fren gücü dağıtım sistemi), AFU (Acil fren destek sistemi), ASR (Antipatinaj sistemi) ve CDS (Dinamik denge kontrolü) standart olarak sunuluyor. KÖPEKBALIĞI GİBİ GÖRÜYORSedan ve Station-wagon versiyonları bulunan 407, Türkiye’de 2.0 litre benzinli, 1.6 litre ve 2.0 litre dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle ithal ediliyor. ’Comfort’, ’Executive’ ve ’Executive Premium’ olmak üzere 3 farklı donanım seviyesi de bulunan 407, kendine has radyatör ızgarası ve büyük boyutlu farları ile dikkat çekiyor. Özellikle geniş ızgara, otomobile sportif bir hava veriyor. Otomobil önden ağzını açmış bir köpekbalığı gibi görünüyor. Peugeot’nun tasarımcıları, keskin hatlar ile ışık-gölge oyunları yaratmışlar. Uzun kaput ve kompakt ölçülerdeki kuyruk tasarımı, aynı zamanda aracın dinamik dengesini de sağlıyor. 407, 4 metre 67 santimetre uzunluğa sahip. Bu sayede, sürücü ve yolcular konforlu ve rahat bir yolculuk yapabiliyorlar. Camların büyüklüğü, ferah bir iç mekan ve görüş kolaylığı sağlıyor. 468 litrelik bagaj hacmine sahip 407’nin arka koltukları katlandığında bu hacim daha da büyüyor. Ayrıca, klima ile soğutulabilen ve 1.5 litrelik şu şişesi sığacak büyüklükteki torpido gözü, geniş kapı içi eşya gözleri ve bardak tutucular ve diğer bazı kapalı veya açık küçük eşya gözleri bulunuyor. 407’nin gövdesi rijitdite ve sağlamlık açısından sınıfının en iyilerinden. Rijit gövde ile işbirliği içerisindeki süspansiyon sistemi sayesinde yol tutuş ve aktif güvenlik olarak güvenilir bir karaktere sahip olan Peugeot 407’nin gövde tasarımında, pasif güvenliğe de önem verilmiş. GÜVENLİK ÖN PLANDAEuro-NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan 407, çarpma sırasında yolcuların güvenliğini 9 hava yastığı (opsiyonel) ile sağlıyor. Sürücü, ön yolcu hava yastıkları darbenin şiddetine göre kendini ayarlıyor. İki adet ön yan hava yastığı, sürücünün ve ön yolcunun göğüs kafesini, karın ve basen kısmını korur. İki perde hava yastığı yanda oturan yolcuların başlarını koruyor. Ayrıca, önden çarpma sırasında direksiyon sütunundan gelebilecek zararlara karşı sürücünün diz ve bacaklarını koruyacak bir diz hava yastığı bulunuyor. Bu 7 hava yastığına ek olarak iki adet arka yan hava yastığı ise arka yan koltuklarda oturan yolcuların göğüs, karın ve basen kısımlarının korunmasına yardımcı oluyor.407 aktif güvenlik özellikleriyle de öne çıkıyor. Tekerleklerin kilitlenmesini önleyen ABS, ani frenlerde dörtlü flaşörleri devreye sokan Acil Fren Ünitesi (AFU), Dinamik Stabilite Kontrol sistemi (CDS) gibi ileri teknoloji sistemlerini barındıran fren sistemi güvenli bir frenaj sunuyor. Peugeot 407’de ayrıca Patinaj Önleme Sistemi (ASR), tüm tekerleklerdeki fren gücünü kontrol eden REF sistemleri de bulunuyor. Tüm bu sistemler ESP sistemi tarafından kontrol ediliyor.