Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2009 00:00
2008 yılında Türkiye’de krize rağmen büyüyen bir kaç markadan biri olan Fransız Peugeot, 2009 yılına da hızlı girdi. Kısa bir süre sonra makyajlı 407’i tanıtmaya hazırlanan Fransız şirket, yeni bir segmente giriş yaptığı 3008 modelini de Mayıs ayında Türkiye’de piyasa sunacak.
Peugeot’nun uzun zamandır merakla beklenen MPV modeli 3008, dünyaya crossover (station, MPV ve SUV karışımı) model olarak tanıtıldı. Boyutları ve tasarımına bakıldığı zaman MPV gibi dursa da, geleneksel olmayan tarzı ve tasarım tercihleriyle yeni crossover segmentinde mücadele edmeyi hedefliyor. 3008’in mimarisi, eğimli ön ve yan camları, tek hacimli tasarımı, aşağı doğru da açılabilen SUV tipi bagaj kapağı, yüksek sürüş konumu gibi SUV dünyasından alınan farklı unsurları bir araya getirmiş. Dengeli boyutları, dinamik ve güçlü çizgileri, aracın yenilikçiliği ile ilgili ipuçları veriyor. Aracın ön kısmında markanın karakterini yansıtan özellikler aracın geniş boyutlarına uyarlanmak üzere yeniden yorumlanırken; arka bölümde geniş yan panolar aracın görsel olarak yola oturmasını sağlıyor. Belli bir donanım düzeyinden itibaren, tamponlar hizasındaki özel kaplamalar olmak üzere araçta "off-road" çağrışımlı unsurlar da kullanılmış.
UÇAK KOKPİTİ GİBİ İÇ MEKANAracın uçak kokpitlerini çağrıştıran geniş iç mekanında, prestijli ve ergonomik koltuklar dikkat çekiyor. Yolcular da geniş, son derece özenli ve konforlu bir iç mekanda yolculuk yapma keyfini yaşıyorlar. 1.6 metrekarelik panoramik cam tavan, iç mekana daha fazla aydınlık ve görüş alanı kazandırıyor. Araç Multiflex kabini, üç pozisyonlu hareketli bagaj döşemesi ve katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde isteğe göre şekil değiştirebiliyor. Koltuk sırtlıkları yatırıldıkları ve ön yolcu koltuk sırtlığının tablet şekline dönüştürüldüğü zaman, 3008 bagajından kokpit paneline kadar tamamen düz bir zemin sunabiliyor. Böylece aracın yükleme hacmi bagajda sadece bagaj koruyucusu altında 512 litre iken, ön koltuk arkasına kadar 1.604 litreye kadar çıkartılabiliyor. 3008’in güvenlik donanımları arasında aktif hız sabitleme sistemi, gösterge bilgilerini ön cama yansıtan head up display sistemi ve elektrikli otomatik park freni örnek olarak gösterilebilir.
BEŞ MOTOR SEÇENEĞİİki tekerlekten çekişli bir otomobil olmasına rağmen özel bir anti-patinaj sistemi ve ’Mud & Snow’ lastiklerden oluşan güçlendirilmiş çekiş sistemi sayesinde 3008’in hafif off-road koşullarında rahatlıkla ilerleyebilmesini sağlıyor. Bu sistem ayrıca, iç mekandaki kumanda yardımıyla sürücünün Standard, Kar, arazi (Çamur/ Toprak/ Islak zemin), Kum ve ’ESP off’ olmak üzere 5 farklı modda
seçim yapmasına olanak tanıyor. 3008, BMW Group ile ortaklaşa geliştirilen 1.6 litrelik benzinli ve dizel motor seçeneklerini kullanıyor. 1.6 litre 110 beygir, 2.0 litre 150 beygir ve 2.0 litre 163 beygirlik dizel motor seçeneklerinin dışında; 1.6 litre 120 beygir veya 1.6 litre 150 beygir turbo benzinli motor seçenekleri de tercih edilebilecek. 1.6 litre 110 beygir gücündkeki dizel motor 100 kilometrede 4.9 litrelik yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. Ayrıca 3008, 2011 yılından itibaren, 2008 Paris Otomobil Fuarı’nda konsept model Prologue HYbrid4 üzerinde tanıtılan HYbrid4 teknolojisinden yararlanan PSA Grubu’nun ilk modeli olacak. Yakıt tüketimini ve CO2 salınımını azaltma konusunda başarılı olan bu teknoloji, HDi FAP dizel motor tarafından sağlanan önden çekiş ve elektrikli bir motorun sağladığı arkadan itiş özelliği sayesinde, araca dört tekerlekten çekiş (4x4) olanağı sağlayacak.