Performansta cömert yakıtta cimri

Güncelleme Tarihi:

Performansta cömert yakıtta cimri
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2005 00:22

Türkiye’de dizel otomobil satışları hızla büyüyor. Dizel otoların pazar payı son 5 yılda 20 kat arttı. 2004 yılında satılan her 5 otomobilden biri dizel oldu. Geçen yıl dizel otomobil satışlarının payı yüzde 21’ler seviyesine ulaşmış olsa da bazı otomobil markalarında bu oran yüzde 70-80’lere çıktı.

Opel, dizel otomobil talebini karşılayabilmek için common rail direkt ve çok noktalı enjeksiyona sahip 1.9 CDTi motor seçeneğini geçen yılın sonlarında satışa sundu. Opel’in 1.9 CDTi motor seçeneği Vectra NB, Vectra Caravan ve Signum modellerinde bulunuyor. Otoyaşam, hızla büyüyen dizel pazarında orta üst sınıfta önemli bir alternatif yaratan Vectra 1.9 CDTi 150 beygir modelinin test sürüşünü gerçekleştirdi.

1.9 CDTi motor 8V (120 bg) ve 16V (150 bg) olarak, 6 ileri şanzımana sahip iki farklı seçenekle Vectra NB’de bulunuyor. 1.9 CDTi 16V (150 bg) Comfort, Design Edition ve Elegance olmak üzere farklı donanım seviyelerinde, opsiyonel Active Select şanzıman seçeneği ile satışa sunuluyor. 1.9 CDTi 8V (120 bg) ise Comfort donanımı ile 6-ileri düz şanzımanla ürün gamında yer alıyor.

MAKSİMUM HIZI 217 KM

120 beygir güç üreten CDTi motor 2750 d/d’de 280 Nm tork üretiyor. 150 beygirlik versiyon ise 2750 d/d’de 320 Nm gibi yüksek bir tork değerine ulaşıyor. 16V 150 beygir gücündeki motor otomobili 0’dan 100km/s hıza 9.8 saniyede ulaştırırken, 120 beygirlik versiyonda aracın 0-100 km/s hızlanması ise 11.5 saniyeyi buluyor. 150 beygirlik dizel motor aracı maksimum 217 kilometre hıza ulaştırırken, 120 beygirlik versiyonun ise maksimum hızı 200 kilometreyi buluyor. 120 beygirlik versiyon 100 kilometrede ortalama 5.7 litre yakıt tüketirken, bu rakam 150 beygir gücündeki motor ile manuel şanzımana sahip versiyonda 5.8 litre olarak gerçekleşiyor.

Tüm Vectra NB’lerde standart olarak sunulan İnteraktif Sürüş Sistemi (IDS), kişisel sürüş tarzına ve sürekli değişen yol ve trafik koşullarına uyum sağlayarak maksimum güvenlik ve sürüş hakimiyeti sağlıyor. Sürücü, yolcu ön yan ve perde hava yastıkları, fren destek sistemi, geliştirilmiş elektro-hidrolik servo direksiyon, ABS, virajda fren kontrolü ve fren güç dağılımı ve İnteraktif Sürüş Sistemi her koşulda sürücünün ve yolcuların kendini güvende hissetmesini sağlıyor.

Comfort modelinde hem sürücü hem de yolcu için seyahat konforunun kişiselleştirilebildiği 8 yönlü manuel ayarlanabilen ön koltuklar ve hem sürücü hem de yolcu için bulunan bel desteği, elektronik hız sabitleyici, yağmur sensörü, ışığa duyarlı otomatik farlar ve opsiyonel elektronik iklim kontrollü klima gibi konfor donanımını standart olarak sunuluyor.

Elegance modelinde ise 8 yönlü elektrikli olarak ayarlanabilen sürücü ve yolcu koltuğu, dış ayna, iç dikiz aynası ve koltuk ayarının 3 farklı seçim olarak kaydedilebildiği hafızalı sürücü koltuğu, park pilotu, xenon farlar gibi üst düzey konfor donanımının yanı sıra Elektronik Denge Kontrol Sistemi (ESC) standart olarak bulunuyor.

Design Edition ise Comfort donanımına ilave olarak, spor tasarımlı ön tamponu ve spor iç tasarım öğeleri, standart elektronik iklim kontrollü kliması ve xenon far seçeneği yer alıyor. Comfort ve Design Edition modellerinde direksiyondan kumandalı radyo/CD ve MP3 CD30 standart olarak sunulurken, Elegance modelinde ise direksiyondan kumandalı radyo/CD değiştirici CDC40 standart olarak bulunuyor.

SÜRÜŞ İZLENİMİ Ufuk SANDIK

Farkı kaputun altında

Opel Vectra Türkiye’de satışa sunulduğunda, tasarımı, geniş iç mekánı, konfor donanımı, sürücü-yönelimli konsepti ile orta üst sınıfta başarılı olmuştu. Aynı Vectra, şimdi de common rail direkt, çok noktalı enjeksiyona sahip 1.9 CDTi motor teknolojisi ile yine orta-üst sınıf dizel araçlar içinde zirveyi hedefliyor.

1.9 dizel motorun performansını ve yakıt ekonomisini tam olarak öğrenebilmek için, oldukça uzun sayılabilecek bir test sürüşü gerçekleştirdik. Çok noktalı enjeksiyona sahip 1.9 CDTi motor, üst sınıf bir otomobilin performansı sunarken, yakıt ekonomisiyle de dikkat çekiyor.

Ancak, kimi zaman araç, performansını yola, ekonomik gerekçelerle tam olarak yansıtamıyor. O zaman ise devreye Active Select şanzıman devreye giriyor. Otomatik vitesi manuel olarak da kullanma imkanı veren bu şanzıman, sürücü daha fazla güç ve ivmelenme istediğinde işe yarıyor. Vites küçülterek, aracı sportif kullanma şansı sunuyor.

Diğer Vectralardan görünüm olarak bir farkı bulunmayan bu performanslı dizeli tanımak için ya yoldaki performansına ya da arkasındaki 1.9 CDTi yazısına bakmak gerekiyor. Vectra dizel, yüksek performansın yanı sıra yakıt ekonomisi arayanlar için önemli bir alternatif olarak öne çıkıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!