Perakendecilere ABD'li ‘guru’dan renk dersi

Güncelleme Tarihi:

Perakendecilere ABDli ‘guru’dan renk dersi
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 25, 2002 00:00

Perakende sektörü krizle düşen satışları canlandırmak için her yolu deniyor. Ekim ayında Ä°stanbul'de düzenlenecek ‘Perakende Günleri’ kapsamında ABD'li ünlü ‘‘renk gurusu’’ Leatrice Eiseman, Türkiye'ye gelecek. Eiseman, renklerin satışlar üzerindeki etkisini anlatacak.RENKLERÄ°N perakende sektöründe etkin kullanımı üzerine geliÅŸtirdiÄŸi teorilerle ünlü Leatrice Eiseman, 16 Ekim'de Türk perakendecilerle buluÅŸacak. Lütfi Kırdar'da düzenlenecek Perakende Günleri '02 kapsamında bir konferans verecek Amerikalı renk gurusu Eiseman, renk seçiminin kritik sonuçlar doÄŸurduÄŸu tüm iÅŸ alanlarında uluslararası danışmanlık yapıyor. ABD'de Eiseman Renk Enfermosyan ve Bilgi Merkezi ile Pantone Renk Enstitüsü'nün başında olan Eiseman'ın, bu alandaki kitapları en çok satanlar listesinde yer alıyor.Leatrice Eiseman, Hürriyet'e yaptığı açıklamada; renge dayalı tavsiye ve rehberliÄŸe neredeyse tüm sektörlerin ihtiyaç duyduÄŸunu belirterek, ‘‘Şirketler, ürün ve hizmetleri için seçmeleri gereken renk ile seçilen bu rengin hedef tüketici için doÄŸru olduÄŸuna inandıkları en iyi tercihleri yapmalılar. Renklerin satışlar üzerinde kesinlikte önemli etkisi var. Bunu tespit etmek de çok kolay. Hangi renklerin en çok sattığını tesbit ederek ve satış rakamlarına bakarak herkes bunu görebilir’’ dedi.Renklerin tüketici tarafından benimsenmesinin zaman alıcı bir süreç olduÄŸunu da kaydeden Eiseman bu yüzden renkler konusunda hemen yargı sahibi olmamak gerektiÄŸini önerdi. Eiseman doÄŸru rengi seçme konusunda da ‘‘Bu aslında zor bir iÅŸtir. Çünkü her duruma ve her ürüne uyan sihirli cevaplar yoktur. Bazen yönetimler tasarımcının tam olarak ne vermeye çalıştığını anlamayabilir ve bu durumda objektif görüşler söyleyecek ve kurum dışında olan birine ihtiyaç duyar’’ diye konuÅŸtu.Rengin önemli olmadığı bir ürün ya da mekan olmadığını savunan Eiseman bu konudaki görüşlerini de şöyle açıkladı:‘‘Kısa bir süre önce, paslanmaz çelikten yapılan ve hiç bir renk konsepti olmayan küçük el aletleri üreten bir firma için renk konsepti tasarladım. Yıllarca hiçbir deÄŸiÅŸiklik yapmadıkları için tüketici ve özellikle de gençler satış noktasının önünden hiçbir dikkat sarfetmeden geçip gidiyordu. Renk uygulamaya alınınca tüketiciden ve medyadan büyük ilgi gördük. Satışlar da ciddi miktarda artış kaydetti.’’Eiseman renge en duyarlı sektörlerin moda, tekstil, boya ve ev ürünleri olduÄŸunu, ancak son yıllarda ev eÅŸyalarında, küçük büyük ev aletlerinde, masa örtülerinde, cep telefonları ve diÄŸer elektronik sanayi ürünlerinde, hatta bilgisayarlarda bile renkliliÄŸin önem kazandığını hatırlattı.BENÄ° DÄ°NLEYÄ°NModa renk kavramının öne çıktığını bu yüzden de sektörlere göre öne çıkan renk kavramının geçerliliÄŸini yitirdiÄŸini savunan Eiseman, ‘‘Aslında önemli olan ruh hali ile temanın doÄŸru anlaşılması ve ürün için en doÄŸru olduÄŸuna inandığınız renge karar verme meselesidir. Bu konuda, 16 Ekim'de Ä°stanbul'daki konferansımı izleyenlere çok ayrıntılı bilgiler aktaracağım’’ diye konuÅŸtu.BaÅŸarı ödülüne baÅŸvuru 15 Eylül'de bitiyorSOSYAL EÄŸitim Danışmanlık tarafından düzenlenen Perakende Günleri 2002 kapsamında verilecek BaÅŸarı Ödülleri içinson baÅŸvuru tarihinin 15 Eylül olduÄŸu açıklandı. 14-16 Ekim tarihlerinde düzenlenen Perakende Günleri'nde Yılın Müşteri Hizmeti Uygulaması, En BaÅŸarılı Profesyonel Yönetici ve Yılın Motivasyon Uygulaması ödülleri verilecek.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!