A.A.
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2008 00:00
Gençoğlu Holding bünyesinde Bursa'da kurulu bulunan Penguen Gıda, közlenmiş biberle Avrupa'da yakaladığı başarıyı yeni ürünleri közlenmiş patlıcan ve reçelde de elde etmeyi planlıyor.
Gençoğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Turhan Gençoğlu, geçen yıl ürünlerde yüzde 50 civarında zarara neden olan kuraklığın ardından, bu yıl ilkbahar yağışlarının istenilen düzeyde olmasının kendilerini sevindirdiğini söyledi.
Bu yıl sebze ve meyvede arzu edilen bolluğun gerçekleşmesini beklediklerini ve iyi bir sezon geçireceklerini umduklarını ifade eden Gençoğlu, tarımdaki girdi maliyetlerinin üreticileri ve sanayicileri zorladığını belirtti.
Yurt içi ve yurt dışında sattıkları tüm ürünleri sözleşmeli tarımla elde ettiklerine dikkati çeken Gençoğlu, “Üreticilerimize gerekli destekleri sağlayarak bu sıkıntıları aşmaya çalışıyoruz. Girdi maliyetlerinin düşürülmesi gerekiyor. Hükümetimiz sanayicilerin sesini biraz daha duyarsa, ihracatımızın ciddi oranda artacağını düşünüyorum” dedi.
Gençoğlu, Türkiye'nin, tarım açısından dünyanın en şanslı ülkelerinden biri olmasına rağmen bunu iyi değerlendiremediğini dile getirerek, özellikle sanayiye yönelik tarımın desteklenmesinin, ülkenin ihracat kapasitesinin artmasının yanı sıra işsizliğin giderilmesinde de önemli faydalar sağlayabileceğini vurguladı.
“YÜZDE 100 TÜRK MALI”
Türk dondurulmuş gıda ve konserve sanayisi olarak yüzde 100 Türk mallarını işleyerek ihraç ettiklerine değinen Gençoğlu, şöyle devam etti:
“Ekonomide çok sıkıntılı günler yaşandığında, zarar etme pahasına olsa bile kalitemizden ödün vermedik. Böyle olunca da bizim market liderliğimiz pekişti. Türkiye, firma olarak bizim de en önemli ürünlerimizden olan 'kornişon' denilen küçük salatalık turşusunda, dünyada pazar yapıcı hale geldi. Biz bu ürünü 10-15 sene önce ektirdiğimizde, kimse ne olduğunu bilmiyordu. Penguen olarak ilk kez piyasaya sürdüğümüz közlenmiş biber Avrupa sofralarını da süslüyor. Tarıma dayalı sanayi Türkiye'de çok ciddi bir şekilde gelişmeye başladı. Bunun devam edeceğini düşünüyorum. Közlenmiş biberde yakaladığımız dünya liderliğini devam ettirmek istiyoruz.”
“İHRACATIMIZI 25 MİLYON AVROYA YÜKSELTMEK İSTİYORUZ”
Turhan Gençoğlu, közlenmiş biber ve kornişondaki başarılarının ardından bu yıl Penguen marka reçellerle Avrupa'ya açıldıklarına işaret ederek, şöyle konuştu:
“İnşallah çok ciddi bir potansiyel var. Penguen marka reçellerle Avrupa'da ve sonra da dünyada söz sahibi olmak istiyoruz. ABD'de de satışlarımıza başladık. Geçen sene 18 milyon avro civarında olan ihracatımızı 2008'de 25 milyon avroya yükseltmek istiyoruz. Bu sene komple ihracatta ve iç piyasada yüzde 25'lik bir büyüme bekliyoruz. Geçen sene yaşanan kuraklıktan ihracatımız da etkilenmişti. Daha şimdiden közlenmiş biber ve kornişonda 15 milyon avroluk ihracat gerçekleştirdik.”
Penguen olarak Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini ve bu yıl 3 yeni ürün çıkardıklarını anlatan Gençoğlu, şunları kaydetti:
“Bu yeni ürünlerden özellikle közlenmiş patlıcanı Avrupa'ya tanıtmak istiyoruz, tıpkı közlenmiş biberde olduğu gibi. Yine çok ciddi araştırmalardan sonra piyasaya sunduğumuz kavrulmuş ıspanak konservesinde de iddialıyız. Meyve suyuyla ilgili çok ciddi çalışmalarımız sürüyor. Öncelikle Penguen olarak hem Türkiye'deki hem de dünyadaki hanımlarımıza, evlerinde yaptıkları yemeklerin kalitesini aratmayacak, hatta biraz daha üstünde hazır yemekler sunmak istiyoruz. 10 binin üstünde kayıtlı çiftçimizin tarlalarından toplanan ürünler 1-2 saat içinde üretime giriyor. Vitamininden hiçbir şey kaybetmeden en hijyenik şartlarda hazırlanıyor.”