Güncelleme Tarihi:
Her gün onbinlerce kişinin kullandığı ve işe geliş gidiş saatlerinde geçilemez hale gelen Pendik Tren İstasyonu altgeçidine çözüm bulundu. Bir yıl içinde tamamlanacak ek altgeçit 1 trilyon liraya malolacak.
İhalesi yapıldığı halde, iki yıldır Devlet Demir Yolları'ndan (TCDD) onay alınamadığı için yapımına başlanamayan Pendik Tren İstasyonu Yaya Altgeçiti'nin temeli önümüzdeki günlerde atılacak. Devlet Demir Yolları, Pendik Belediyesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi arasında iki yıldır süren konuyla ilgili görüşmeler geçen hafta sonuçlandı.
TCDD'nin onay verdiği projeye göre, ihtiyaca cevap vermeyen mevcut altgeçitin 80 metre ilerisinde yapılacak yeni altgeçit 1 trilyon liraya malolacak. Bir yıl içinde bitirilmesi öngörülen altgeçit açıldığında eski altgeçitte hergün yaşanan izdiham sona erecek.
Korku tüneli gibi
1997 yılından bu yana yeni bir altgeçit yapabilmek için bürokrasiyle mücadele ettiklerini vurgulayan Pendik Belediye Başkanı Erol Kaya, şunları söyledi: ’’Belediye olarak üzerimize düşeni yaptığımız halde, bürokrasinin kurbanı olduk ve projeye daha yeni onay alabildik. Gecikme yüzünden halk bir kez daha bürokrasi tarafından cezalandırıldı, eziyet çekmek zorunda kaldı.’’
Özellikle hafta sonlarında geçitte büyük bir izdiham yaşandığını, facia olmaması için dua ettiklerini belirten Kaya, 1994 - 1997 arasında geçidin bir suç tüneline dönüştüğünü hatırlattı. ’’Burada birçok yaralama, gasp, cinsel taciz olayı yaşandı. Göreve geldikten sonra geçitin ışıklandırılması ve temizliğini üstlendik. Polis önlem aldı. Geliş ve gidiş yönlerini ayırarak kullanım kolaylığı sağlamaya çalıştık. Yeni geçitle tüm bu sorunlar ortadan kalkacak’’ dedi.
Pendik Tren İstasyonu yaya altgeçidi ihalesini alan firmanın yetkilisi Necati Geçgel, TCDD'nin uzun bir bekleyişten sonra projeye onay verdiğini ve kısa bir süre sonra inşaata başlayacaklarını söyledi. Çengel, altgeçit projesiyle şu bilgileri verdi: ’’117 metre uzunluğunda, 20 metre genişliğinde, 4.50 metre yüksekliğinde bir altgeçit olacak burası. İçinde 37 adet işyeri yapılacak. Bir anlamda 'yap - işlet - devret' modeline benzer bir formülle yapılacak. 1998 yılı itibariyle proje bedeli 850 milyar lira olarak belirlendi. Yaklaşık 1 trilyonluk bir proje. Tamamlandığında büyük bir boşluğu dolduracak.’’