ANKA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2008 14:59
Kırtasiye ve ofis ürünleri alanında 170 yıllık geçmişe sahip olan Almanya merkezli Pelikan, 1974 yılından bu yana distribütörler aracılığıyla temsil edildiği Türkiye’de 2008'den itibaren markasını açtığı “Türkiye Ofisi” ile doğrudan temsil edeceğini açıkladı.
Pelikan’ın Avrupa Başkan Yardımcısı Christian Winter, büyük bir potansiyele sahip Türkiye pazarında yatırım yaparak ve yeni ürünleri piyasaya sunarak büyümeyi ve gelecek üç yıl içinde satış cirosunu iki kat yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.
Pelikan Avrupa Başkan Yardımcısı Christian Winter, Türkiye Ofisi’nin açılışı dolayısıyla yaptığı konuşmada, kırtasiye, okul ve hobi ürünlerinden, sarf malzemelere, projektörlerden, evrak imha makinelerine kadar geniş yelpazedeki ürünler başta olmak üzere yeni sunacakları ürünlerle Türkiye pazarında çok daha etkin bir oyuncu olacaklarını belirtti.
GENÇ NÜFUS EN BÜYÜK MÜŞTERİMİZ
Christian Winter, Avrupa’da nüfus artışının negatife doğru yöneldiğini, Türkiye’de ise genç nüfusun kendileri için büyük bir potansiyel yarattığını kaydederek, “Genç nüfus bizim ürünlerimizin en büyük müşterisi durumunda. Türkiye’de ekonomik büyümeyle birlikte zenginliğin artışına da tanık oluyoruz. Kişilerin gelir düzeyleri ve dolayısıyla satınalma güçleri de arttı. Pelikan da zengin ürün yelpazesi ile çeşitlenen ihtiyaçlara yanıt verebilecek durumda. Biz bu iki faktörü birlikte dikkate alınca Türkiye pazarının Pelikan için büyük bir potansiyel yarattığını görüyoruz” dedi.
ÇEVREYE SAYGILI ÜRÜNLERİ SEVDİRMEK İSTİYORUZ
Christian Winter, Pelikan’ı pazardaki diğer markalardan ayıran bir çok özelik bulunduğunu, bunların başında çevreye saygılı, sağlığa zarar vermeyen yuva ve okul ürünler geldiğini hatırlatarak şunları söyledi; “Pelikan’ın anaokulundan emekliliğe kadar herkese, her yaşa hitap eden ürünleri bulunmaktadır. Kullanışlı, ekonomik, çevreye ve sağlığa duyarlı ürünlerimizle Türk tüketicilerine Pelikan’ı tanıtmak ve sevdirmek istiyoruz. 2008 yılından itibaren mevcut ürünlerimizin pazar payını arttırmayı ve Türkiye’ye yeni gelecek Geha marka projektör, tepegöz, dijital tabela ve evrak imha makinelerimiz ile Türkiye pazarında yer almayı hedefliyoruz.”
KARTUŞ VE TONERDE YÜZDE 50 TASARRUF
Pelikan Türkiye Ülke Müdürü Filiz Ünsal da yaptığı konuşmada, Pelikan’ın Türkiye’de yeterince bilinmeyen kartuj ve toner gibi sarf malzemelerinin kaliteli ve ekonomik oluşuna dikkat çekerek "Bir kartuş için yazıcı kadar para ödenmesi ciddi bir maliyet oluşturabiliyor. Biz sadece kaliteli Pelikan mürekkebi kullanıyoruz, böylece kartuşlarınızı istediğiniz kadar doldurabilirsiniz. Hem kartuşa hem yazıcıya garanti veriyoruz. Pelikan kartuş ve tonerlerini kullanarak orijinale kıyasla yüzde 50’ye kadar tasarruf edebilirsiniz” dedi. Filiz Ünsal’ın verdiği bilgiye göre, Pelikan’ın güzel yazı kalemleri, okul ve ofis ürünleri, sarf malzemeleri, sunum sistemleri ve evrak imha makineleri olmak üzere beş ana ürün grubu var.
PELİKAN 1838’DE KURULDU
Pelikan, mürekkep ve kağıt fabrikası olarak kimyager Carl Hornemann tarafından Hannover Almanya’da 28 Nisan 1838 yılında kuruldu. Kırtasiye ürünleri markası Pelikan, 1838 yılında Almanya’da faaliyet göstermeye başladı. Pelikan’ın bir başka kurucusu Günther Wagner, 1863 yılında şirkete kimyager ve tesis müdürü olarak katıldı ve şirketi 1871’de devraldı. Markasını ailenin simgesi Pelikan olarak tescil ettirdi. Günümüzde Pelikan logosu Almanya’da en eski ticaret markalarından biri kabul ediliyor. Pelikan 1929 yılında ilk yenilikçi basma mekanizmalı dolma kalemi ve okul ve ofis için yazma gereçlerinin üretimini gerçekleştirdi.