Halil Aksu haksu@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2008 00:00
2008’in ikinci çeyreğinde, yani nisan, mayıs ve haziran aylarında dünyada toplam 71,9 milyon PC satıldı. Bu bir sene öncesine göre yüzde 16’lık bir artış anlamına geliyor. En çok artış Asya kıtasında görüldü. ABD ve Avrupa’da pazarlar nispeten durağandı.
PC üreticileri arasında HP bir numara olmaya devam etti. Dell ikinci sırada, Acer üçüncü oldu, Lenovo ve Toshiba da onları takip etti. Toplam satılan kişisel bilgisayarların yarısından fazlası dizüstü taşınabilir cihazlar olurken, masa üstü cihazlarda oransal bir düşüş söz konusu.
ABD’de Dell ve HP’den sonra üç numarada yeni ve sürpriz bir isim var. Apple, iPod ve Mac AirBook başarısı ile satışları patlattı ve satış adetleri bazında üç numaraya oturdu. Ama, Apple ve iki lider üretici arasında büyük bir mesafe var. Bakalım Steve Jobs’un başarı hikayesi onu nereye kadar taşıyacak?
2007 yılı CRM pazarı neler getirdi acaba? Kimler yükseldi, kimler küçüldüÉ
2007 pazar paylarına göre SAP CRM alanında ERP’de de olduğu gibi açık ara pazar lideri. Oracle (Siebel ve diğer paketler dahil olmak üzere) ikinci sırada. Online hizmet veren Salesforce.com gerçek SaaS (Software as a Service) sağlayıcısı olarak bu devler arasında üçüncü sırada ve pazar payı geçen seneye göre yüzde 6’lardan yüzde 8,4 seviyesine yükseldi. Ama Salesforce.com’dan da hızlı büyüyen bir oyuncu var. Özellikle MS Windows Server ve MS SQL Server sistemlerinin kullanıldığı kurumlarda ve nispeten KOBİ seviyesindeki yerlerde, Microsoft son sürat geliyor ve geçen seneki yüzde 2,7’lik pazar payını, yüzde 4,1’e yükseltti. Böylece en hızlı büyüyen CRM sağlayıcısı olma unvanına erişmiş oldu.
Bu iki örnek özellikle seçildi. Bireysel kullanımın yoğun olduğu segmentlerde büyük artışlar görünüyor, kişisel bilgisayar gibi. CRM örneğinde olduğu gibi kurumlar da bu pazarlara hitap etmek için gerekli stratejileri hayata geçirmek için kullanmaları gereken teknolojileri ve sistemleri kuruyorlar.