Güncelleme Tarihi:
Pasaport başvurusu yapacak olan vatandaşların öncelikle Emniyet Genel Müdürlüğü'nden randevu almaları lazım. Pasaport için ise, biyometrik fotoğraf ve nüfus çüzdanı gibi belgelerin hazırlanması gerekiyor. Peki, pasaport için nereye başvuru yapılır? Pasaport harcı ne kadar? İşte, o konu hakkında bilgiler.
PASAPORT BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Pasaport başvuru işlemleri Emniyet Genel Müdürlüğü'nden randevu alınarak yapılmaktadır. Pasaport başvurusunu öncelikle e-Pasaport sitesinden randevu alarak ilçe emniyet müdürlüklerinden yapabilirsin. Randevu almak için epasaport.egm.gov.tr adresine giriş yaparak, sitenin sağ üst köşesinde “Başvur” bölüme tıklayıp gerekli adımları izleyerek randevu oluşturabilirsiniz. Sistem üzerinden oluşturduğunuz randevuyu, gidemeyeceğiniz durumlarda iptal etmeniz de mümkün. Sistem tarafından 30 gün içinde 3 defa randevu iptal edebilme hakkı verilmiştir.
PASAPORT BAŞVURUSUNDAN İSTENEN BELGELER
Sistemden randevu alma işlemi tamamlandıktan sonra istenilen belgelerin tamamlanması gerekmektedir. Söz konusu belgeler alınacak pasaport türlerine göre farklılık gösterebilmektedir. Pasaport alırken istenilen belgeler şu şekildedir
Umuma Husus Bordo Pasaport için istenen belgeler
TC kimlik numaralı Nüfus Cüzdanı (15 yaşından büyüklerde fotoğraf olması gerekmektedir)
2 adet Biyometrik Fotoğraf (5X6 cm)
Biyometrik fotoğraf cepheden çekilmiş, güneş gözlüksüz, arka fonu beyaz renkte olan normal bir vesikalık fotoğraftır
Biyometrik fotoğraf çizgi (kalın ya da ince) ile çerçeve içine alınmamalıdır
Biyometrik fotoğraflarda yüz 32 ile 36 mm arasında olmalıdır
Fotoğrafların 5X6 cm ebatlarından küçük olması durumunda tarayıcıda taranamamaktadır
Pasaport Defter Bedeli Makbuzu
Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen Pasaport Defter Bedeli Tüm Bankalar ve Emniyet Müdürlüğü içerisinde bulunan Vergi Dairesi veznesine yatırılabilir.
Vergi tahsil alındısının “MÜKELLEF” yazılı birinci suretine “TAHSİL EDİLMİŞTİR”kaşesi ile banka görevlisinin“ISLAK İMZASININ” bulunması gerekmektedir. Dekont müracaat esnasında ibraz edilecektir. İnternetten bu hesaba havale veya EFT yapılsa bile bankalardan bizzat makbuz alınması gerekmektedir.
Pasaport Harç Bedeli Makbuzu
Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen Pasaport Harç Bedeli, tüm Bankalara yatırılabilir. Dekonta “TAHSİL EDİLMİŞTİR” kaşesi basılıp yetkililer tarafından imzalanmasından sonra “MÜKELLEF” yazılı birinci nüshasının alınması gerekmektedir. Buna dair makbuz (Dekont) müracaat esnasında ibraz edilecektir. Yeni düzenlemelerle birlikte Umuma Mahsus Pasaportlar 10 yıla kadar tanzim edilebilmekte olup, 18 yaşından küçük olanlar için bu süre 5 yıl olarak uygulanmaktadır.
Daha önce alınmış bir pasaport var ise, müracaat esnasında bu pasaportun da getirilmesi gerekmektedir.
NOT: Diğer pasaport türlerine yapılan başvurularda istenen belgeler büyük oranda benzerlik göstermekle birlikte bazı farklılıklar mevcuttur.
HER TÜRLÜ PASAPORTU ALMAKTA GEREKLİ OLAN BELGELERİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
PASAPORT HARCI NE KADAR?
Süre | Harç *** | Defter | Toplam |
---|---|---|---|
6 Ay | 170,00 TL | 133,50 TL | 303,50 TL |
1 Yıl | 248,40 TL | 133,50 TL | 381,90 TL |
2 Yıl | 405,50 TL | 133,50 TL | 539,00 TL |
3 Yıl | 575,90 TL | 133,50 TL | 709,40 TL |
3+ Yıl | 811,60 TL | 133,50 TL | 945,10 TL |
*** Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaportlar harç bedelinden muaftır.