Paşabahçe Vapuru için imza kampanyası başlatıldı

Güncelleme Tarihi:

Paşabahçe Vapuru için imza kampanyası başlatıldı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2017 16:58

Beykoz’da çürümeye bırakılan Paşabahçe vapurunu kurtarmak için imza kampanyası başlatıldı. Batırılması tartışılan gemide 8 Aralık 1972 günü doğan Deniz Yılmazişler Koğacıoğlu ise “Ne olur Paşabahçe’yi kurtarın” çağrısında bulundu. İmza kampanyasını başlatan Adil Bali ise, yeniden restore edilecek gemide nostalji seferleri yapılabileceği görüşünde.

Haberin Devamı

Paşabahçe Vapuru bir dönem İstanbul’daki “Bahçe” serisi 3 vapurdan en hızlısıydı. 22 Haziran 1952’de İtalya’nın Toronto kentinde suya indirildi. Dev gemi 60 saat sonra İstanbul’a ulaştı. 73 metre uzunluğundaki 994 grosstonluk Paşabahçe, 17 Ekim 1952’de İstanbul’da seferlerine başladığında kardeşleri sayılan Dolmabahçe ve Fenerbahçe Vapurlarından daha süratli yol alıyor, adeta havasından geçilmiyordu.

BELEDİYESİNİN BÜNYESİNE GEÇTİ
Paşabahçe yarım asır hizmet verdi. Ancak emektar vapur, 2010’da hurdaya çıkartılarak Beykoz Belediyesi’nin uhdesine geçti. İlk zamanlar nikah salonu olarak kullanılan vapurun, onarılıp müzeye dönüştürülmesi planlandı. Ancak ihale için 3 milyon lira telaffuz edilince bu fikirden vazgeçildi. Paşabahçe’nin akıbeti bir türlü belli olmayınca sosyal medyada “Hurdaya çıktı, parçalanacak” tartışmaları başladı.

Haberin Devamı

EKOLOJİK YAŞAMA ZARAR VERİR

Bu durum tepkilere neden olunca, bu kez de denize batırılıp, dalış sporuna hizmet etmesi düşünüldü. Ancak çevreciler, tonlarca ağırlığındaki iskeletin su içerisinde paslanıp ekolojik yaşama zarar vereceği gerekçesiyle bu duruma karşı çıktı.

İKİ ŞEKİLDE DEĞERLENDİRİLEBİLİR

Paşabahçe’nin batırılmaması için başlatılan imza kampanyasına ise şimdiye dek bin 500’e yakın kişi destek verdi. Kampanyayı başlatan Adil Bali, “Bakımsızlıktan batırılacak haberini duyunca gidip içini dolaştım. Gerçekten çok üzücü bir manzara bunun için ‘Paşabahçe vapuru batırılmasın’ diye imza kampanyası başlattım geçen hafta” dedi. Bali, emektar geminin kurtarılmasına ilişkin ise şu iki öneride bulundu:
*İBB yeniden restore etsin Nostolji seferleri ile İstanbullulara hizmete soksun.
*Restore edilerek Rahmi Koç Müzesi'nden Fenerbehçe Vapurunun yanında halka açılsın.

BAKMADAN GEÇME!