Partilerin kampanyaları

Güncelleme Tarihi:

Partilerin kampanyaları
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 1999 00:00

Haberin Devamı

Siyasal iletişimciler, seçim kampanyalarının hedef kitlelerinin kararsız seçmenler olduğunu söylüyorlar. Normal şartlar altında kararsız oyların oranı yüzde 25 civarında seyrediyor. Ancak bu seçimlerde seçmenlerin neredeyse yarısı kararsız...

SİYASİ partiler, 18 Nisan'da birlikte yapılacak yerel ve genel seçimlerde yürütülecek kampanyalar için reklam ve danışmanlık şirketleri ile anlaşmalarını yaptılar.

FP: Fazilet Partisi, profesyonellere teslim olmaktansa kampanyasını kendi bünyesinde oluşturduğu ekiple yürütüyor. Ajans yalnızca grafik tasarımlarda ve teknik bir takım konularda devreye giriyor. Kampanya sorumlusu Tevfik Göksu, şu anda fiilen çalışabilecek 150 bin gönüllünün bulunduğunu ve gönüllüler tarafından yürütülen kampanyaların başarıyı arttırdığını söylüyor. Fazilet bu seçimlerde pozitif kampanya yapacak, yani kampanyasını başka partilerin olumsuz özellikleri üzerine değil, kendi olumlu özellikleri üzerine kuracak.

Sessiz Çoğunluk tartışılıyor

ANAP: Bu partinin Löve Adam tarafından yürütülen kampanyası, genel başkanı Mesut Yılmaz tarafından dile getirilen ‘‘Sessiz Çoğunluk Sesinizi Duyuyorum’’ sloganı ile başladı ve tartışmalara yol açtı. Ajans ‘‘sessiz çoğunluk’’u şöyle tanımlıyor: ‘‘Hayatın gerçekleriyle yaşayan, sürekli üreten, hayat gailesi içinde yaşayan büyük ezici çoğunluk, sessiz çoğunluğu oluşturuyor. Sessiz çoğunluk halkın ta kendisidir.’’

DYP: Bu parti uzun yıllardır birlikte çalıştığı Cen Ajans Grey'le yolunu kampanya sürecinin hemen öncesinde ayırdı. Cen Ajans Grey, CHP'nin Büyükşehir Belediyesi Başkan Adayı Adnan Polat için çalışıyor. Tansu Çiller'in Amerikalı danışmanlarla çalıştığı ve kampanyasının bir ayağında da Arter Ajans'ın olduğu biliniyor. DYP'nin bu seçimlerde kullandığı slogan, 1946 yılında Demokrat Parti'nin ‘‘Yeter Söz Milletindir’’ sloganından esinlenerek oluşturduğu ‘‘Yeter Hak Milletindir’’.

CHP’nin kampanyası Almanya’dan

DSP: Parti henüz bir ajansla anlaşmış değil, ancak slogan üretiminde Parti Genel Başkanı ve Başbakan Bülent Ecevit'in bizzat bulunduğu biliniyor. 1991 yılındaki ‘‘Gözün Aydın Türkiye Ak Güvercin Geliyor’’ sloganından yola çıkarak yazılan kampanya şarkısının sözleri Bülent Ecevit'e ait.

CHP: Partinin kampanyası, ‘‘Kampa 99’’ adını taşıyor. Geçtiğimiz yıl Almanya'da yapılan seçimleri kazanan SPD (Sosyal Demokrat Partisi) ‘‘Kampa 98’’ adını verdiği bir ekiple seçime hazırlanmıştı. CHP'nin propogandadan sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Bülent Tanla, Almanya'daki seçimleri izlemiş ve oradan esinlenmiş. Kampa 99'da yaklaşık 40 kişi çalışıyor. Aralarında halkla ilişkiler şirketi, araştırma şirketi Strateji Mori, Alfa Reklam Ajansı var.

ÖDP: Baraj sorunu yaşayan partiler, kendilerine verilen oyların boşa gitmeyeceğini seçmenlere anlatmaya çalışacaklar. ÖDP, bu seçimlere İletişim Zemini adını verdiği sekiz kişilik bir ekiple hazırlanıyor. Propogandadan sorumlu genel başkan yardımcısı Saruhan Oluç, İletişim Zemini ile parti arasındaki ilişkiyi yarı profesyonel bir ilişki olarak tanımlıyor. ÖDP, ‘‘oylarınızı küçük partilere vermeyin’’ diyenlere karşı seçmene şöyle seslenecek: ‘‘Asıl meclisteki partilere verilen oylar, ziyan edilen oylardır.’’

BBP: Büyük Birlik Partisi İstanbul İl Başkanı Ahmet Yeliz de, ‘‘baraj noktasında imaj yıkma çalışması yapacağız’’ diyor. Temel sloganı ‘‘Milletle İttifak’’ olan parti, yalnızca seçmenin gözünde değil teşkilatın gözünde de güçlenmek istiyor. Seçim kampanyası teşkilatın moralini düzeltecek bir motivasyon aracı gibi görülüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!