Güncelleme Tarihi:
Paris Başkonsolosu Uğur Arıner’in resital için verdiği davete katılan Paris Büyükelçisi Tahsin Burcuoğlu, Unesco Büyükelçisi Gürcan Türkoğlu ve OECD Büyükelçisi Ecvet Tezcan, sanatçı Çelebioğlu ve Seçkin’i kutladı.
ALKIŞLAR BİZE DEĞİL TÜRKİYE'YE / FOTOGALERİ
İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı öğretim görevlileri Piyano sanatçısı Doçent Begüm Çelebioğlu ile Keman sanatçısı Doçent Zülfiye Seçkin’in Paris Müzik Akademisi Cortot salonunda verdikleri resital büyük ilgi görürken sanatçılarımız dakikalarca alkışlandı. Başkanlığını Dr. Demir Onger’in yaptığı ‘Paris Anadolu Kültür Merkezi’nin organize ettiği resitalde Paris Başkonsolosu Uğur Arıner ile tanınmış klasik müzik bestecileri, profesörleri ve eleştirmenleri hazır bulundu. Resitalden sonra konuşan sanatçılarımız Seçkin ve Çelebioğlu “Paris gibi sanatın beşiği olan bir kentte bu kadar önemli misafirler tarafından alkışlanmak ve kadın sanatçı olarak modern Türkiye’yi temsil ederek ülkemizi klasik sanatta tanıtmak bize gurur verdi. Konsere katılan Fransa’nın ünlü klasik müzik hocaları önünde eserleri icra etmek bambaşka bir heyecan, resitale gösterilen ilgi bizi çok mutlu etti, alkışlar bize olduğu kadar Türkiye’nin” dediler.
Paris Başkonsolosumuz, Büyükelçi Uğur Arıner’in sanatçılarımız onuruna verdiği kokteyle davetlilerle birlikte tanınmış müzik otoriteleri de katıldı. Paris Büyükelçisi Tahsin Burcuoğlu, Unesco Büyükelçisi Gürcan Türkoğlu ve OECD Büyükelçisi Ecvet Tezcan davette Piyano sanatçısı Begüm Çelebioğlu ve Keman sanatçısı Zülfiye Seçkin’i kutladı. Resital’i de izleyen Fransa’nın tanınmış klasik müzik otoritelerinden Paris Konservatuarı ve Sorbonne Üniversitesi Profesörü Besteci Stephane Delplace ile Paris Ulusal Müzik Konservatuarı Pofesörü kompozitör Michel Merlet sanatçılarımızdan büyük övgüyle söz etti. Fransız Profesörler Piyano sanatçısı Çelebioğlu ile Keman sanatçısı Seçkin’in sahne performansı, tekniği ve besteye hakimiyetlerinin çok iyi olduğunu söylediler.
Profesör Stephane Delplace “Çok başarılı bir resital oldu. Çelebioğlu ve Seçkin eserlerimi büyük bir dikkat, hassasiyet ve teknikle çaldı. Schuman’ın “Piyano ve Keman için yazdığı eserini icra ederken uluslararası birinci sınıf sanatçı başarısını gösterdiler. Tanıdığım sanatçılar arasında bugün ulaştığı olağanüstü seviyeyi gördüğüm Begüm Çelebioğlu’nu bir kaç yıldır tanıyor ve büyük bir ilgiyle izliyorum” dedi. Paris Ulusal Müzik Konservatuarı Pofesörü kompozitör Michel Merlet’de “Paris’te daha önce verdiği resitallerde hazır bulunduğum Çelebioğlu’nu, müzikal olgunlukla icra ettiği dikkat çekici piyano tekniği ile çağdaş müziğe katkılarını takdirle izlemekteyim. Bu resitalde de Zülfiye Seçkin’le birlikte bu iki önemli müzisyen’in ne kadar büyük kabiliyet olduklarını Piyano ve Keman için yazdığım eserlerimi icra ederlerken de izleme fırsatım oldu” dedi.
Yirminci yüzyılın en büyük keman ustalarından biri olan David Oistrakh’ın talebesi olan
Doçent Zülfiye Seçkin ile müzisyen bir aileden gelerek 5 yaşından beri müzik eğitimi gördükten piyano resitalleri vermek üzere yurt içi, yurt dışı bir çok konsere katılan Begüm Çelebioğlu’nun resitalde büyük bir ustalıkla icra ettikleri eserler: Stephan Delplace’ın Piyano ve Keman için ‘Moment musical No1 ve No3, Ulvi Cemal Erkin’in keman ve piyano için ‘Doğaçlamalar’, Henryk Wieniawski ‘‘Köyün kemancısı- Allegro, Tempo di mazurka, Robert Schuman “Piyano ve Keman için la mineur 0p105- Sonate No1”, Michel Merlet “Piyano ve Keman oop.11 transkript, Johannes Brahms “Piyano ve Keman için sol majeur op.78-Sonate No1”