Paris’te Fransızca Viyana’da müzik

Güncelleme Tarihi:

Paris’te Fransızca Viyana’da müzik
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2011 00:00

Bilfen İlköğretim Okulları’ndan 6. sınıfta okuyan 600 öğrenci dönem ödevlerini yapmak için Türkiye’ye ve yurtdışına dağıldı. Öğrenciler Brüksel, Londra, Viyana ve Paris’te çalışmalar yapıp; Çanakkale’deki direnişe tanıklık ettiler. İzmir Uzay Kampı’nda gezegenlerin izinden gidip Caferağa Medresesi’nde geleneksel sanatlarla tanıştılar

KENDİ ÜLKELERİNİ TANIDILAR

TÜRKÇE BÖLÜMÜ: ‘Benim İstanbul’um projesiyle şehri yakından tanıyıp, kültürel mirasa sahip çıkmayı öğrendiler. Pierre Loti’den Yıldız Parkı’na, Galata Kulesi’nden Sabancı ve Pera Müzeleri’ne kadar pek çok yeri dolaştılar.
MATEMATİK BÖLÜMÜ: THY Bakım Merkezi’ni ziyaret ederek uçakların motorları, iniş takımları ve gizemli kara kutularını yakından incelediler.
FEN VE TEKNOLOJİ BÖLÜMÜ: İzmir Uzay Kampı’na giden öğrenciler uzay mekiği yönetimi, roket yapımı ve fırlatılmasıyla bilgisayarda uzay istasyonu tasarlama gibi konularda eğitim aldı.
SOSYAL BİLGİLER BÖLÜMÜ: Kurtuluş Savaşı tarihinin en önemli dönemeçlerinden Çanakkale’ye gidenler Atatürk’ün karargah evini, Conkbayır’ı ve Truva antik kentini gördü.
GÖRSEL SANATLAR BÖLÜMÜ: Beykoz Cam Ocağı’nda cam yapımını, Cafer Ağa Medresesi’nde ebru yapımını öğrendiler. Ayrıca cam ve porselen boyama atölyelerine katıldılar.
MÜZİK BÖLÜMÜ: Çalgı yapım atölyesinde sesleri keşfettiler. Hakan Aysev ile söyleşi yayıp, Metin Özülkü’nün stüdyosuna gittiler.
BEDEN EĞİTİMİ BÖLÜMÜ: Ömerli’de zorlu arazi şartlarında hayatta kalma ve kamp kurma eğitimi alan 23 öğrenci üç günlük programda liderlik eğitiminden sal yapımına, ateş yakmaktan treking eğitimine uzanan bir içeriğe ulaştı.

AVRUPA PARLAMENTOSU’NDA KONUŞTULAR

* Fen ve Teknoloji Bölümü öğrencileri ‘Cern’in Kalbine Yolculuk Projesi’yle İsviçre’ye gitti. 20 öğrenci ‘Büyük Patlama’ deneyinde kullanılan dev mıknatısların test edildiği bölgeyi gezdi. Lozan’da ayrıca Olimpiyatlar Müzesi’ni ziyaret ederek bilim turunu tarihi bir mekanla sona erdirdiler.
* İngilizce Bölümü ve AB Kulübü öğrencileriyse Brüksel’in yolunu tuttu. Avrupa Parlamentosu’nda sunum yaptılar. Ellerinde Türk ve AB bayrakları olan 100 öğrenci ‘Avrupa Parlamentosu Tarihinde Sunum Yapan En Genç Öğrenci Grubu’ ünvanını aldı. ‘Türk Çocuklarının Perspektifinden Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Üyelik Süreci’ başlıklı sunumu yapan öğrenciler, bir de mini konser verdiler.
* İngilizce Bölümü bilim ve medya projesi için BBC’ye girdi. Big Ben, London Eye, Buckingham Palace ve Westminster Church gibi ünlü kültürel yapıları olan Londra’ya giden 30 öğrenci Science Museum’da (Bilim Müzesi) DNA modellerine, kuvvet ve kaldıraçlara, suyun gücü ve moleküller gibi projelere ilgi gösterdi. BBC’de radyoevinde röportajlar yapan öğrenciler haber sundu, yetkililerle söyleşi yaptı.
* Fransızca ve Görsel Sanatlar Bölümü’nün adresi Paris’ti. 29 öğrencinin katıldığı gezide öğrenciler hem Fransızca pratik yaptı hem de Louvre Müzesi, Eyfel Kulesi, Notre Dame de Paris ve Rodin Müzesi gibi mekanları gezerek bilgi aldı.
* Müzik Bölümüyle Viyana’ya giden 29 öğrenci; Opera Binası, Müzik Derneği, Mozart’ın evi ve Hause Der Music’i ziyaret etti. Klasik müzik tarihinin dehalarına ev sahipliği yapan Viyana’da Mozart, Beethoven, Mahler ve Strauss gibi bestecilerin yaşadığı ortamı görüp, Schonbrunn Sarayı’nda konser izlediler.

NURŞEN KAYATÜRK (BİLFEN İLKÖĞRETİM OKULLARI KOORDİNATÖRÜ)
Yaşayarak öğreniyorlar

Performans ödevlerinin temel amacı, derste işlenen konuların tekrarının yapılması. Bunun yanı sıra bağımsız düşünme ve çalışma, karar verme, yaratıcı düşünme, araştırma ve inceleme becerisiyle problem çözme yeteneğini geliştirmek... Öğrencilerimizi teşvik konusunda çok sayıda seçenek sunuyoruz. Öğretmenlerimiz rehberlik ediyor. 2005’te hayatına geçirdiğimiz bu çalışma, öğrenciler kadar velileri de ilgilendiriyor. Bu süreçte öğrencinin projenin içinde bizzat yer almasını sağlıyoruz. Öğrencilerimiz bu şekilde, yaparak ve yaşayarak öğreniyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!