Para kazanmanın yolları

Güncelleme Tarihi:

Para kazanmanın yolları
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2001 00:00

Haberin Devamı

Risk sermayesi ve içerik ortaklığı şirketleri, kuluçkalar, İnternet reklam ajansları...

İnternet için parlak bir projeniz var. Nereye gideceksiniz? Projenizi nasıl hayata geçirecek, nasıl para kazanacaksınız? Ya da bir site açtınız, para da kazanmak istiyorsunuz. Ne yapmalısınız? İşte size, para kazanma rehberi...

Eğer, İnternet üzerinden para kazanmanın yollarını arıyorsanız, bu haberi mutlaka okumalısınız.

NASIL PARA BULUNUR?

İnternet üzerinden iş yapmak isteyenler için, para bulmanızı sağlayacak çeşitli kurumlar var. Bu kurumlar artık Türkiye'de de bulunabiliyor:

Risk sermayesi şirketleri (İngilizce'de bunlara ‘‘venture capital’’ deniyor).

Kuluçkalar (‘‘incubator’’ deniyor).

İçerik ortaklığı yapan şirketler.

İnternet reklam şirketleri.

RİSK SERMAYESİ

Bu şirketler, beğendikleri ve çoğunlukla hayata geçirilmiş şirketlerle ortaklık yapısı kuruyorlar. Türkiye'de şu sıralarda bu tarzda çok sayıda Amerikan, Alman ve uluslararası şirket faaliyet gösteriyor: Emit Capital, Connexx, Safron, Arap fonu EMEA, Zouk, Lady Blue ve Amerikalı AIG...

AKAMPUS.COM: Örneğin ünlü bankacı Burhan Karaçam'ın sahibi olduğu ‘‘Burhan Karaçam Partnership’’, uluslararası kuruluşlardan bulduğu fonları, Türkiye'deki parlak projelere aktarmaya çalışıyor. Burhan Karaçam'ın şirketi ilk olarak, www.akampus.com ile işbirliği yaptı. Boğaziçi üniversiteli 3 gencin kurduğu bu şirket, www.akampus.com adresinde, önce Boğaziçilileri sonra tüm üniversitelileri buluşturmayı hedefliyor.

Burhan Karaçam Partnership: Telefon numarası: 216 - 287 28 50

KULUÇKALAR

2000 yılı içerisinde tanıştığımız bu tür kuruluşların sayısı da giderek artıyor. Kuluçkalar, parlak projelere, yazılım, donanım, ofis, personel ve gerektiğinde sermaye desteği veriyor; projelere ortak oluyor. Örneğin İlab (www.ilab.com.tr), Okyanux (www.okyanux.com) ve Superonline'ın IncubaTR'ı (www.incubatr.com) ‘‘kuluçka’’ hizmeti veriyor.

KARİYER.NET: Kuluçka yapısından doğan en başarılı İnternet projesi örneklerinden biri de www.kariyer.net. Bir insan kaynakları sitesi olan kariyer.net'te, işveren işçi; işçi de iş bulabiliyor.

BAŞARININ ANAHTARI

Eğer başarılı olmak istiyorsanız, mutlaka bir iş planınızın olması gerekiyor. Risk sermayesi şirketleri de, kuluçka şirketleri de iş plansız yapılan başvuruları asla dikkate almıyor. Başarılı bir iş planında şu bilgilerin bulunması gerekli:

Projenizin veya şirketinizin kısa tarihçesi.

Yönetim bilgileri: Nasıl bir ekibiniz ve organizasyon yapınız var ya da olacak?

Ne yapacaksınız? Ürün ya da hizmetiniz ne olacak; bu hizmeti nasıl vereceksiniz, ya da ürünü (içerik) nasıl üreteceksiniz?

Pazarınız ne durumda? Yapacağınız işin bir pazarı var mı; bu pazarın büyüklüğü kuracağınız şirketi beslemeye yeter mi?

Rakip bilgisi: Bu pazarda size rakip kimse bulunuyor mu; sizin rakiplerinizden ne gibi üstünlükleriniz olacak; rakiplerinizle kendinizi kıyasladığınızda üstünlükleriniz neler, zayıflıklarınız neler?

Para bilgisi: İlk yıl ve önümüzdeki 5 yıl içerisinde nasıl para kazanacaksınız; bu parayı nasıl kullanacaksınız?

NASIL REKLAM ALINIR?

Sizin bir web siteniz var; çok da ziyaretçi çekiyor. Ama sitenize gelir sağlamak için, reklam alamıyorsunuz. Peki ne yapmalısınız?

Şimdi Türkiye'de Noktacom (www.noktakom. com) adlı bir şirket, amatör sitelerle de reklam anlaşmaları yapıyor. Çok ziyaret edilen bir siteniz, anlaşma sonrası Noktacom portföyüne dahil ediliyor ve pazarlanıyor. Alınan reklamlar, yapılan anlaşma gereğince site sahipleri ile Noktacom şirketi arasında paylaşılıyor.

İÇERİK ORTAKLIĞI

Türkiye'de pek çok kuruluş, açılmış başarılı sitelerle 'içerik ortaklığı' yapıyor. Örneğin Superonline, Vestelnet, İntervizyon...

İçerik ortaklığı şu avantajları getiriyor:

Siteniz, içerik ortağı olduğunuz şirket tarafından 'bedava' host ediliyor.

İçerik ortağınız size yazılım desteği de veriyor.

İçerik ortağınız, siteniz için aldığı reklam gelirini sizinle paylaşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!