Beyazıt ŞENBÜK
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2022 07:00
Pandemi sonrası eğitimin ihtiyaçları temalı Türkiye Maarif Vakfı 2. İstanbul Eğitim Zirvesi, Üsküdar Bağlarbaşı Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlendi. Zirveye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan video mesaj yoluyla katıldı.
Eğitimin geleceğinin ve pandeminin ülkelere etkilerinin masaya yatırıldığı etkinliğe Kamerun Orta Öğretim Bakanı Pauline Nalova Lyonga, Mali Eğitim Bakanı Sidibe Ousmane Dedeou ve Özbekistan Cumhuriyeti Halk Eğitim Bakanı Baxtiyor Saidov Odilovich konuşmacı olarak katıldı..
Cumhurbaşkanı Erdoğan açılıştaki video mesajında şunları söyledi:
“Velilerimiz, öğretmenlerimiz ve eğitimin diğer paydaşlarının ortak kanaati salgın günlerinin eğitim sisteminde ciddi bir tahribata yol açtığı yönündedir. Eğitim altyapısının iyileştirilmesinden, öğretmen kadrosunun güçlendirilmesine, öğrenci yeterliliklerinin geliştirilmesine kadar birçok alanda çalışmalar yürütüyoruz. Amacımız ülkemizi kalkındıracak, dünyada söz sahibi olacak, ahlaklı, erdemli gençlere sahip olmak. Türkiye’de geleceğimizi emanet edeceğimiz bu kuşağa ‘TEKNOFEST kuşağı’ diyoruz. Türkiye Maarif Vakfımız milletimizin değerlerini sınırlarımız dışında temsil ederek bu noktada hayati bir rol üstleniyor. Samimiyetle çaba harcayan vakfımızla iftihar ediyoruz.”
ENERJİ SORUNUYLA UZAKTAN EĞİTİM ZORDUPandemi sürecinde ülkelerinde tüm okulların kapatıldığını belirten Kamerun Orta Öğretim Bakanı Pauline Nalova Lyonga da konuşmasına şöyle devam etti:
“Pandemide Kamerun’da ilk kez öğretmenlerimize yeni bir şey olarak uzaktan eğitimi gösterebildik. Öğretmenleri de eğitmemiz gerekti. Yeni bir şey keşfettiler ve teknolojiyle birlikte öğrencilerin ilgisini çekmek yeni bir tecrübeydi. Herkesin bize ‘uzaktan eğitimi enerji yokken nasıl yapacaksınız’ diye sorduğu bir dönemdi. Elektrikler her an gidebiliyor. Bazen hiç elektrik bile olmuyor. Bu ana zorluktu. İkinci olarak paraya, yeni ekipmanlara ihtiyaç vardı ve bu da planlanmamıştı. Parayı bulmak ve öğretmenleri eğitmek için uğraştık ve yaptık. Türkiye Maarif Vakfı bize çok yakın davrandı. Pek çok ülke tekrar benzer bir kriz yaşanırsa hazır olup olmayacağı konusunda endişeli. Bu nedenle bu konuşmalar çok önemli. Pandemi bize gösterdi ki okul artık sadece belirli bir topluluk içinde belirli bir yerde değil. Artık okul her yerde. Devletler artık daha az okul inşa edip, teknoloji odalarıyla daha geniş kitlelere ulaşabilmeyi düşünüyor ama çok fazla paraya ihtiyaç olduğunu görmezden gelmemeliler.”
PANDEMİ GELENEKSEL YÖNTEMLERİN ESKİDİĞİNİ GÖSTERDİEğitim Zirvesi’ne Mali Eğitim Bakanı Sidibe Ousmane Dedeou da konuşmacı olarak katıldı. Mali’de okula gidemeyen çok fazla çocuk olduğunu belirten Dedeou şunları söyledi:
“Pandemi öncesinde de sorunlarımız vardı. Güvenlik krizleri yaşadık ve olumsuz etkilendik. Binlerce okulumuz güvenlik sorunu nedeniyle işlevsiz hale geldi, 500 bin öğrencimiz okula gidemez durumdaydı. Pandemi sorunlarımızı daha da ağırlaştırdı. Eğitim takvimi altüst oldu. Okullardaki beslenme programları da sekteye uğradı. Bu durum ihtiyaç sahibi aileler için çok zordu. Okuldan uzaklaşan çocuklar silahlı gruplara yanaşmaya başladı.
Pandemi bize, eğitim sisteminin değişmesi gerektiğini, geleneksel yöntemlerin eskidiğini gösterdi. Mali Milli Eğitim Bakanlığı olarak Türkiye Maarif Vakfı’yla güçlü bir ilişkiye sahibiz. Bu zirveye gelmeden önce maarif okullarını ziyaret etme şansı buldum, yepyeni tesislere geçiş yaptılar. Ancak bu şekilde öğrencilerimize yüksek kalitede eğitim sunabiliriz”
PANDEMİDE EĞİTİM SEFERBERLİĞİPandemiye hazırlıksız yakalanmalarına rağmen 6 buçuk milyon öğrencinin öğrenme kayıplarının önüne geçebilmek için ülkedeki tüm imkânları seferber ettiklerini söyleyen Özbekistan Cumhuriyeti Halk Eğitim Bakanı Baxtiyor Saidov Odilovich de ”Uzak bölgelerdeki öğrencilere televizyon programları aracılığıyla 24 saat eğitim yayını yaptık. Tecrübeli öğretmenlerin yanı sıra emekli öğretmenleri de göreve davet ettik. Çevrim içi eğitim platformları oluşturduk. Bu dönemde edindiğimiz tecrübeleri birbirimizle paylaşmamız gerekir. Pandemi sonrasındaki süreç de önemli, hazırlıklarımızı yapmalıyız. Böylece dünya çapında ortaya çıkabilecek farklı krizleri de yönetebilmemiz için eğitim alanında kendimizi geliştirmemiz gerekiyor” diye konuştu.