Pames Group hedef büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Pames Group hedef büyüttü
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2008 10:59

Sahip olduğu “Avrupa'nın en büyük fabrikasında” yılda 2 milyon çift ayakkabı üreten Pames Group, aralarında Arow, Arow Kids, M.P, M.P One, M.P Style, L.A Gear, Hatuny, Masculin, Diwo, Disc, Smash, Potis ve Flycat'ın da bulunduğu bünyesindeki 17 farklı markayla yurt dışında mağazalaşmayı planlıyor.

Pames Group Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Sağın, 1987 yılında Zeytinburnu'nda 125 metrekarelik bir alanda kurulup, Esenyurt'ta bugün 44 bin metrekarelik fabrikası ile “Avrupa'nın en büyük ayakkabı üretim tesisine sahip” olan firmanın cirosunun 110 milyon dolar olduğunu bildirdi.

Sağın, Pames Group markalarının, Türkiye genelinde 2 bin 500 satış noktasında yer aldığını, Almanya, Yunanistan, Bulgaristan ve İspanya gibi AB üyelerinin yanı sıra, Rusya, Bosna Hersek ve Çin gibi ülkelere ihracat yaptıklarını anlatarak, üretim kapasitelerini ar-ge çalışmalarına paralel 2008 yılında artırmayı planladıklarını kaydetti.

Yeni hedeflerinin, dünyanın en büyük üretim tesislerini kurup, ardından da ürünlerini kendi ismini taşıyan mağazalarda satarak dünyaya açılmak olduğunu belirten Sağın, bugüne kadar yurt içinde açtıkları mağazalar ve ürün verdikleri ülkeler için uzun soluklu ön araştırma çalışmaları gerçekleştirdiklerini, bundan sonraki hedeflerinin ise yurt dışında kendi adlarıyla mağazalar açmak olduğunu söyledi.

Sağın, “Bu planımıza Avrupa ülkelerinden başlatmak üzere Almanya ve Hollanda'da start verdik. Düşündüğümüz lokasyonun en iyi işletmecilik anlayışına sahip kişileri ile iletişime geçerek o bölgelerde daha güçlü ve daha kalıcı girişimlerde bulunmayı hedefliyoruz. Yurt içine paralel sürdürdüğümüz yurt dışı mağaza çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle M.P. markasıyla sadece Türkiye'de değil, dünyanın önde gelen ülkelerinde de geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

ABD VE BREZİLYA DEVİ MARKALARLA ANLAŞMA

Kazım Sağın, Türkiye'nin çok genç bir nüfusa sahip olduğunu, bebek ve çocuk ürünleri pazarının gün geçtikçe ivme kazandığını, çocukların yetişkinlerden daha seçici yaklaşımlar sergilediğini, yaptıkları araştırmalar sonucunda alternatif zevklere hitap edebilecek, kalitesi dünyaca bilinen markaları bünyelerine katmaya karar verdiklerini bildirdi.

Sağın, Warner Bros ile anlaşma imzaladıklarını, Warner Bros markaları Batman, Powerpuff Girls ve Brezilya'nın ünlü markası Klin'le tüketicilerine yeni alternatifler sunmayı amaçladıklarını, söz konusu markaların ayakkabılarını Türkiye'de satacaklarını kaydetti.

En önemli yatırımlarını ar-ge'ye ayırdıklarını, bazı ülkelerde kendileri için araştırmalar yapan, yeni teknolojiler geliştiren, trend belirlemek üzere tasarımlar yapan ekipler oluşturduklarını, bu ekiplerin büyümelerinin ve gelişmelerinin en önemli kaynağı olduğunu vurgulayan Sağın, en büyük yatırımlarını yine ar-ge'ye ayıracaklarını bildirdi.

Sağın, çalışma temposu nedeniyle insanların ayak sağlığına ve rahatlığına büyük önem verdiğini, Türkiye'de ve dünyada geçmiş yıllara göre ayakkabıda spor tarza yöneliş olduğunu, klasik renklerin zirvedeki yerini korurken daha renkli ve daha resimli casual ve comfort ürünlerin, ayakkabı modasının yükselen trendi olduğunu söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!