Güncelleme Tarihi:
Pakistan'ın önde gelen gazetelerinden Dawn'un ulaştığı Pakistan Sivil Havacılık Kurumu'nun (CAA) kazaya ilişkin ilk raporunda, pilotun uçağın kontrolünü kazadan üç dakika önce kaybettiği ve bu durumu kuleye bildirdiği belirtildi.
Uçağın düşmeden hemen önce yakıt tankının alev alarak patladığı ve uçağın infilak ederek parçalandığı kaydedildi.
CAA raporunda, uçağın kontrol kulesiyle iletişimini kestiğinde 2 bin metre yükseklikte olduğu ve saatteki hızının 500 kilometre olduğu belirlendi.
Yetkililer, uçağın kara kutusunun bulunduğunu, bir hafta içinde uçağın düşüş nedeni hakkında açıklama yapılacağını bildirdi.
UÇAK NEREDEYSE 30 YILLIKMIŞ
AFP’ye konuşan ve adının açıklanmasını istemeyen bir CAA yetkilisi ise Boeing 737-200 tipi uçağın 28 yaşında olduğunu ve bir Güney Afrika şirketinden kiralandığını belirtti.
DÜŞEN UÇAKTAN GERİYE BU KARELER KALDI / FOTO GALERİ
DIŞİŞLERİ BAŞSAĞLIĞI MESAJI YAYIMLADI
Bhoja Havayolları’ndan Meşam Zafer ise uçağın yaşına rağmen güvenli olduğunu belirterek, “Uçak yaşlıydı ve ikinci eldi ama bu çok sıra dışı bir durum değil. Pakistan’ın resmi havayolu şirketi PIA’nın uçakları da eski” diye konuştu.
Havayollarının nadiren yeni uçak kullandığını ifade eden Zafer, “Teknik bir mesele yoktu. Suçlanması gereken kötü havadır. Uçak, Karaçi Havaalanı’nda kontrolden geçtikten sonra CAA’den sertifika aldı. İslamabad Havaalanı’na inişine de izin verildi” dedi.
KİMLİKLERİ TESPİT EDİLDİ
Uçakta bulunan 127 kişiden 102'sinin de kimliklerinin tespit edildi. İslamabad'daki Tıp Bilimleri Enstitüsü'nde yapılan DNA testi sonucu kimlikleri belirlenenlerden 68'inin ailelerine teslim edildi.
İçişleri Bakanı Rahman Malik başkanlığında kurulan kriz masasında çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği, kimliği belirlenemeyen yolcuların Ulusal Veri Tabanı ve Kayıt Kurumu'nda biyolojik testlerden sonra kimliklerinin belirleneceği ve en kısa zamanda ailelerine teslim edileceği belirtildi.
KAZA SONRASI İLK GÖRÜNTÜLER / WEB TV
İLK ÖZEL HAVAYOLU
Bhoja Havayolları Pakistan semalarının 1993 yılında resmi havayolu PIA dışındaki şirketlere de açılmasının ardından kurulan ilk özel havayolu şirketlerinden biri. 1990’larda yurtiçi uçuşlara başlayan şirket ilerleyen dönemde en uzağı Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere uluslararası uçuşlara da başladı.
Şirketin CAA’e katkı payını ödememesi dolayısıyla 2000 yılında lisansı iptal edilmişti.