Pahalı dört çekerleri aratmıyor

Güncelleme Tarihi:

Pahalı dört çekerleri aratmıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 21, 2004 00:00

Hyundai'nin modern yüzlü SUV'u Santa Fe, kullanım hissiyle ve tasarımıyla çok daha pahalı rakiplerini aratmıyor. Eskiye oranla artırılan motor performansının yanı sıra donanım olarak da tatminkar olan Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi H-Matic, 49 bin dolar civarındaki fiyatıyla dikkat çekiyor.Hyundai yakın geçmiÅŸe kadar, ucuz fiyatıyla Avrupa'lı otomobillerle rekabet edebilmeyi hedefleyen, vasat bir otomobil markası olarak tanınırdı. Ancak yeni nesil Sonata, Elantra ve Coupe gibi modellerle bu imajı yavaÅŸ yavaÅŸ yüksek kalite yönüne çeviren Hyundai, yeni Santa Fe ile bu niyetini artık açıkça ortaya koyuyor. Yeni Hyundai Santa Fe, kullanım hissi, sürüş keyfi ve donanım olarak gerek Avrupa'lı, gerekse UzakdoÄŸu'lu rakiplerinden farklı deÄŸil. Tasarımı ile dikkat çeken Santa Fe, artık gözünü daha yukarılara dikmiÅŸ durumda. Bu haftaki test konuÄŸumuz 2 litre turbo dizel motorlu ve otomatik ÅŸanzımanlı Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi H-Matic.Gerek cüssesi, gerekse tasarımındaki detaylarla yüksek fiyatlı SUV'lardan bir farkı olmayan Hyundai Santa Fe, Hyundai ürün gamındaki diÄŸer modellerle bazı benzerlikler de taşıyor. Yuvarlak ve iri tasarımlı farlar ve radyatör ızgarası eski Hyundai Sonata'ya bir hayli benziyor. ön tamponda bir baÅŸka büyük ızgara bulunurken, iki yandaki büyük ve yuvarlak sis farları, Hyundai Santa Fe'ye seçkin ve sportif bir görüntü kazandırıyor. 1 metre 85 santime yaklaÅŸan geniÅŸliÄŸi ve bombeli ön çamurlukların arasında kalan damarlı ön kaput da büyük SUV havasını destekliyor. Hyundai Santa Fe'nin 4.5 metrelik uzunluÄŸu ve 22.3 cm'lik alt yüksekliÄŸi, hem dışardan tam bir SUV gibi görünmesini, hem de arazi ÅŸartlarında altını vurmadan ilerlemesi için bir avantaj saÄŸlıyor. Karoserin büyük boyutları sayesinde, aracın iç mekanı bir hayli geniÅŸ. Yandan bakıldığında tavan rayları, geniÅŸ çamurluklar ve kapı altlarındaki koruma bantları gibi detaylar yine karakteristik birer SUV özelliÄŸi. GeniÅŸ bagaj kapağının iki yanındaki stop lambaları sade tasarlanmış. Tamponda yer alan yuvarlak sis lambalarına diÄŸer Hyundai modellerinde de rastlamak mümkün. Hyundai Santa Fe'nin sun-roof'u da oldukça geniÅŸ. 850 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların katlanmasıyla tam 2100 litreye çıkabiliyor.Hyundai'deki devrimsel deÄŸiÅŸiklik iç mekanda daha fazla hissediliyor. Eski Hyundai'lere nazaran çok daha kaliteli olan malzeme ve işçilik dikkatlerden kaçmazken, dışı gibi içi de tam bir SUV kalitesinde diye düşündürüyor. Yol bilgisayarı, derinlik ayarlı direksiyon, elektrikli koltuk ayarları gibi bazı aksesuvar eksiklikleri hissedilse de, özellikle deri ve plastik malzemelerin kalitesi tatminkar. Hayli geniÅŸ bir iç mekana sahip olan Hyundai Santa Fe, yolcularını rahat ettiriyor. Direksiyona oturulduÄŸunda ön çamurlukların bombeleri ve aralarından kendini gösteren kaput, hem bir SUV kullanma hissi veriyor, hem de manevralarda ve trafikte aracın köşelerinin ve burnunun daha rahat kontrol edilmesini saÄŸlıyor. iç aydınlatma ve eÅŸya gözleri de yeterli.Test ettiÄŸimiz Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi H-Matic, 2 litre hacminde bir turbo dizel motora sahip. Eski versiyonu 112 beygir gücüyle böyle bir araç için yetersiz kalan common-rail enjeksiyon sistemli motor, revize edilerek, 4000 d/d'da 125 beygire yükseltilip, torku da 2000 d/d'da 29 kgm'ye çıkarılmış. Bu deÄŸerler, 1818 kg'lık boÅŸ ağırlığı hareket ettirmekte fazla zorlanmıyor. Maksimum torkun 2000 d/d'da yakalanması nedeniyle, vitesi manuel moda alıp sık vites deÄŸiÅŸtirildiÄŸinde, atak bir sürüş yakalanabiliyor. Elbette bu durumda ÅŸehir içi yakıt tüketimi 12 litreye yaklaşıyor. 4 ileri vitesli H-Matic ÅŸanzıman, sportiflikten çok, konforlu ve sakin bir karaktere sahip. Torkun düşük devirlerde üretilmesi, 4 ileri vites dezavantajını azaltıyor. Manuel mod seçildiÄŸinde vitesleri sürücü kendisi de deÄŸiÅŸtirilebiliyor. Hyundai Santa Fe, frenajda ağırlığının etkisiyle zorlanabiliyor. Önde hava soÄŸutmalı olmak üzere 4 diskten oluÅŸan fren sistemine raÄŸmen ani frenajlarda kısa mesafede duramayan Hyundai Santa Fe, dengeli bir frenaja sahip. Son derece yumuÅŸak bir süspansiyona sahip Hyundai Santa Fe, bu yüzden virajlarda bir miktar yatıyor ve kasislerde fazlaca salınıyor. Bu yüzden sert virajları ve ani manevraları sevmeyen Santa Fe'yi kullanırken dikkatli olmakta fayda var. Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi H-Matic'in anahtar teslim fiyatı yaklaşık 49 bin dolar. Standart donanım listesinde ise ÅŸu aksesuvarlar bulunuyor: ABS, EBD (Elektronik Fren gücü Dağıtımı), TCS (Traksiyon Kontrol Sistemi), sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, harita okuma lambası, bel ve yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, elektrikli ön ve arka camlar, elektronik klima, far yükseklik ayarı, cruise control, deri döşeme paketi, ısıtmalı ön koltuklar, radyo-CD-kaset çalar, katlanabilen arka koltuklar, alaşımlı jantlar, ön ve arka sis lambaları, elektrikli sun-roof, port bagaj, bagaj kapağından ayrı olarak açılabilen arka cam, elektrikli dış dikiz aynaları, ön konsolda ve bagajda iki adet 12V elektrik soketi ve ön kapı içlerinde aydınlatma.TEKNÄ°K VERÄ°LERSilindir sayısı4 Silindir hacmi1991 ccMaksimum güç125 bg/ 4000 d/dMaksimum tork29 kgm/ 2000 d/dÅžanzıman4 ileri otomatikBoÅŸ ağırlık1818 kgBagaj hacmi850 litreYakıt tüketimi ÅŸehir içi11.9 lt/ 100 kmHızlanma0-100 km 15.3 snMaksimum hız165 km/sLastik ebadı225/70 R16Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!