Güncelleme Tarihi:
İŞTE PİSTTEN ÇIKAN UÇAĞIN GÖRÜNTÜLERİ / WEB TV
ÖZEL UÇAK PİSTTEN ÇIKTI / FOTO-GALERİ
Bu sabah saat 08.02’de meydana gelen olayda, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan yolcusuz olarak gelen Challenger 604 tipi TC-ARD tescil işaretli uçak, 36 sağ pistine teker koydu. Duramayan uçak, pist sonunda yer alan, sıkıştırılmış "stop way" olarak adlandırılan bölümü geçerek Sefaköy tarafındaki toprak alana çıktı.
Uçağın burun iniş takımı kırılırken sağ kanat da yere vurdu. Uçuş ekibi, iş jetini acil çıkış kapılarını kullanarak terk etti. Havalimanı itfaiyesi olası bir tehlike için önlem aldı.
Yabancı bir grup tarafından kiralanan uçağın İstanbul Atatürk Havalimanı’na indikten sonra 8 yolcusunu alarak Fransa’nın Nice kentine uçacağı öğrenildi. Arkas Havacılık, yolculara İzmir’den gelen Learjet 60 tipi uçak tahsis ederek seferi gerçekleştirdi.
Kaza sonrasında Atatürk Havalimanı 18-36 sağ pisti kapatıldı. Uçağın toprak alandan kurtarılması için çalışmalar başlatıldı. Hava trafiği şu an 18-36 sol pistinden veriliyor.
ORTA MENZİLLİ İŞ JETİ
Arkas Havacılık filosunda halen üç iş jeti bulunuyor. Kaza yapan 2005 model Challenger 604’ün yanı sıra İzmir merkezli hava taksi şirketinin filosunda Challenger 300 ve Learjet 60 tipi uçaklar da yer alıyor. Orta menzilli, Kanadalı imalatçı Bombardier’in tasarımı olan Challenger 604 serisinin yolcu kapasitesi 8 ila 16 arasında değişiyor. Saatte 882 kilometre hıza çıkabilen uçak, 7 bin 491 kilometre menzile sahip.
UÇAK HANGARA ÇEKİLDİ
Atatürk Havalimanı’na inişte pistten çıkan Arkas Havacılık’a ait CHLANGER 604 tipi özel iş jeti saat 11.30’da özel ekipler tarafından hava yastıklarıyla kaldırılıp toprak zeminden çıkartıldı. Ön dikmesi ve kanat uçları kırılan uçak Genel Havacılık’taki hangarına çekildi.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nden (DHMİ) bir yetkili, 18-36 pistinde yapılan ölçümler sonucu frenleme değerlerinin normal olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Uçak pistte duramayarak pist sonunda ve 60 metre uzunluğundaki ‘Stopway’ olarak adlandırılan sıkıştırılmış zemini de geçerek yaklaşık 30 metre dışına çıktı. Uçağın pistten çıkması sonucu 18-36 sağ pisti hava trafiğine kapatılırken, iniş ve kalkışlar sol pistten gerçekleştirilmeye başladı. Uçak toprağa saplandıktan sonra yaptığımız tespitlerde flapların açılmamış olduğunu gördük. Frenleme katsayıları pistte normal. Uçağın geç teker koyduğunu zannediyoruz. Ancak tüm bu değerlendirmeler, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden gelecek olan kaza-kırım uzmanları tarafından değerlendirilecek, kara kutu kayıtları analiz edilecek"
Uçağın kaptan pilotları sağlık kontrolüne götürülürken konuyla ilgili soruşturma başlatıldı. Uçakla ilgili teknik incelemenin yapılması için yarın imalatçı Kanadalı Bombardier şirketinden uzmanlar da İstanbul’a gelecek.