OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 21, 2003 00:00
Önümüzdeki ay çekimlerine başlanacak ‘‘Neredesin Firuze’’ filmi, müzik piyasasında ayakta kalmaya çalışan 5 arkadaşın hikayesi. Senaryo, Özcan Deniz'in başından geçen gerçek bir olaya dayanıyor. Müzik piyasasında tutunmaya çalıştığı dönemlerde Firuze isimli esrarengiz bir kadının desteğiyle başarıyı yakalamış Özcan Deniz... Demet Akbağ, Haluk Bilginer, Ragıp Savaş, Cem Özer, Ruhi Sarı'nın da rol aldığı filmin çekimleri 8 Eylül'de bitecek.
Film aralık ayında gösterime girecek. Özcan Deniz, Almanya'dan tüm umutlarını bavuluna koyup, üç kuruÅŸ parasını kendine katık edip Ä°stanbul'a kaset çıkarmaya gelir. Yıldız olacaktır, para kazanacaktır, dizilerde oynayıp 7'den 77'ye tüm kadınların gönlünün 'aÄŸa'sı olacaktır. Fakat, hayat zordur. Unkapanı'nın fare kapanlarıyla dolu yolları Özcan Deniz'in umutlarını bir bir tüketir. Sürekli 'kaybeden' prodüktörler bütün parasını eritir... Ä°ÅŸler sarpa sarmış, para bitmiÅŸ, evden atılmış, otelde bir gece daha veresiye kalacak ÅŸansı kalmamışken, tam da acıkmışken ve kafasından intihar senaryoları geçerken kapı açılır ve içeriye Firuze isimli kararlı ve paralı bir kadın girer. Firuze, Özcan'ın imajını, kıyafetlerini, evini, hayatını deÄŸiÅŸtirir. Sonra yine geldiÄŸi gibi aniden kaybolur. Ama bu arada artık Özcan Deniz, Özcan Deniz olmuÅŸtur. OYNAMAM ÅžART DEĞİLDÄ°Bu hikayenin üzerinden yıllar geçti. Ama Özcan Deniz onu unutamadı. Birbuçuk yıl önce başından geçenleri Ezel Akay'a ve Levent Kazak'a anlattı: ‘‘Benim oynamam ÅŸart deÄŸil, film olsun yeter.’’ Levent Kazak senaryoyu yazdı, Ezel Akay da yönetmenliÄŸe talip oldu. Filmin Haluk Bilginer, Demet AkbaÄŸ, Cem Özer, Ragıp SavaÅŸ gibi isimlerin bulunduÄŸu güçlü bir oyuncu kadrosu var. Yönetmen Ezel Akay senaryonun özelliklerini şöyle anlatıyor: ‘‘Filmin karakterlerinin hepsi çok enteresan kiÅŸilikler. Bir karakterde 5-6 insanın izlerini bulabilirsiniz. Çünkü biz Özcan'ı dinledikten sonra Unkapanı'nda buna benzer olayları araÅŸtırmaya baÅŸladık. Müzik yapımcılarıyla, batmış ÅŸarkıcılarla, starlarla, vergi kaçıran prodüktörlerle, hukukçularla konuÅŸtuk.’’ Levent Kazak alıyor sözü: ‘‘BaÅŸkalarının hikayelerini senaryolaÅŸtırmayı sevmem ama Özcan'ın anlattıkları bizi etkiledi. Biz de hikayeyi çok iyi kurguladık. Merkez Özcan deÄŸil. Filmdeki en önemli rol Hayri rolü. Bu karakteri Haluk Bilginer için yazdım. O da senaryoyu okuduÄŸunda 'bu filmde bir oyuncunun aÄŸzını sulandıracak her ÅŸey var' dedi.’’Ezel Akay ve Levent Kazak da filmde rol alacaklar. Levent Kazak oynayacağı rolü 'çok alçak bir karakter' diye tanımlarken, Ezel Akay ‘‘Ben de bir tetikçi olacağım. Herkesi topuÄŸundan vuracağım’’ diyor. FÄ°LMÄ°N KARAKTERLERÄ° Haluk Bilginer Müzik yapımcısı Hayri Kalıpçı. Her gün baÅŸka kıyafet giyiyor. Kırmızılar, eflatunlar, kavuniçiler... Film 9 günde geçiyor. Hayri de bu 9 günde 9 ayrı kostüm giyiyor. KonuÅŸkan, enerjik. Ä°ÅŸi herkesi ikna etmek. Cem Özer Hayri Kalıpçı'nın ortağı Orhan. Bir kontrat tilkisi. Kırmızı tonlarda giyinen bir sürü karakterin içinde tek yeÅŸil giyen o. Bir tür gölge karakter. ÅžiÅŸe dibi gözlükleri var. Çocuksu bir dille konuÅŸuyor. R'leri söyleyemiyor. Herkes bundan bana bir zarar gelmez diye düşünüyor ama bütün zararları o veriyor. Kadronun içinde müzikten zerre anlamayan tek karakter o. Ama ÅŸiire ve edebiyata meraklı. Ragıp SavaÅŸ Ä°ki prodüktör ortağın ilk göz aÄŸrısı olan ÅŸarkıcı Melih. Romantik bir karakter. EÄŸlence dünyasının sillesini yemiÅŸ olduÄŸu için nasıl poz kesileceÄŸini çok iyi biliyor. Bir taraftan da bezmiÅŸ. Her ÅŸeyi bırakıp, eskiden dansözlük yapan sevgilisiyle evlenmek istiyor. Ferhat karakterine (Özcan Deniz) destek versin mi vermesin mi bilemiyor. 15 yıllık tiyatrocu olan Ragıp SavaÅŸ'ın bu ilk sinema filmi. Filmde bir arabesk ÅŸarkı söyleyecek, ÅŸan dersleri alıyor. Ruhi Sarı Işıkçı olarak çalıştığı bir televizyon programının yönetmeni olmak isteyen Seyfi. Bu ekibe takılmasının tek nedeni klip çekmek. Özcan Deniz Gerçek Özcan Deniz'e çok benzeyen Ferhat Can. Almanya'dan kaset çıkarmak için Türkiye'ye gelen modern görünümlü bir genç. Çok naif ve romantik bir karakter. Gerçek bir müzisyen olmanın dışında şöhret kazanmak, hayatını deÄŸiÅŸtirmek gibi hayaller de besliyor. Ä°ki büyük takıntısı var. Biri intihar. Her fırsatta intihar senaryoları üretiyor. Bir de çok hayalperest. Melek (Åžebnem Dönmez) adlı bir medya yıldızıyla Firuze arasında karar vermeye çalışıyor. Bu aslında bir aÅŸk kararından çok nasıl bir insan olacağının kararı.Kemal Gökhan Gürses Hayri'nin, Hayri'ye hiç benzemeyen kardeÅŸi Osman. Her gün peruk deÄŸiÅŸtiriyor. Ä°ki kardeÅŸ birbirlerine sürekli kötülük yapıyor. Güner Özkul Hayri Kalıpçı'nın karısı Neval HemÅŸire. Hayri'yi dövebilecek kadar baskın bir kadın. Bir sahnede ‘‘Kızlar burası erkeklerin dünyası, bu filmde bize rol yok’’ diyor. Neval, Sibel'den göbek dansı dersleri almaya çalışıyor. Çünkü Hayri'nin dansöz takıntısı var. Janset Dansöz Sibel, trajik bir karakter, Melih'in sevgilisi. Evlenmek üzereler. Dansözlüğü bırakıp, sevgilisiyle birlikte olmaya karar veriyor. Janset film için Nesrin Topkapı ya da Tanyeli'den dans dersi almaya baÅŸlayacak. Åžebnem Dönmez Ä°smi Melek. Ama ayakları yere basan bir melek. Bir medya yıldızı. Hayatta kalmak için aslında hiç istemeyeceÄŸi bir insanla birlikte. Filmde Ferhat karakteri Melek'in yüzüyle yaşıyor. Nasıl Firuze, Ferhat'ın kendini çağırdığını hissediyorsa, Ferhat da Melek'in kendini çağırdığını zannediyor.Demet AkbaÄŸ Firuze adında gizemli bir kadın. Ferhat'ın hayatını deÄŸiÅŸtiriyor. Ama gizemini hep koruyor. Filmin sonunda bile, Ferhat'ın Firuze'ye karşı aÅŸk mı, tutku mu, sevgi mi beslediÄŸini anlayamıyorsunuz. Ama bu adamın bu kadını hayatı boyunca arayacağını anlıyorsunuz. FÄ°LMÄ°N ALBÃœMÃœ VE KÄ°TABI ÇIKACAK Filmde bir bölümü yeniden düzenlenmiÅŸ eski ÅŸarkılar olmak üzere 45 ÅŸarkı var. Bu yüzden filmle birlikte bir albüm çıkacak. Senaryo da kitap haline getirilecek. Levent Kazak kitap projesini şöyle anlatıyor: ‘‘Türkiye'de insanlar bir senaryonun nasıl yazılacağını bilmiyor. Beni yolda çevirip, 'Abi senaryo nasıl yazılır' diye soruyorlar. Sorulara cevap vermek için kitap çıkartacağız.’’Â
button