OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 01, 2004 00:00
Geçen sene 18.2 milyar dolar'lık rekor hacme ulaÅŸan oyun satışlarının bu sene duraklama dönemine girdiÄŸi bildirildi. Geçen seneki güçlü büyemenin bu sene görülmemesinin en büyük nedeni oyuncuların 2005 ve 2006 yılında piyasada olacağı tahmin edilen yeni nesil oyun konsollarını beklemesi.Londra merkezli araÅŸtırma ÅŸirketi Screen Digest'in yıllık raporuna göre, Avrupa'da Sony'nin PlayStation 2, Microsoft'unda Xbox da indirime gitmesi ve 'Grand Theft Auto', 'Halo' ve 'Doom' gibi serilerin yenisinin çıkışının 2004'ün ikinci yarısında satışları artırması bekleniyor. Ancak bu artışın oyun satışlarının 2004 genelinde geçen seneki 18.2 milyar dolarlık rakamı aÅŸmasına yetmeyeceÄŸi sanılıyor.BÃœYÃœMENÄ°N DURMASI NORMALScreen Digest'ten Ben Keen, 2003 yılında satışların zirveye ulaÅŸtığını belirterek, 2004'te piyasanın durulmasının normal olduÄŸunu vurguladı. Keen'e göre bu küçülme mevcut oyun konsollarının raflardaki üçüncü ya da dördüncü yılına girmesininden kaynaklanıyor. BÃœYÃœMEDE LÄ°DER AVRUPA 2003'teki rekor büyümenin başını Avrupa çekti. Avrupa'da ise Ä°ngiltere'deki büyüme göze çarpıyor. ABD ve Japonya'nın ardından dünyanın en büyük üçüncü oyun pazarı olan Ä°ngiltere'de oyun pazarının hacmi yüzde 20'lik bir artışla 1.88 milyar doları buldu.Son on yıl içerisinde bilgisayar oyunları sinemaların giÅŸe hasılatı ve müzik satışlarına kafa tutmaya baÅŸlayan dev bir endüstri haline geldi. Screen Digest 2007 yılında küresel bilgisayar oyunu satışlarının 21.1 milyar dolara ulaÅŸacağını tahmin ediyor.Â
button