Oyun dünyasını sarsan Crysis’in yapımcılarıyla özel röportaj

Güncelleme Tarihi:

Oyun dünyasını sarsan Crysis’in yapımcılarıyla özel röportaj
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2008 11:11

Crysis’in yapımcıları Yerli Kardeşler ile sizin için görüştük, merak edilenleri birer birer sorduk…

Haberin Devamı

Uzun zaman beklenen ve nihayet geçtiğimiz yıl sonunda oyuncularla buluşan Crysis, hiç kuşkusuz oyun dünyasının en büyük hitlerinden biri olmayı başardı. Bu başarıda bizim için de gururlanacak bir detay var: Oyunun yapımcıları Türk. Daha önce de hit olmuş oyunlara imza atan ve Crysis'in ardından adlarını bir kez daha duyuran Yerli Kardeşler ile sizin için görüştük, merak edilenleri sorduk…

Oyun dünyasını sarsan Crysis’in yapımcılarıyla özel röportaj

Bildiğimiz kadarıyla Crysis’in tek kişilik demo’sunda birtakım açıklar var. Oyunun sonuyla ilgili ipuçlarının verilmesi, tüm araçların ve silahların kullanılabilmesi gibi... Bu açıkların farkında mıydınız?

Cevat Yerli: Aslına bakarsanız yalnızca öykü metninin demo’nun içinde kalması bir hataydı. Geriye kalan her şey ise kasıtlı olarak demo’ya dahil edildi. Oyuncuların Crysis’i yakından tanımalarını ve istedik.
Avni Yerli: Öykü metninin demo’nun içinde kalmış olmasına elbette üzüldük ancak bunun çok kritik bir hata olduğunu düşünmüyoruz. Sonuçta Crysis tekrar tekrar oynanabilecek bir oyun.

Haberin Devamı


Crysis’in, şimdiye dek yurtdışında birkaç incelemesi yayınlandı. Not ortalamasına baktığımızda oyunun çok yüksek bir puana sahip olduğunu görüyoruz...

Faruk Yerli: 100 vermek için neyi bekliyorlar acaba?
CY: Evet; hiçbir zaman bir oyuna 100 puan vermeyecekler herhalde...


Sizce Crysis’in ön plana çıkan özelliği nedir? İlk bakışta “teknik” gibi görünüyor ancak oyunda bundan çok daha fazlasının olduğunu biliyoruz...

CY: Bu soruya çok net bir cevap verebilirim: İnteraktif oynanış sistemi. Yüksek etkileşim seviyesi, bir oyunu eğlenceli kılan en önemli faktör belki de. Çünkü bir oyun ancak bu şekilde bir filmden ayrılır. Gerçekçilik ile eğlence arasındaki dengeyi sağlamak gerek.
Nanosuit de oyunda çok önemli bir yer tutuyor. En az interaktif oynanış sistemi kadar... Nanosuit, oynanış sistemini direkt şekillendiriyor. Bu zırh sayesinde oyuncu; oyunu nasıl oynayacağını, nasıl hareket edeceğini belirleyebiliyor ve bulunduğu bölgeye göre Nanosuit’inde değişikler yapıp taktikler geliştirebiliyor. Mesela güçsüz ama hızlı olmak ya da güçlü ama ağır olmak tamamıyla oyuncunun seçimine bağlı.

Haberin Devamı


Oyunun hikaye anlatımı da oldukça güçlü; bu konuda neler söyleyebilirsiniz?

CY: Gerçekten de bu konuya çok fazla mesai harcadık. Amacımız, hikayede birçok kör nokta bırakarak bu noktaları oyuncunun açığa çıkarmasını ve kendisine -sürekli olarak- hikayeye dair sorular sormasını sağlamaktı. Bunda başarılı olduğumuzu düşünüyoruz. Mesela, üstünüzden geçen bir helikopter dahi hikayede bir yere bağlanabilir. Yani oyun bütün bir hikaye örgüsüne sahip. Bu da oyunun sürekliliğini sağlıyor elbette.


CryEngine 2’nin çok güçlü bir motor olduğu aşikar. Bu motorla sizin elinizden farklı türlerde oyunlar çıkacak mı? Mesela third-person bir oyun ya da bir strateji oyunu...

Haberin Devamı

FY: Şu anda elimizde üç yeni proje var ve bunların arasında, FPS’nin dışında kalan oyunlar da var. Ancak bu projeler hakkında ipucu vermemiz mümkün değil ne yazık ki.


CryEngine 2’yi şimdiye dek hangi firmalara sattınız?

FY: Motoru iki Amerika, bir Çin, bir Güney Kore, bir de Hollanda firmasına sattık.


Beklentilerin çok yüksek olması üzerinizde bir baskı yarattı mı?

FY: Elbette projenin şekillenme aşamasında üzerimizde bir baskı vardı ama bu baskının nedeni dış etkenler değil, bizdik. Yani, daha iyisini yaratmak adına kendimizi baskı altına aldık. Ortaya çıkan sonuçtan memnunuz. Zaten içimiz rahat olmasaydı oyunu en az üç ay ertelerdik.


FarCry 2 hakkında ne düşünüyorsunuz? FarCry ismine sahip olan bir oyun sizin ellerinizden çıkmadı... Bu oyunun yapım aşamasında herhangi bir desteğiniz / etkiniz oldu mu?

Haberin Devamı

FY: FarCry 2’ye yalnızca manevi bir desteğimiz oldu. Onun dışında hiçbir ilgimiz yok bu oyunla. (Araya girip “Sonuçta rakibiniz...” dedikten sonra) Biz FarCry 2’yi bize rakip olan bir firma olarak konumlandırmıyoruz. Aslına bakarsanız piyasadaki herhangi bir oyun için de aynı şey geçerli; bir planımız var ve bu plana göre hareket ediyoruz. Diğer oyunlar bu plana hiçbir şekilde etki etmiyor.


FarCry’ın multiplayer modu sönük kalmış ve kısa süre içinde unutulmuştu. Bu kez herkes gibi biz de multiplayer modunun daha uzun ömürlü olmasını bekliyoruz. Bu konuda ne gibi gelişmeler var Crysis’te?

CY: Multiplayer modu bu kez daha güçlü. Power Struggle modundan bahsedelim: Counter-Strike ile Battlefield’ın bir harmanı olan bu modda, 16’şar adamdan oluşan iki takım, rakip takımın üssünü ele geçirmeye çalışıyor. Bu amaca ulaşmak için takımların, bir merkezi fabrikada uzaylılara ait silahlar üretmeleri gerekiyor. Bu fabrikaları güçlendirmenin yolu ise güç istasyonlarını ele geçirmek... Çok dinamik ve eğlenceli bir mod. Keza Nanosuit güçlerinin ön planda olduğu Instant Action da...

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!