Güncelleme Tarihi:
ING Bank Türkiye’nin önümüzdeki döneme ilişkin strateji ve planları, Çırağan sarayında düzenlenen basın toplantısıyla duyuruldu.
2500 kişi alınacak
Toplantıda konuşan ING Bank Türkiye Müdürü Hakan Eminsoy, bankanın Türkiye’de 3 yıl içinde 150 yeni şube açmayı ve 2012 yılına kadar pazar payını ikiye katlamayı hedeflediğini söyledi. Eminsoy, 3 yıl içinde 2 bin 500 kişiye yeni istihdam sağlamayı planladıklarını ifade etti.
Eminsoy, bankanın isminin 8-9 ay sonra ING Bank olarak değişeceğini ve bunun için önemli bir tanıtım kampanyası başlatacaklarını kaydederek, “ING Bank Türkiye'nin rengi turuncu. Turuncunun orijinal sahibi Türkiye'ye geldi. Bankanın sloganı, kolay, kullanışlı, girişken ve atak bankacılık olacak” şeklinde konuştu.
Konut kredilerindeki başarının ING ile daha da pekiştirileceğini ve daha yüksek pazar payına sahip olmayı hedeflediklerini aktaran Eminsoy, “600 şubeye ulaştığımızda Türkiye'yi önemli ölçüde turuncu ile kaplamış olacağız. Geçici olarak turuncunun kullanıldığı oluyor. Biz istikrarlı olarak sürekli kullanacağız” dedi.
5 yıllık süre içinde yılda ortalama yüzde 30'luk bir büyüme öngördüklerini kaydeden Eminsoy, “5 yıl boyunda yüzde 30'luk büyüme agresif ve kaynak gerektiren bir büyüme. Bu desteklenirse ING ile Türkiye'ye çok önemli bir kaynak girecek” diye konuştu. Bundan sonraki süreçte yeni şube yatırımlarına öncelik vereceklerini ve mini şubeler açacaklarını ifade eden Eminsoy, ING'nin Polonya ve Romanya'da uyguladığı bu şube yapısını Türkiye'de hayata geçirileceğini, bu şubelerin çarşı pazar ile tüketicilerin yoğun olduğu yerlerde açılacağını söyledi.
Hakan Eminsoy, ING Bank Türkiye'nin öncelikli büyüme alanlarının konut kredileri, işletme bankacılığı, kurumsal ve ticari krediler, proje finansmanı, Leasing, Factoring, sigorta ve bireysel emeklilik fonları olduğunu ifade etti.
HALKBANK'A DA BAKARIZ
ING’nin Bireysel Bankacılıktan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Eli Leenaars da, Oyak Bank’ın ING tarafından satın alınmasının her iki kurumun güçlü yönlerini bir araya getiren önemli bir fırsat sunduğunu söyledi.
ING Group’un 50 ülkede faaliyet gösteren 90 bin acente, 4 bin şubeye sahip olduğunu ve 250 bin broker ile ilişki içinde bulunduğunu vurgulayan Leenaars, “Bu işlem uzun vadeli sürdürülebilir bir ilişkidir. ING Group olarak finansal kasımız çok güçlü ve bu kası Oyak Bank’ın Türkiye’de büyümesi için kullanacağız. Büyümeye yatırım yapmakta ısrarlıyız” dedi.
Leenaars, Türkiye'de satışı gündemde olan Halkbank ile ilgilenip ilgilenmediklerine ilişkin soru üzerine ise “Biz her zaman fırsatları gözlemleriz. Türkiye'de de istisnai durum olmayacak. Eğer anlamlı gelirse ilerleriz, harekete geçeriz, bir şeyler yaparız” karşılığını verdi.
MAYIN ŞİRKETİ İLE İLGİLİ İDDİALAR...
Eli Leenaars, bir gazetecinin “ING'nin PKK'nın kullandığı mayınlarla ilgili bir şirketle bağlantısı olduğu iddiaları vardı. Bu iddialarla ilgili düşünceniz nedir?” sorusuna şu yanıtı verdi.
“ING hiçbir zaman mayın üreten bir şirketle hiçbir ilişkisi ortaklığı olmamıştır. Bunu bana 24 saat haftanın 7 günü sorsalar hep aynı cevabı veririm. Bunu açık ve temiz bir vicdanla söylüyorum. Aslında bu çok eski bir hikaye. 2004-2005 yıllarında bir müşterimizin söz konusu şirkette (STE) küçük bir hissesi olmuş. Biz bunu fark eder etmez müşterimizle ilişkimizi kestik. Bizim kara mayını veya patlayıcı üreten hiçbir şirketle hiçbir şekilde ilişkimiz olmamıştır. Gelecekte de olmayacaktır.”