Güncelleme Tarihi:
Ovit Dağı, Karadeniz bölgesinde bulunan Rize ve Erzurum arasında bulunan dağdır. Gündeme genellikle çığ ve yoğun kar yağışı ile gelir. Senenin yaklaşık altı ayı bu dağın yolları kapalıdır. Gündeme en son 18 dağcının üzerine çığ düşmesi ile anılmıştır. İşte bu olumsuzlukları kaldırmak için Sultan Abdulhamid döneminde düşünülen yalnız son bir kaç yılda gündeme getirilip temeli atılan bir tüp geçit yapımı başlatılmıştır. Ovit Tüneli projesi ise Rize-Erzurum arasındaki kara yolunun tünel ile geçilmesini hedefleyen bir ulaşım projesidir. Türkiye'nin en uzun tüneli, Dünya'nın ise en uzun çift tüplü kara yolu tüneli olarak kayda geçmiştir. İlk olarak 1880 yılında Osmanlı Devleti'nin kalkınma planında geçen Ovit Tüneli'nin temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, başbakanlığı döneminde 13 Mayıs 2012'de atıldı. Tünelde "ışık göründü" töreni ise 11 Kasım 2016'da Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirildi.
OVİT TÜNELİ’NİN ÖZELLİKLERİ
Rize'yi Doğu Anadolu'ya bağlayacak tünel, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere 14 bin 300 metre uzunluğunda. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilen ve 800 milyon liraya mal olacak tünelin havalandırması için ayrıca yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli yapılıyor.
Ovit Tüneli'nin hizmete girmesiyle Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi arasında kışın yoğun kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek. Tünelin tamamlanmasıyla 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.