Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2005 01:33
DaimlerChrysler ile yaptığı ortaklığın ardından yeniden yapılanma sürecine giren Mitsubishi, bu işbirliğinin ilk meyvesi olan Outlander’i Nisan 2003 tarihinde Avrupa’da tanıtmıştı. Bir SUV ile sportif bir station wagon’u bir araya getiren dizaynı ile olduğu kadar sürüş performansı ile de dikkat çeken Outlander, geçen yılın ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulmuştu.
Türkiye’de 2.0 litre ve 2.4 litrelik iki benzinli motoru bulunan, Outlander’e şimdi de Turbo versiyonu eklendi. Outlander Turbo’nun anahtar teslim satış fiyatı 69 bin 900 YTL.
Motoru 202 beygir güç ve 303 Nm torka sahip 2 litre, 16 valfli, DOHC turbo intercooler sistemli ve Lancer Evolution VIII’in motoru baz alınarak üretilmiş. 0’dan 100 km/saat hıza 7.7 saniyede ulaşabilen Outlander Turbo, 220 km/saat maksimum hızla ailenin en performanslı modeli.
Outlander’in 2.0 litrelik versiyonu 136 beygir güce, 176 Nm torka sahip. 2.4 litrelik motor versiyonu ise 160 beygir güç, 4000 d/d’de ise 216 Nm tork üretiyor. Bu rakamlar, Outlander Turbo’nun performansını açıkça ortaya koyuyor.
Şehir içinde 14.1 litre yakıt tüketen Outlander Turbo’nun şehir dışındaki tüketimi 7.6 litre, ortalama yakıt tüketimi ise 10 litreyi buluyor.
Çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon ve 215/55R17 lastikler ile sürekli dört çeker sistem, binek otomobil performansı ve konforu sağlıyor.
YERE DAHA YAKIN
Outlander markadaki değişimi ön plana çıkaran küçük ayrıntılar taşıyor. Motor kaputunun tampona kadar indiği Outlander’in ön bölümünde büyük bir Mitsubishi arması bulunuyor. Araç, yandan bakıldığında tavan raylarının da katkısıyla yüksek bir station wagonu andırıyor. Outlander Turbo, yeni farları, ön ızgarası ve kaput üstü hava çıkışı, hafif alaşımlı jantları ve siyah alkantra deri iç mekanı ile diğer Outlander modellerinden ayrılıyor.
Turbo versiyonunu ailenin diğer üyelerinden ayıran bir özelliği de yerden yüksekliği. Aracın yerden yüksekliği 170 milimetre. Diğer Outlander modellerinde yerden yükseklik ise 195 milimetre. Outlander Turbo’nun ailenin diğer üyelerine göre yere daha yakın olmasının nedeni ise performansı...
STANDART AKSESUARLAR
Outlander Turbo’da standart olarak sunulan aksesuarlar şöyle: Ön ve arka sis lambaları, elektronik kontrollü açılabilir ön sunroof/sabit arka sunroof, hafif alaşımlı jantlar, elektronik kontrollü ve ısıtmalı aynalar, gövde rengi aynalar, arka rüzgarlık, arka çamurluklar, tavan rayları, içerden açılabilir depo kapağı, siyah arka camlar, kaput üstü hava girişi, far yıkama, spor tipi egzoz borusu, elektrikli ve arka camlar, otomatik klima, ayarlanabilir sürücü koltuğu ve hidrolik direksiyon, deri direksiyon, vites ve park freni kolu, radyo ve CD çalar.
Outlander Turbo’nun güvenliğe yönelik aksesuarları arasında ise ABS+EBD, sürücü ve yolcu ön havayastıkları, sürücü ve yolcu yan havayastıkları, önde kuvvet limitörlü, ön gergili emniyet kemerleri, arkada 3 noktadan emniyet kemerleri, yüksek konumlandırılmış stop lambası, arka kapılarda çocuk kilidi, yan kapılarda darbe çubukları ve immobilizer bulunuyor.