Güncelleme Tarihi:
Keklik, GM Opel Insignia'nın, station vagon tipinin tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantının ardından soruları yanıtladı.
Özcan Keklik, ekonomik paket kapsamında 1600cc ve altı otomobillerde ÖTV oranının yüzde 18'e ve ticari araçlarda bu oranın yüzde 1'e düşürülmüş olmasının, sıfır otomobil almak isteyen tüketici için fiyatların olabilecek en cazip seviyeye gelmesine olanak tanıdığını kaydetti.
Özellikle iç pazarın canlandırılmasına, otomotiv bayilerinin faaliyetlerini daha sağlıklı yürütmelerine ve pazardaki stokların eritilmesine yönelik olumlu katkılarda bulunmaya başladığını dile getiren Keklik, “Tüm bunların yanında otomobil alacakların hayal ettikleri otomobilin üstünde özelliklere sahip daha donanımlı ve iyi bir otomobil alma fırsatını yakalayacak olmaları da bu teşviğin önemli artılarından bir tanesi olacaktır” dedi.
Keklik, ÖTV indiriminin olumlu yansımalarının yanı sıra ikinci el otomobillerde aynı oranlarda fiyat gerilemesi yaşanmasının bu süreçte doğal karşılanması gerektiğini kaydetti.
Bu sürecin sonuna yaklaşıldığı haftalarda satışların daha yükselen bir grafik içine gireceğini, ancak bu teşvikin sona ermesine ve mevsimsel etkilerle de ekim ayına kadar durağan bir satış trendi içine girilmesini öngördüklerini anlatan Keklik, şöyle devam etti:
“Mevcut şartlar altında 2009 yılı sonu toplam pazarına yönelik sene başındaki öngörülerimiz halen geçerliliğini koruyor. Bugün tecrübe etmekte olduğumuz pazardaki canlılık yaklaşık dört aydır belli sebeplerle ertelenen satın alma kararlarının hayata geçmesi ve gelecekteki talebin mevcut cazip şartlar altında öne çekilmesi olarak okunabilir. Kuvvetle altını çizmek istediğim nokta; yalnızca verimlilik ve satış rekorları kırmak için değil aynı zamanda müşteri hizmetlerinde mükemmellik için tüm GM ekibi olarak yoğun bir çalışma içerisinde olduğumuz ve bunun sonucu olarak müşterisini en çok sahiplenen şirket olma kararlılığımızdır.”
GM Türkiye olarak tüm pazarlama faaliyetlerinde istikrarlı olmayı, müşterilerine en doğru biçimde bilgilendirmeyi ilke edindiklerini ifade eden Keklik, kısa vadeli çalışmalardan ziyade markalarını orta ve uzun vadede güçlendirecek çalışmaları tercih ettiklerini kaydetti.
“TÜRKİYE HER ZAMAN ÖNEMLİ BİR PAZAR”
GM için Türkiye'nin her zaman önemli bir pazar olarak değerlendirildiğini ve yakın mercek altında bulundurulduğunu dile getiren Keklik, GM Avrupa'nın Türkiye pazarına olan güvenini gösteren aksiyonları görmenin mümkün olduğunu belirtti. Genel Müdür Keklik, şunları kaydetti:
“Bunlarda biri 2006 yılı içinde kamuoyuna açıkladığımız yerli tedarikçilerden artan oranlarda yedek parça alım kararını hayata geçirmemiz ve bu amaçla İstanbul'da GM'ye ait global bir satın alma ofisinin açılmasına yönelik kararımızdır.
Bu satın alma ofisini açmamız, yerli tedarikçilerimizin dünyanın değişik noktalarında bulunan üretim merkezlerimize satışını daha kolay hale getirmek ve onlara en iyi yönlendirmeyi yapabilmek amacını da taşımaktadır.
Ülkemizin bu hedef doğrultusunda gelecekte dünya çapında üretilecek yeni modellerde kullanılacak yedek parçalar için önemli bir üretim üssü haline gelmesi arzu ve isteğimiz kuvvetle devam ediyor.”
Pazarda daralmalar yaşanırken Türkiye'nin hala cazip pazar özelliğini sürdürüp sürdürmediği sorusu üzerine Keklik, Türk ve Avrupalı tüketiciler karşılaştırıldığında Avrupalı tüketicilerle Türk tüketicilerin beklentilerinin büyük ölçüde örtüştüğünün görüldüğünü, Avrupa'da da Türkiye'de de ev sahibi olmaktan sonra en büyük yatırım aracının hala otomobil olduğunu, bunun için de beklentilerin çok yüksek tutulduğunu dile getirdi.
“Türkiye, gelişmekte olan bir pazar olmasına karşın tüketici fiat-değer dengesine ve donanımlı ekipmana sahip aracı talep etme eğiliminde en yüksek donanımı bekliyor otomobilden” diyen Özcan Keklik, Avrupa'ya oranla birçok modelin Türkiye'de daha zengin donanımlı olarak satıldığını anlattı.
Şu anda Sedan, HB ve binek versiyonlu ticari otomobillere karşı Türk tüketicilerinin talebinin devam etiğini, ancak uzun vadede bu ve buna benzer taleplerde hayat standartlarının değişmesine paralel değişimlerin devam edeceğini belirten GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, sözlerini şöyle tamamladı:
“İspanya'da ve İtalya'da olduğu gibi bu yavaş, yavaş, kademeli olarak gerçekleşecek. İçinde bulunduğumuz sektörde hep beraber tecrübe edeceğimiz ve katedeceğimiz daha çok uzun bir yol söz konusu... Bunun içindir ki Türkiye pazarı adım adım, yıl ve yıl ileriye doğru gelişimini devam ettirecek. Yukarı çıkış süreci boyunca zaman zaman bazı yavaşlama veya dalgalanmaların yaşanabilecek olması bu süreci hiç bir şekilde olumsuz etkilemeyecektir.”