OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 10, 2001 00:00
Otoyolda ata binenlere, piknik yapanlara, inek gezdirenlere alışmıştık. Şimdi de korkuluğu kesip otoyola açılan menteşeli bir kapı yaptılar.ALİBEYKÖY'den O-2 bağlantı yoluna çıkılan noktada korkuluklara korsan kapı açan inşaat şirketleri, böylelikle evlerini görmeye gelenleri hiç dolaştırmadan içeri almanın yolunu buldu. Sádábad Park Evlerini görmeye gelenler ve şirket yöneticileri, otoyoldan gelip, Kağıthane'ye inerek 3 kilometre dolaşmak yerine, bir görevlinin kulübede beklediği ve açtığı girişi kullanıyorlar. ‘‘Böylesi ancak Türkiye'de olur’’ dedirten uygulamayla menteşeli kapı zaman zaman çevredeki gecekondu sakinlerinin kullanımına da açılıyor. Yoldan geçenler de bu korsan girişten geçenleri hayretle izliyor YOL SORUNU, EV SATTIRMIYORYaklaşık 10 yıl önce inşaatına başlanan ve bölümler halinde satılan binalar yol problemi yüzünden fazla ilgi görmeyince, inşaat firmaları kendilerine özgü bir çözüm yolu buldu. Uyarlar ve Ekşioğlu firmalarının inşaatlarının bulunduğu alana, kimseden izin alınmadan korsan bir geçiş açıldı. Otoyol korkuluklarına uzanan toprak bir yol yapan yöneticiler, buradan da bir giriş açtırdı. KAPICIYA KULÜBE DE YAPTILARBir otomobilin geçebileceği genişlikteki bölümü kapı haline dönüştüren yöneticiler, demirlere sürgü ve menteşe çakıp, başına da bir görevli oturttular, görevlinin yazın sıcaktan, kışın da soğuktan korunması için bir de kulübe yaptırdılar.Bir inşaat yetkilisi yolla ilgili olarak, ‘‘Buradan giriş açtırmak için Karayolları'na müracaat ettik. İzin vermediler. Fakat, ileride buraya bir yan yol yapılmasını istiyoruz. Bu arada, inşaat bitinceye kadar böyle idare edeceğiz’’ dedi.Kapı açma cezası 54 milyon 200 bin liraKARAYOLLARI yetkilileri, otoyola kapı açarak, trafiği tehlikeye sokmanın kanunda bire bir karşılığının bulmadığını, ancak bu durumda, 2918 sayılı
Trafik Kanunu'nun 13 ve 14'üncü maddelerinin uygulanabileceÄŸini söylediler. Bu maddelerden yazılan cezaların bedeli ise sadece 54 milyon 200 bin lira. Yetkililer, korkulukların zararının da kapıyı açan tarafından ödeneceÄŸini belirterek, ‘‘Böyle bir durumda polise de baÅŸvururuz. Polis de gerekli kanuni müdahaleyi yapar’’ dediler.13'üncü maddenin a fıkrası şöyle:‘‘Karayolunun yapım ve bakımı ile görevli ve sorumlu bütün kuruluÅŸlar karayolu yapısını ve trafik güvenliÄŸini saÄŸlayacak durumda bulundurmakla yükümlüdürler. ÇeÅŸitli kurum ve kuruluÅŸlar da karayolu yapısında yapacakları ve esasları yönetmelikle belirlenen çalışmalarda a- yolun bakımı ile ilgili görevli kuruluÅŸtan izin almaları gerekir.’’Yolu 3 kilometre kısalttılarBinaların fazla ilgi görmemesini yol sorununa saÄŸlayan inÅŸaat firması yetkilileri, böylece örnek daireleri görmeye gelenlere ‘kolaylık’ saÄŸladılar. Normal olarak O-2 Okmeydanı KavÅŸağı'ndan çıkıp, baÄŸlantı yolunu izleyerek Kağıthane-Alibeyköy yönüne gitmesi ve yaklaşık 3 kilometrelik bir yol katetmesi gereken sürücüler için kestirmeden yol açıldı. Ancak burada yavaÅŸlayan, duran ve bu yolu kullanan araçların yoldan geçen diÄŸer araçlar için yaratacağı tehlike hiç düşünülmedi. Buradan çıkış olduÄŸunu bilmeyen ve otoyolda süratle seyreden sürücüler, hiç gözönüne alınmadı. Karayolları olayın farkına bile varmadı. Åžirket yetkilileriyse, evleri görmeye gelenlere de ‘‘Buradan yakında yol açılacak’’ demek piÅŸkinliÄŸini sürdürüyor.Türklere özgü acı sonlarOtoyolda Azrail ile göbek attılarOTOYOL dediÄŸin nedir ki? Delikanlı millete vız gelir tırıs gider elbette... Otoyolun tam ortasında göbek atılmaz da ne yapılır?..37 yaşındaki Hüseyin Avcı, 36 yaşındaki Cafer Bulut ve Orhan Zengin, 1997 Aralığı'nın 10'uncu gecesi oturup bir güzel içtiler, eÄŸlendiler akıllarınca; zurna gibi oldular, deyim yerindeyse. Sonra mı, sonra Zengin'in otomobille yola çıktılar. Otomobilin teybine de koydular bir oyun havası; gel keyfim gel... Tam EsenboÄŸa yolu ile Ä°stanbul Yolu'nu baÄŸlayan Kuzey Çevre Yolu'na çıktıklarındaysa saat 23.00 olmuÅŸ, alkol ve oyunhavası birbirine girmiÅŸti ki Zengin, zınk diye durdurdu otomobili; otoyolun tam ortasında... Ä°ndiler aÅŸağıya, geçtiler karşılıklı, saÄŸlarından sollarından vızır vızır araçlar geçiyormuÅŸ ne gam; baÅŸladılar oynamaya şıkıdım şıkıdım...Azrail ise onlar kadar alaya almıyordu hayatı; bir otomobil olup hızla üstlerinden geçiverdi... Arta kalanları polisler kazıdı asfalttan... Otomobildeyse rakı ÅŸiÅŸeleri kuzu gibi yatıyordu; yanında da Zengin'in yazdığı bir ÅŸiiri: Doymadan dünyaya göçüp gideceÄŸim / Ecel bulunca beni / Hasretimi topraksız gömeceÄŸim.//Otoyolda manda sürüsüne çarptı‘OLMAZ olmaz’ demeyin Türkiye'de yaşıyorsanız olur. Ãœlkenizin en önemli otoyolunda karşınıza aniden manda sürüsü çıkar ve siz ona çarparak ölürsünüz. Ä°ki gün sonra da kimse hatırlamaz. Ne, o Ä°stanbul-Ankara Otoyolu’nun tel örgülerini boydan boya keserek hayvan otlatan alçaklar bulunur, ne de kablo döşeyip, olduÄŸu gibi bırakan müteahhit...39 yaşındaki, ünlülerin menajeri AnuÅŸ Bakış da böylesi bir kazanın kurbanı. 3.1.1999'da gece saat 02.00 sıralarında Ä°stanbul'a dönerken otomobiliyle Hendek giÅŸelerinin yakınlarında bir manda sürüsüne çarptı ve öldü. Bir yetkili, Telekom'un, KaynaÅŸlı'dan Ä°stanbul'a kadar TEM kenarına fiberoptik kablo döşediÄŸini, bu iÅŸi yüklenen müteahhidin tel örgüleri kestiÄŸini ve sonra da onarmadan bırakıp gittiÄŸini söyledi.Â
button