Güncelleme Tarihi:
Kendi kendine park eden otomobil... Bu cümle otomotiv sektörünün bugün geldiği bu noktada şaşılacak bir gelişme olarak değerlendirilmiyor. Çünkü Toyota’nın Prius modeli ve Lexus markasıyla dünyaya tanıttığı ’kendi kendine park eden otomobil’ teknolojisi daha sonra BMW ve Volkswagen gibi markaların seri üretim modellerinde de kendine yer buldu. Türkiye ise bu teknolojiyle Volkswagen’in MPV (Multi Purpose Vehicle) segmentindeki temsilcisi Touran modeli sayesinde geçtiğimiz yıl tanıştı. Touran 15 saniye içerisinde kendi kendine paralel park edebilmesiyle Türkiye’de büyük ilgi uyandırdı.
’Park Assist’ isimli sisteme sahip olan Touran, belirlenen bir yere tamamen otomatik olarak gerçekleştirdiği direksiyon manevralarıyla park ediyordu. Radar sensörleri ile aracın yerleşebileceği park alanını belirledikten sonra devreye giren sistem, sürücünün park etmeye en doğru pozisyonda başlamasını sağlıyordu. Araç geri vitese alındıktan sonra sistem sürücüyü sesle ve görsel olarak uyarıyordu. Sürücüye ise sadece gaz ve fren pedalına basmak kalıyordu.
ARAÇTAN İNERSEN, PARK EDECEĞİM
Alman otomotiv devi ilk olarak Touran modelinde tanıttığı bu sistemi bir adım daha ileriye taşıyarak, otomotiv dünyasında yeni bir dönemi başlattı. Volkswagen, ’park etme sorunu’nu uzaktan kumandayla çözerek, sürücünün içeride olmasına ihtiyaç duymadan aracın kendi kendini park etmesini sağlayan yeni bir teknoloji geliştirdi. Alman üretici, teknoloji yarışında bu benzersiz sistem sayesinde Toyota ve BMW gibi rakiplerinin de bir adım önüne geçti.
’Park Assist Vision’ adılı bu yeni akıllı park sistemi, Passat Variant modeli üzerinde tanıtıldı. Touran’daki yarı otomatik sistemden farklı olarak çalışan ’Park Assist Vision’, paralel parkın dışında aracın dikey olarak park edilebilmesine de olanak tanıyor. Ayrıca bu işlem esnasında sürücünün direksiyon başında oturmasına da gerek kalmıyor. Yani aracınız geri geri girebileceği bir boşluğu bulduğunda sizin işlemi başlatmak için sadece düğmeye basmanız yetiyor.
Sistemin bir diğer büyük avantajı ise otomobilin kapıların açılamayacağı kadar dar yerlere bile park edilebilmesine imkan veriyor olması. Yani yolcular araçtan indikten sonra araç istenilen uygun bir yere kolaylıkla park edilebiliyor. Park Assist Vision sisteminin temelinde sürücünün aracı yönlendirdiği uzaktan kumanda yatıyor. Araç uzaktan kumanda yardımıyla park edildikten sonra motor kendi kendine çalışmayı durduruyor ve kapıları kilitliyor.
2 GHZ İŞLEMCİLİ BİLGİSAYAR
Park etmek için uygun bir yer gördüğünüzde alanı konsoldaki ekran üzerinden kontrol ediyorsunuz. Araç yaptığı hesaplamalar sonrasında uygun görürse size onay veriyor. Sürücü de vitesi ’P’ konumuna alıp aracı terk ediyor. Yan aynalara, ön ve arka tamponlara yerleştirilen kamera ve ultra-sonik sensörler araçtaki 2 GHz hızındaki bir işlemciye sahip olan gelişmiş bilgisayara verileri göndererek, park işleminin gerçekleşmesini sağlıyor. Eğer işlem sırasında herhangi bir beklenmedik durum olursa, sürücü uzaktan kumanda vasıtası ile işleme müdahale edebiliyor. Bu sistemin hálá geliştirme aşamasında olduğunu belirten Volkswagen mühendisleri ise bu yeni teknolojinin seri üretim modellerde kullanım tarihiyle ilgili bir bilgi vermekten kaçınıyor.