Otomobilde hijyen ve koruma sektör yarattı

Güncelleme Tarihi:

Otomobilde hijyen ve koruma sektör yarattı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 26, 2008 10:31

Türkiye'de son dönemde yaygınlaşmaya başlayan araç koruma (car care) uygulamaları, özellikle genç kullanıcıların ilgisini çekiyor.

Otomotiv sektöründe “oto koruma” sistemleri alanında faaliyet gösteren firmalar ve bazı otomotiv markalarının satış sonrası servis hizmetleri içinde bulunan “araç korumu sistemleri” bölümleri, otomobillerine özen gösteren kullanıcılar için detaylı iç ve dış temizlik, boya ve motor koruma, pas önleme ve ses yalıtım sistemleri ile renkli cam filmi uygulamaları gibi hizmetleri bir arada sunuyor.

Otomotiv sanayinin gelişimine paralel Türkiye'deki araç parkı da her geçen gün zenginleşirken, otomotiv firmaları yeni modellerini ardı ardına pazara sunmaya devam ediyor.

Otomobil meraklıları da, sahip oldukları araçlara ilk günden itibaren gerekli özeni göstererek, aracın zamana ve doğal şartlara bağlı olarak yıpranmasını en aza indirmek için periyodik bakımlarının yanı sıra oto koruma sistemlerine de başvuruyor.

Özellikle tabiat şartları, hava kirliliği, asit yağmurları, kuş pisliği ve ağaç reçineleri gibi nedenlerden kaynaklanan olumsuzluklar, otomobil sahiplerinin başlıca sorunu olurken, bu aşamada devreye araç koruma sistemleri giriyor.
Çevre faktörünün yanı sıra kullanıcılar bu tür uygulamalara, özellikle ikinci el araç alımlarında da hijyen nedeniyle başvuruyorlar.

Genellikle gençlerden ilgi gören oto koruma sistemlerinin maliyeti ise yapılan uygulamaya göre değişmekle birlikte 100 YTL'den başlayarak 2 bin YTL'ye kadar çıkıyor.

Otomobil sahipleri nano teknoloji ile jant koruma uygulamasını KDV hariç 75 YTL'ye yaptırırken, sıfır araçlara uygulanan koltuk ve döşeme koruma gibi uygulamaların fiyatı da 100-150 YTL arasında değişiyor.

Kullanıcıların en çok tercih ettiği uygulamaların başında gelen boya korumanın fiyatı ise 200 YTL'den başlayarak 400 YTL'ye kadar çıkabiliyor.

Özellikle ikinci el araçlar için uygulanan anti bakteriyel komple iç ve dış temizlik paketleri ise 500 YTL'ye kadar çıkarken, ses yalıtımı ve cam filmi uygulamaları da yine yaklaşık aynı fiyatlara mal oluyor.

Müşterilerin birden fazla uygulamayı bir arada alması önemli maliyet avantajı sunarken, birkaç uygulamanın bir arada bulunduğu paketlerin fiyatı da yaklaşık 2 bin YTL'ye yaklaşıyor.

ZIEBART YENİ BAYİLİKLER VERMEYİ PLANLIYOR

Otomobillerde oluşan paslanmayı görerek araştırmalara başlayan Kurt Ziebart tarafından 1959 yılında kurulan Ziebart'ın Türkiye Ana Lisansörü Pro-Tek Oto Koruma ve Geliştirme Sanayi ve Ticaret Ltd. Şirketi Genel Müdür Yardımcı Hakan Alptekin, 1990 yılında Ziebart'ın Türkiye ana lisansörlüğünü alarak ilk uygulama istasyonunu açtıklarını, otomobillerin kaporta, boya ve iç mekanının korunması, temizliği ve renkli cam filmleri, kaput koruyucu filmler ve su itici cam kaplaması gibi aksesuar uygulamalarıyla otomobil severlere hizmet vermeye başladıklarını söyledi.

Türkiye'deki oto koruma sektörünün, daha çok otomobillerin temizliğine yönelik hizmet veren, “oto kuaförü” kimliği ile çalışan yıkama hizmeti ağırlıklı firmalar ve “oto koruma” konseptindeki şirketlerden oluştuğunu anlatan Alptekin, Ziebart'ın ise orta sınıfın üstü ve üst sınıf araçlara hizmet veren bir kuruluş olduğunu söyledi.

Araç koruma sistemlerini Türkiye'ye getirip, Türk otomobil sahiplerine tanıttıktan sonra hizmet noktalarını Türkiye'nin büyük yerleşim merkezlerine yaymaya çalıştıklarını ifade eden Alptekin, İstanbul'da 8, Ankara ve İzmir'de ikişer, Bursa, Adana, İzmit, Çorlu ve Eskişehir'de de birer merkezde olmak üzere toplam 17 istasyonda hizmet verdiklerini, İstanbul'da bulunan 2 istasyonun dışında diğer bütün istasyonların franchise sistemi altında çalıştığını anlattı.
Alptekin, şu anda Antalya, Gaziantep, Kahramanmaraş, İçel, Antakya, Erzurum, Konya, Kayseri, Karadeniz Ereğli, Samsun, Trabzon, Balıkesir, Manisa, Aydın, Denizli ve Muğla gibi bölgelerde bayilik vermeyi planladıklarını bildirdi.

“BAYAN MÜŞTERİLERİMİZ ARTTI”

1950 yılında Almanya'da kurulan ve 1994 yılından bu yana Türkiye'de hizmet veren Sonax'ın Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Turgut Yüksekdağ ise otomotiv sektörünün Türkiye'deki gelişimine paralel olarak araç koruma sistemlerinin de geliştiğini belirterek, tanıtım amacıyla yaptıkları kampanyaların da bilinirliklerini artırdığını ve müşterileri bu tür uygulamalara yaklaştırdığını anlattı.

Araç sahiplerinde araçların korunmasına dair gerekli olan bilincin yavaş yavaş oluşmaya başladığını ifade eden Yüksekdağ, 5 yıl öncesine göre iş hacimlerinin 7-8 kat arttığını söyledi.

Sonax uygulama merkezlerin nano teknolojiyle boya temizleme, parlatma ve koruma, detaylı iç temizlik ve sterilizasyon, motor temizleme ve koruma, jant temizleme ve koruma, koltuk koruma gibi hizmetler verdiğini anlatan Yüksekdağ, uygulamalarına özellikle 30-35 yaş arası erkeklerin ilgi gösterdiğini, son zamanlarda bayan müşteri sayısında da artış olduğunu bildirdi.

Yüksekdağ, sıfır araçlara yaptıkları korumanın yanı sıra ikinci el araçlara da gerekli hijyenik ortamın oluşturulması için detaylı temizlik uyguladıklarını söyledi.

Yılda yaklaşık 250 bin araca hizmet verdiklerini belirten Yüksekdağ, sektörün büyüklüğünün ise yaklaşık 2 milyar dolar düzeyinde olduğunu kaydetti.

Türkiye'de bugün yaklaşık 6 milyon otomobil bulunduğuna dikkat çeken Yüksekdağ, şunları söyledi:
“Bu sayı her geçen gün daha da artıyor. Yıllardır 'oto kuaför', 'oto yıkama' adı altında hizmet vermeye çalışan bu sektör, Sonax'ın da katkılarıyla büyük bir değişim süreci geçiriyor. Türk halkının otomobile hayatımız içinde verdiği değeri, önümüzdeki dönemde otomobilin bakımı ve korumasına verdiği değerle çok daha fazla göstermeye başlayacağına inanıyorum.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!