OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 10, 2005 00:00
Yeni teknolojileri geliÅŸtirdiÄŸi otomobillerde uygulayan Citroen, daha önce sabit göbekli direksiyon tasarımıyla bir ilke imza atmıştı. Citroen, C5 modelinde direksiyonun neler yapabileceÄŸini ortaya koyarak sürücüleri rahatlatacak bir baÅŸka sisteme daha öncülük ediyor. Yakın gelecekte parmaklarımız ayaklarımızın görevlerini üstlenecek. Ayaklarımızın mekanik olarak kontrol ettiÄŸi gaz, fren ve debriyaj pedalları, Citroen’in geliÅŸtirdiÄŸi sistem sayesinde direksiyon üzerindeki düğmeler yardımıyla tamamen elektronik olarak kontrol edilebilecek. ‘X by Wire’ ismini verdiÄŸi sistemi, donattığı C-Cross ve C-Airdream konsept modellerinde ilk olarak 2001-2002 yıllarında tanıtan Citroen, bu sistemi seri üretimde olan C5 modeline adapte ederek sistemin gerçek hayatta da ne kadar baÅŸarılı bir ÅŸekilde çalıştığını gösteriyor.Sistem sayesinde uçak direksiyonu gibi görünen aracın direksiyon simidi, iç mekanın uçak kabini gibi görünmesine neden oluyor. Sadece 9:15 pozisyonunda tutulabilen direksiyon simidinde parmaklar direksiyon üzerindeki düğmelere kolay bir ÅŸekilde ulaşıyor. Sadece tek bir pozisyonda tutulduÄŸu için manevra yapmanın zor olduÄŸu otomobilde, 90 derecelik açıya ulaşıldığında direksiyon sistemine uyarıda bulunarak tekerleklerin biraz daha dönmesini saÄŸlıyor. Ayrıca birçok fonksiyonu üzerinde bulunduran direksiyon; korna, aydınlatma ve silecek kollarını da üzerinde barındırıyor. Sisteme çok kısa bir sürede alışılabildiÄŸi gibi, sürücü aracı kullanırken en az enerjiyi harcıyor. 3.0 litrelik V6 motorla donatılan araç otomatik vitese sahip. Her ne kadar sistem ilk bakışta çok garip görünse de sürücünün iÅŸini kolaylaÅŸtırdığı gibi kaza anında pedal olmadığı için diz ve ayak yaralanmalarını da ortadan kaldırıyor. Sistemin seri üretime geçmesi için ise en az 10 yıla ihtiyaç duyuluyor.Â
button