OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 25, 2002 00:00
Ford Otosan ve İstanbul Otomobil Sporları Kulübü tarafından otomobil sporlarının ‘‘Duayeni’’ Renç Koçibey adına düzenlenecek olan ‘‘Ford Renç Koçibey Eğitim Seminerleri’’ ile yeni sürücüler yetişecek.İlk 2001 yılında düzenlenen Ford Renç Koçibey Eğitim Seminerleri'ne 5 bin kişi başvurmuş ve sadece 400 sürücü bu eğitimi almaya hak kazanmıştı. Otomobil sporuna yeni ve genç sporcular kazandırmayı amaçlayan Ford Renç Koçibey Eğitim Seminerleri, sürücülerin normal hayatlarında da, otomobillerini daha bilinçli ve daha güvenli kullanabilmelerini hedefliyor. Farklı zeminlerde; asfalt, ıslak asfalt, toprak, çamur ve karda fren yapmanın teknikleri gibi pek çok konunun anlatıldığı bu seminerler, gençlere, otomobil sporu vasıtasıyla normal otomobillerini kullanırken de sahip olmaları gereken pek çok bilgiyi beraberinde veriyor. İlki mart ve ikincisi ekim ayında olmak üzere eğitim seminerleri 2002 yılında iki defa yapılacak. Eğitim seminerlerine katılacak 200 aday, katılım formlarının İSOK tarafından değerlendirilmesi sonucunda belirlenecek. Katılımcılar başvuru formlarına ulaşabilmek için İSOK'a ait olan 212 281 72 49 numaralı faks numarasına veya isok.tr@yahoo.com adresine özgeçmişlerini göndererek ya da www.ford.com.tr adresli web sayfasından seminere katılım formlarına ulaşabilecekler.Volvo'dan zemini tanıyan otomobilİlk tanıtımı Eylül 2001'de Frankfurt Otomobil Fuarı'ndan yapılan Volvo S60 AWD, Türkiye'de satışa sunulmaya başlandı. Elektronik olarak kontrol edilebilen dört tekerlek çekişli ilk Volvo otomobili olan S60 AWD modelinin satış fiyatı 60-65 bin Euro aralığında bulunuyor.Sürücüden tamamen bağımsız dört tekerlek çekiş sistemi bulunan otomobilde, her tür yol zemininde en iyi kavramayı sağlamak için güç otomatik olarak ön ve arka tekerlekler arasında otomatik olarak dağıtılıyor. Bu sistem aracın hangi şartlarda olduğunu ve sürücünün ne istediğini algılar. Hızlanmanın zor olduğu durumlarda, mesela kumlu satıhlarda sistem hızlı ve güçlü olarak devreye girer. Motor devrinin düştüğü virajlarda veya park ederken sistem, tekerlekler arasında sürat farkı olmasına rağmen aracın tekerlerine güç gönderip hızlandırmaz, bunun sonucu olarak aracın beyni sistemi devre dışı bırakır.Tüm Volvo S60 AWD'ler beş silindirli 2.4 litrelik hafif basınçlı turbo motor ile donatılmış. Güçlü motor, 200 beygir güç üretiyor. Volvo S60 AWD'nin bir başka özelliği de klima sistemi. Klima, iki sıcaklık sensörü ve bir güneş sensörüne sahip. Sensörlerin aldığı bilgi, havanın ne kadar ısıtılması gerektiği ön camda ve yan camlardaki buğunun giderilmesi için yolcu bölümüne nereden üflenmesi gerektiği ve dolayısıyla mümkün olan en kısa sürede içeride hoş bir klima ortamı sağlaması için klima birimi bilgisayarı tarafından kullanılıyor.450 beygirlik Audi RS 6 vitrine çıkıyorAudi'nin performans canavarı RS 6 modeli, Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda ilk kez vitrine çıkacak. Audi RS 6'nın her tür iç, aile ve zevke hitap edecek olan avant ve sedan modelleri de aynı anda otomobilseverlerin beğenisine sunulacak.RS 6'nın yen çizgisi, tamamen ayrı bir model olarak Audi AG ile birlikte Quattro GmbH tarafından oluşturulmuş ve geliştirilmiş. Audi RS 6'nın dış görünümü, hem prestijinin hem de yüksek performansının altını çiziyor. Üç özel hava girişi bulunan alt tampon, 18 inç veya 19 inç alaşım jantlar, gizli yan eşikler ve yeniden tasarlanmış arka tampon üzerindeki spoyler, otomobilin güçlü görünümünü vurguluyor.qTam anlamıyla bir spor otomobil performansına sahip olan Audi RS 6'nın V8 biturbo motoru 450 beygir güç üretiyor. RS 6, 0'dan 100 km'ye sadece 4.9 saniyede ulaşıyor ve 18 saniye sonunda 200 km hıza erişiyor. Aracın maksimum hızı 250 km. Güçlü motoru, quattro-sürekli dört tekerden çekiş- sistemi, yüksek teknoloji fren sistemi ve yenilikçi DRC süspansiyon sistemi ile bu araç, yüksek performanslı araç sınıfında yeni standartlar belirliyor. RS 6 sürücüsü seçme koluna basarak ya da otomobil yarışlarındaki gibi direksiyon simidinde bulunan vites değiştirme düğmesine basarak vitesi manuel olarak da kullanabiliyor.Semih Çevik, hayatın direksiyonunu zamansız bıraktıOtomobil basını çok değerli bir üyesini kaybetti. Auto Show Dergisi Yayın Yönetmeni sevgili dostumuz Semih Çevik, üç yıldır verdiği yaşam mücadelesine yenik düştü. Yıllar önce Barometre ve Güneş Gazeteleri'nde çalışırken tanıdığım Semih Çevik, 1992 yılında Auto Show dergisinde yazı işleri müdürü olarak göreve başladı. Daha sonra derginin yayın yönetmeni oldu. 1963 doğumlu Çevik, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden 1987 yılında mezun oldu. Evli olan Semih Çevik'in Can Barış adında bir erkek çocuğu var. Auto Show dergisinde önemli işlere imza attı. Yapacağı daha çok şeyler vardı ama, aramızdan genç yaşta ayrıldı. Hastalığının son dönemlerinde bile gazeteciliğe ilk başladığı yıllardaki heyecanını yitirmedi. Hastalığıyla ilgili konuşmayı sevmez, kimseye hissettirmek istemezdi.Yıllarca haberlerini yaptığı otomobillerin en süratlisinden bile daha yüksek hıza ulaştı ve aramızdan jet hızıyla ayrıldı. Hayatın direksiyonunu zamansız bıraktı. Kısa yaşamına birçok şeyi sığdırdı. Sevgili arkadaşımızı 26 Şubat 2002 Salı günü Teşvikiye Camii'nde kılınacak öğle namazını müteakip kılınacak cenaze namazından sonra son yolculuğuna uğurlayacağız. Sevgili dostum, nur içinde yat.Otokoç ile çalışan şirketin otomobil derdi kalmayacakOtomobil piyasasında yaşanan darboğaz, yeni satış yöntemlerinin ortaya çıkmasına neden oluyor. Son olarak Otokoç, filosunu yenilemek ya da geliştirmek isteyen şirketlere yönelik yeni hizmeti ‘‘Avantaj Filo’’yu devreye sokmaya hazırlanıyor. Şirketlerin tüm operasyonel yükünü, periyodik bakım, kullanım esnasında ortaya çıkabilecek tüm onarım, sigorta ve vergi masraflarını şirketlerin üzerinden alan ve tüm bu avantajları aylık ödemeler karşılığında sunan yeni araç satın alma/kiralama sistemi mart ayında başlayacak.Bu yeni sistem en önemli farklılıklarından birisi de dönem sonunda filoyu satın alma ya da aracı kullanan personele çok uygun fiyatla satın alma şansının olması. Şimdilik sadece filo müşterileri için uygulanan sistem, ileri de bireysel satın almalar için de yaygınlaşabilecek. Otokoç Genel Müdürü Cenk Çimen, Avantaj Filo'nun filo müşterilerine cazip koşullar sunduğunu belirterek, şirketlerin filo takibi için bir departman kurmak zorunda kalmayacaklarını söyledi. Avantaj Filo'nun avantajları şöyle:‘‘Koçlease'den uygun koşullarda finansman imkanı. Kaynakların gerçek faaliyet alanlarında yönlendirilmesi. Bilançoda herhangi bir borç kaydı olmaması nedeniyle, kredibilitenin olumsuz etkilenmemesi. Şirket araçları için harcamaların sabit ve öngörülebilir olması. Aylık ödemelerin vergiden düşebilmesi.’’Avantaj Filo; muafiyetsiz kasko sigortası,
trafik sigortası, motorlu taşıtlar vergisi, periyodik bakımlar, arıza durumunda servis hizmeti, her 60 bin km'de 4 adet lastik deÄŸiÅŸimi, yol yardım hizmeti, kaza durumunda ücretsiz araç teminini kapsıyor.Citroen'den cazip kampanyaBaylas Otomotiv A.Åž. tarafından ithal edilen Citroen, araç sahibi olmak isteyenlere cazip fiyat avantajları sunarak otomobil piyasasını hareketlendiriyor.Kampanyada aile otomobili Citroen Saxo 15 milyar 930 milyon liradan baÅŸlayan anahtar teslimi fiyatlarla, Citroen Xsara 2 ise 23 milyar 242 milyon liradan baÅŸlayan anahtar teslimi fiyatlarla satılıyor. Fiyat avantajları sadece binek otomobillerde deÄŸil, ticari araçlarda da sunuluyor. Citroen, Jumper ticari aracını 26 milyar 210 milyon liradan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunuyor.SOL ÅžERÄ°TMERCEDES Benz Türk, ENCO Ä°stanbul Seyahat ve Taşımacılık ÅŸirketine 17 adet Axor 1835 LS çekiciyi teslim etti. Bu teslimatla birlikte ENCO'nun araç parkındaki Mercedes çekicilerin sayısı 105 adede ulaÅŸtı. Euro 3 normunda, 350 ve 400 beygir gücünde iki motor seçeneÄŸi ile Aksaray'da üretilen Axor çekiciler eÅŸzamanlı olarak Avrupa ülkelerine de ihraç ediliyor. Tek yataklı 1835 LS modelinde 9-vites mekanik, çift yataklı 1840 LS modelinde ise 16 vites EPS kumandalı ÅŸanzıman bulunuyor.MAX Servis, Hür Sigorta'nın KaskoMax baÅŸta olmak üzere, tüm otomobil hasarlarını gideriyor. Poliçe maliyetlerinde ortalama yüzde 20-30 tasarruf saÄŸladığı için büyük ilgi görüyor. Aracı ücretsiz alıp, tamir iÅŸlemleri sonrasında yeniden adrese teslim eden servis, mekanik bakım yapmıyor, bu bakıma ihtiyaç duyan araç sahibini ise en iyi servise yönlendiriyor. Yeni teknoloji ile donatılan Max Servis, deneyimli kadrosu, ücretsiz kiralık araç gibi hizmetleri ile sigortalıların beÄŸenisini kazanıyor.FORD Otosan tarafından baÅŸlatılan Ford Satış Okulu'nda 2001 mezunları diplomalarını aldı. Ford Satış Okulu, 6 yıla yakın süredir Ford Yetkili Satıcılarına ve Türk otomotiv sektörüne konusunda eÄŸitilmiÅŸ eleman saÄŸlıyor. Ford Satış Okulu sadece Türkiye için deÄŸil, Ford dünyası için de ilk ve tek, ve bu çalışmalar Ford Motor Company tarafından tüm dünyada örnek olarak gösteriliyor.ÇINAR İç ve Dış Ticaret tarafından Türkiye'de pazarlanmaya baÅŸlanan yakıt tasarruf cihazı BTS Carvia, Kore'den ithal ediliyor. BTS Carvia, araçlardaki akünün performansını artırarak aracın yakıt sarfiyatını ve yanmamış egzost gazlarını azaltıyor. Akünün kutup baÅŸları üzerine monte edilen BTC Carvia, aküden bujilere düzenli, dalgasız yüksek voltajda akım gitmesini saÄŸlayarak daha iyi yanma gerçekleÅŸtiriyor.Â
button