Otoda Yıldız Savaşları

Güncelleme Tarihi:

Otoda Yıldız Savaşları
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 30, 2004 00:00

Son yıllarda otomotiv dünyasında yaÅŸanan rekabette, güvenlik ön plana çıktı. Güvenlik, markanın satışlarını etkileyen önemli bir faktör haline geldi. Bu yüzden otomotiv üreticileri, bağımsız test kuruluÅŸlarından en yüksek not olan ‘‘5 yıldız’’ almak için yarışıyorlar.Güvenlik konusunda en güvenilir kuruluÅŸların başında gelen EuroNCAP (European New Car Assesment Program) çarpışma testi sonuçlarını geçtiÄŸimiz günlerde Prag'da açıkladı. Euro NCAP çarpışma testlerinde uygulanan çeÅŸitli konfigürasyonlar reel kazaların yüzde 70-80'ine karşı geliyor. Avrupa'nın bağımsız kuruluÅŸu EuroNCAP, yaptığı testlerde, araçların önden, yandan, arkadan çarpmalara karşı dayanıklılığını ölçmenin yanı sıra, yaya koruma, yolcu koruma gibi özelliklerini de deÄŸerlendiriyor.Renault'nun 5 yıldızlı 6'ıncı modeliMegane coupe-cabriolet bağımsız kuruluÅŸ Euro NCAP tarafından gerçekleÅŸtirilen çarpışma testleri sonucunda azami 371 not üzerinden 33,56 puan aldı. Test edilen cabriolet versiyonu, özellikle cepheden çarpışma testinde gösterdiÄŸi performansla bu alanda bugüne kadar bu segmentte Scenic II'den bile daha yüksek bir not alarak büyük baÅŸarı kazandı. Renault'nun Espace IV, Vel Satis, Laguna II, Scenic II, Megane II modelleri EuroNCAP'tan beÅŸ yıldız alma baÅŸarısını göstermiÅŸti. Buna göre, Renault, EuroNCAP'tan en fazla beÅŸ yıldız alan marka oldu.Euro NCAP müfettiÅŸleri özellikle otomobilin cepheden çarpışma sırasında saÄŸladığı koruma özelliÄŸinin altını çizdiler. Otomobilin yapısı kasa elemanlarının iç mekana giriÅŸini önledi. Mankenlerin analizinden sonra hazırlanan yaralanma bilançosu, yolcuları tutma sistemlerinin etkinliÄŸini kanıtladı. Megane modelinin coupé ve coupe-cabriolet versiyonlarında ön koltuklara çift gergi tertibatı yerine yerleÅŸtirilen kemer altından kayma önleyici minder tipi airbag, yolcunun kemer altından kaymasını önleme görevini yerine getirerek karın bölgesinden yaralanmasını önledi. Havayastığı aynı zamanda yolcunun koltuÄŸu ile mükemmel ÅŸekilde birleÅŸmesini saÄŸlamak suretiyle bacaklarından yaralanma riskini de yok etti.Honda Jazz sınıfının en güvenli otomobiliHonda Jazz EuroNCAP çarpışma testi sonuçlarına göre, yaya güvenliÄŸinde sınıfında ilk defa üç yıldız alan otomobil olmayı baÅŸardı. Ayrıca yolcu güvenliÄŸinde dört yıldız ve çocuk güvenliÄŸinde de üç yıldız alarak toplamda en iyi sonucu elde etti. Jazz dizayn edilirken Honda'nın ilk amaçlarından biri, gerçek çarpışma testi programlarını ve kapsamlı bilgisayar analizlerini baz alarak sınıfındaki en yüksek güvenlik seviyesini yakalamaktı. Sınıfında yaya güvenliÄŸinde ilk ve tek üç yıldızı alma baÅŸarısını gösteren Jazz ile birlikte, Civic 2001 yılında ve CR-V 2002 yılında sınıflarında ilk defa üç yıldız alan araçlar olmuÅŸlardı.Åžu an Honda'nın birçok modelinde kullanılmakta olan G-Force Control teknolojisinde darbe emici ark tipi ön tasarım darbe anında oluÅŸan gücü absorbe edip, kabinin altındaki iskelete yönlendirirken kabinde oluÅŸacak darbe etkisini minimuma indiriyor. Buna ek olarak ana iskelete baÄŸlı çapraz ÅŸasi yakıt tankının çevresinde bir koruma saÄŸlıyor.Arkadan çarpmalarda başın öne ve geriye gitmesiyle oluÅŸacak hasar ihtimalini azaltmak için geliÅŸtirilen yeni koltuk dizaynında ise, kafalıklar darbe anında öne doÄŸru hareket ediyor. Ayrıca bütün Honda modellerinde ISOFIX çocuk koltuÄŸu freni hem saÄŸ hem de sol arka koltuklarda bulunuyor.Motor kapağı ve motor arasındaki boÅŸluk, darbe emici motor kapağı menteÅŸesi, özel dizayn edilmiÅŸ ön tampon ve darbe emici silecek braketi yaya güvenliÄŸine katkıda bulunuyor.Yeni Golf, hem yolcuyu hem yayaları koruyorYeni açıklanan Euro-NCAP sonuçlarına göre Yeni Golf çarpışma güvenliÄŸi, yaya koruması ve çocuk koruması bakımından toplamda en iyi puanı alan otomobil oldu. Yeni Golf ayrıca önden ve yandan çarpışmalarda yolcu koruması bakımından beÅŸ yıldız aldı. Çarpışma testlerinin sonuçları bu aracın daha da fazlasını yapabildiÄŸini gösterirken, geçtiÄŸimiz aylarda test edilen 12 araç içinde çocuk koruması için dört yıldız ve yayaların korunması için de üç yıldız alabilen tek araç Yeni Golf oldu.Son derece sert yolcu bölümü ve çok etkili tutma sistemleri (emniyet kemeri, havayastığı) sayesinde Yeni Golf toplamda 12 yıldız elde etti.Çocuk koltuÄŸunun isofix baÄŸlantı noktaları ve ek bir üst kemer (üstten baÄŸlantı) Yeni Golf'e çocuk korumasında en yüksek puanı getirirken, yayalarla kaza durumundaysa, Yeni Golf'ün ön ucundaki esnek darbe emici bölgeler ve tampondaki ek bir çapraz elemanın yaralanma riskini önemli oranda azalttığı belirtildi. Yeni Golf'te standart model bile bütün güvenlik özelliklerine sahip olarak sunuluyor.Yeni Volvo S40 dört farklı testten geçtiYeni Volvo S40, dört farklı 'çarpışma test'inden beÅŸ yıldız aldı. Tamamen kendi standartları ile son dönemde yapılan iki Avrupalı ve iki Amerikan test programı, Yeni Volvo S40'ın güvenlik konusunda sahip olduÄŸu yeteneÄŸi sınadı. Yeni S40, Euro-NCAP'te beÅŸ yıldız, US-NCAP'te 'yandan darbe' testlerinde iki beÅŸ yıldız, US IIHS 'önden darbe' testlerinde 'En Ä°yi Seçim' ve Ä°sveç Ulusal Karayolları Müdürlüğü ve sigorta ÅŸirketi Folksam tarafından yapılan testlerde; 'kamçı etkisine karşı eklem noktalarını en iyi ÅŸekilde koruma' konusunda ise en iyi derecelerden birine imza atarak güvenlik konusunda ortaya koyduÄŸu tasarım özelliklerini mükemmel bir çizgide sergiledi. Yapılan testler sonucunda Yeni Volvo S40, farklı hızlarda ve açılarda meydana gelebilecek kazalara karşı, yolcularını en iyi ÅŸekilde koruyabilen, güvenli bir otomobil olduÄŸunu ispatladı.Euro-NCAP darbe testlerinde önden karşılıklı çarpışma (64 km/s hız ile), baÅŸka bir araca simülasyon yolu ile yandan çarpma (50 km/s hız ile) ve sabit bir yükseltiye karşı yandan çarpma (29 km/s hız ile) ÅŸeklinde gerçekleÅŸebilecek kazalar deÄŸerlendirildi. Tüm testlerde, Yeni Volvo S40 ile en yüksek not olan beÅŸ yıldız elde edildi. BirleÅŸik Devletler trafik güvenliÄŸi yönetimi kendi 'New Car Assessment Program'ını (Yeni Araç DeÄŸerlendirme Programı), yani NCAP'ini uyguluyor. Bu sisteme göre; yandan gerçekleÅŸebilecek olası bir kaza anında, sürücü ve arka koltukta darbe yönüne göre aynı tarafta yolculuk edenlerin durumu deÄŸerlendiriliyor. Bu deÄŸerlendirmede de Volvo S40 tam puan almayı baÅŸardı. DeÄŸerlendirmede hem ön koltuk yolcuları, hem de arka koltukta yolculuk edenler için güvenlik derecesi beÅŸ yıldız olarak deÄŸerlendirildi. BirleÅŸik Devletler'de yer alan The Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) (Otoban GüvenliÄŸi Sigorta Enstitüsü) tarafından yapılan bir baÅŸka test programında ise Volvo S40 64 km/s hızla önden gerçekleÅŸebilecek bir kazaya karşı sınav verdi. Volvo S40, üç kategoride de en yüksek puanları elde ederek kendi sınıfında 'En Ä°yi Seçim' unvanını elde etti. Ä°sveç Karayolları Müdürlüğü ve en büyük sigorta ÅŸirketlerinden biri olarak bilinen Folksam tarafından yapılan testlerde en zorlu kaza senaryoları ele alındı. Testlerde, otomobillerin arkadan alabilecekleri ciddi darbelerde, koltuk tasarımlarının kamçı etkisi riskine karşı ne kadar koruyucu bir yapıya sahip oldukları sınandı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!