OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 30, 2004 00:00
Son yıllarda otomotiv dünyasında yaşanan rekabette, güvenlik ön plana çıktı. Güvenlik, markanın satışlarını etkileyen önemli bir faktör haline geldi. Bu yüzden otomotiv üreticileri, bağımsız test kuruluşlarından en yüksek not olan ‘‘5 yıldız’’ almak için yarışıyorlar.Güvenlik konusunda en güvenilir kuruluşların başında gelen EuroNCAP (European New Car Assesment Program) çarpışma testi sonuçlarını geçtiğimiz günlerde Prag'da açıkladı. Euro NCAP çarpışma testlerinde uygulanan çeşitli konfigürasyonlar reel kazaların yüzde 70-80'ine karşı geliyor. Avrupa'nın bağımsız kuruluşu EuroNCAP, yaptığı testlerde, araçların önden, yandan, arkadan çarpmalara karşı dayanıklılığını ölçmenin yanı sıra, yaya koruma, yolcu koruma gibi özelliklerini de değerlendiriyor.Renault'nun 5 yıldızlı 6'ıncı modeliMegane coupe-cabriolet bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testleri sonucunda azami 371 not üzerinden 33,56 puan aldı. Test edilen cabriolet versiyonu, özellikle cepheden çarpışma testinde gösterdiği performansla bu alanda bugüne kadar bu segmentte Scenic II'den bile daha yüksek bir not alarak büyük başarı kazandı. Renault'nun Espace IV, Vel Satis, Laguna II, Scenic II, Megane II modelleri EuroNCAP'tan beş yıldız alma başarısını göstermişti. Buna göre, Renault, EuroNCAP'tan en fazla beş yıldız alan marka oldu.Euro NCAP müfettişleri özellikle otomobilin cepheden çarpışma sırasında sağladığı koruma özelliğinin altını çizdiler. Otomobilin yapısı kasa elemanlarının iç mekana girişini önledi. Mankenlerin analizinden sonra hazırlanan yaralanma bilançosu, yolcuları tutma sistemlerinin etkinliğini kanıtladı. Megane modelinin coupé ve coupe-cabriolet versiyonlarında ön koltuklara çift gergi tertibatı yerine yerleştirilen kemer altından kayma önleyici minder tipi airbag, yolcunun kemer altından kaymasını önleme görevini yerine getirerek karın bölgesinden yaralanmasını önledi. Havayastığı aynı zamanda yolcunun koltuğu ile mükemmel şekilde birleşmesini sağlamak suretiyle bacaklarından yaralanma riskini de yok etti.Honda Jazz sınıfının en güvenli otomobiliHonda Jazz EuroNCAP çarpışma testi sonuçlarına göre, yaya güvenliğinde sınıfında ilk defa üç yıldız alan otomobil olmayı başardı. Ayrıca yolcu güvenliğinde dört yıldız ve çocuk güvenliğinde de üç yıldız alarak toplamda en iyi sonucu elde etti. Jazz dizayn edilirken Honda'nın ilk amaçlarından biri, gerçek çarpışma testi programlarını ve kapsamlı bilgisayar analizlerini baz alarak sınıfındaki en yüksek güvenlik seviyesini yakalamaktı. Sınıfında yaya güvenliğinde ilk ve tek üç yıldızı alma başarısını gösteren Jazz ile birlikte, Civic 2001 yılında ve CR-V 2002 yılında sınıflarında ilk defa üç yıldız alan araçlar olmuşlardı.Şu an Honda'nın birçok modelinde kullanılmakta olan G-Force Control teknolojisinde darbe emici ark tipi ön tasarım darbe anında oluşan gücü absorbe edip, kabinin altındaki iskelete yönlendirirken kabinde oluşacak darbe etkisini minimuma indiriyor. Buna ek olarak ana iskelete bağlı çapraz şasi yakıt tankının çevresinde bir koruma sağlıyor.Arkadan çarpmalarda başın öne ve geriye gitmesiyle oluşacak hasar ihtimalini azaltmak için geliştirilen yeni koltuk dizaynında ise, kafalıklar darbe anında öne doğru hareket ediyor. Ayrıca bütün Honda modellerinde ISOFIX çocuk koltuğu freni hem sağ hem de sol arka koltuklarda bulunuyor.Motor kapağı ve motor arasındaki boşluk, darbe emici motor kapağı menteşesi, özel dizayn edilmiş ön tampon ve darbe emici silecek braketi yaya güvenliğine katkıda bulunuyor.Yeni Golf, hem yolcuyu hem yayaları koruyorYeni açıklanan Euro-NCAP sonuçlarına göre Yeni Golf çarpışma güvenliği, yaya koruması ve çocuk koruması bakımından toplamda en iyi puanı alan otomobil oldu. Yeni Golf ayrıca önden ve yandan çarpışmalarda yolcu koruması bakımından beş yıldız aldı. Çarpışma testlerinin sonuçları bu aracın daha da fazlasını yapabildiğini gösterirken, geçtiğimiz aylarda test edilen 12 araç içinde çocuk koruması için dört yıldız ve yayaların korunması için de üç yıldız alabilen tek araç Yeni Golf oldu.Son derece sert yolcu bölümü ve çok etkili tutma sistemleri (emniyet kemeri, havayastığı) sayesinde Yeni Golf toplamda 12 yıldız elde etti.Çocuk koltuğunun isofix bağlantı noktaları ve ek bir üst kemer (üstten bağlantı) Yeni Golf'e çocuk korumasında en yüksek puanı getirirken, yayalarla kaza durumundaysa, Yeni Golf'ün ön ucundaki esnek darbe emici bölgeler ve tampondaki ek bir çapraz elemanın yaralanma riskini önemli oranda azalttığı belirtildi. Yeni Golf'te standart model bile bütün güvenlik özelliklerine sahip olarak sunuluyor.Yeni Volvo S40 dört farklı testten geçtiYeni Volvo S40, dört farklı 'çarpışma test'inden beş yıldız aldı. Tamamen kendi standartları ile son dönemde yapılan iki Avrupalı ve iki Amerikan test programı, Yeni Volvo S40'ın güvenlik konusunda sahip olduğu yeteneği sınadı. Yeni S40, Euro-NCAP'te beş yıldız, US-NCAP'te 'yandan darbe' testlerinde iki beş yıldız, US IIHS 'önden darbe' testlerinde 'En İyi
Seçim' ve İsveç Ulusal Karayolları Müdürlüğü ve sigorta şirketi Folksam tarafından yapılan testlerde; 'kamçı etkisine karşı eklem noktalarını en iyi şekilde koruma' konusunda ise en iyi derecelerden birine imza atarak güvenlik konusunda ortaya koyduğu tasarım özelliklerini mükemmel bir çizgide sergiledi. Yapılan testler sonucunda Yeni Volvo S40, farklı hızlarda ve açılarda meydana gelebilecek kazalara karşı, yolcularını en iyi şekilde koruyabilen, güvenli bir otomobil olduğunu ispatladı.Euro-NCAP darbe testlerinde önden karşılıklı çarpışma (64 km/s hız ile), başka bir araca simülasyon yolu ile yandan çarpma (50 km/s hız ile) ve sabit bir yükseltiye karşı yandan çarpma (29 km/s hız ile) şeklinde gerçekleşebilecek kazalar değerlendirildi. Tüm testlerde, Yeni Volvo S40 ile en yüksek not olan beş yıldız elde edildi. Birleşik Devletler
trafik güvenliÄŸi yönetimi kendi 'New Car Assessment Program'ını (Yeni Araç DeÄŸerlendirme Programı), yani NCAP'ini uyguluyor. Bu sisteme göre; yandan gerçekleÅŸebilecek olası bir kaza anında, sürücü ve arka koltukta darbe yönüne göre aynı tarafta yolculuk edenlerin durumu deÄŸerlendiriliyor. Bu deÄŸerlendirmede de Volvo S40 tam puan almayı baÅŸardı. DeÄŸerlendirmede hem ön koltuk yolcuları, hem de arka koltukta yolculuk edenler için güvenlik derecesi beÅŸ yıldız olarak deÄŸerlendirildi. BirleÅŸik Devletler'de yer alan The Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) (Otoban GüvenliÄŸi Sigorta Enstitüsü) tarafından yapılan bir baÅŸka test programında ise Volvo S40 64 km/s hızla önden gerçekleÅŸebilecek bir kazaya karşı sınav verdi. Volvo S40, üç kategoride de en yüksek puanları elde ederek kendi sınıfında 'En Ä°yi Seçim' unvanını elde etti. Ä°sveç Karayolları Müdürlüğü ve en büyük sigorta ÅŸirketlerinden biri olarak bilinen Folksam tarafından yapılan testlerde en zorlu kaza senaryoları ele alındı. Testlerde, otomobillerin arkadan alabilecekleri ciddi darbelerde, koltuk tasarımlarının kamçı etkisi riskine karşı ne kadar koruyucu bir yapıya sahip oldukları sınandı. Â
button