Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2006 00:00
Küçük A sınıfının finalistleri
Citroen C2
Citroen’in C1 modelinden sonra ikinci küçük modeli olan C2 şirin tasarımı ve pratikliği ile sınıfının öne çıkan modellerinden birisi. Öncüsü Saxo’ya göre daha yüksek bir yapıya sahip olan C2, bu sayede daha fazla iç mekan genişliği sağlıyor.
Uzunluğu 3 metre 66 santimetre, genişliği 1 metre 65 santimetre ve yüksekliği 1 metre santimetre olan araç düşük ağırlığı sayesinde de seri kullanım özellikleri sağlıyor. Ön tampondaki büyük hava girişi ve yuvarlak şekilli sis farları ile sportif bir görünüme sahip olan C2, özellikle gençleri ve bayanları hedefliyor. Dinamik tasarımı sayesinde şehir trafiğinde atak bir karakter sergileyen C2, ekonomik motorları ile de düşük yakıt tüketimi sağlayabiliyor. Küçük dış boyutlarına rağmen yolcularına yeterli sayılabilecek genişlikte bir iç mekan sunan Citroen C2’de, 2+2 şeklindeki koltuk düzeni sayesinde 4 kişi yolculuk edebiliyor. Araçta 1.4 litre 75 beygir dizel, 1.6 litre 110 beygir VTR ve 1.6 litre 125 beygir VTS olarak iki benzinli motor bir dizem motor alternatifi sunuluyor. VTR versiyonunda otomatikleştirilmiş manuel şanzıman kullanılıyor.
Fiat Panda
2004 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili seçilen Fiat Panda, İtalyan üretici Fiat’ın yıllardan beri üretmeye devam ettiği önemli modellerden birisi. İç mekanda kendisi gibi minik kokpiti ile gençlerin ve bayanların kullanım esnasında rahat etmesini sağlayan araç, kompakt boyutları sayesinde de park manevralarında zorlanan sürücülerin imdadına yetişiyor. 4 kişi için yeterli iç hacmi sunabilen araç, iç mekandaki genişliğini yüksek tavanına borçlu. Panda’nın dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Panda 4x4 isimli bir versiyonu da bulunuyor. Segmentteki tek 4 tekerlekten çekişli otomobil olan Panda, ismi kadar şirin bir tasarıma sahip. 1.2 litrelik motoru 60 beygir güç üreten Panda, bu motor ile 100 kilometrede 4.6 litrelik şehir dışı yakıt tüketimi değerine ulaşabiliyor. Tek donanım paketi ile satılan Panda, ’Dualogic’ isimli otomatik bir şanzıman seçeneğine de sahip. Bu yenilikçi otomatik şanzıman sistemi manuel olarak da kullanılabiliyor. Ayrıca Panda’da kendi sınıfında bir ilk olarak, yokuşta aracın geri kaymasını önleyen ’Hillholder’ isimli bir sistem de opsiyonel olarak yer alıyor.
Peugeot 107
Fransız Peugeot’un en küçük modeli olan 107, markanın 407 ile başlattığı tasarım anlayışı çerçevesinde şekillendirilmiş. Ön tamponundaki büyük hava ızgarası ile gülen bir yüzü varmış gibi duran araç, küçük boyutları ile şirin bir şehir otomobili olmayı başarıyor. Küçük boyutlarına rağmen başarılı işçilik ile iç mekanda geniş bir yaşam alanı sunan 107, düşük ağırlığı sayesinde atak kullanımlara da olanak tanıyor. Başarılı kokpit dizaynı sayesinde iç mekanıyla da iddialı bir araç olan 107, 1.0 litre 68 beygir benzinli ve 1.4 litre 54 beygir dizel motor seçeneklerine sahip. Motorları için uygun ağırlığa sahip olan araç çok zevkli kullanım özellikleri ile sürücüsünü mutu etmeyi başarıyor. Küçük motorları sayesinde ekonomik fakat atak bir tavır sergileyen 107, park konusunda da kullanıcısına büyük kolaylık sağlıyor. Trendy isimli tek donanım seçeneği ile satılan Peugeot 107, 2Tronik isimli hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilen şanzımanı opsiyonel olarak sunuyor. Sunduğu güvenlik donanımları ile de dikkat çeken 107, EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinde 5 üzerinden 4 yıldız almayı başarmıştı.
Küçük B sınıfının finalistleri
Grande Punto
Ünlü İtalyan spor otomobili Maserati modellerine benzerliği nedeni ile ’Küçük Maserati’ diye tanıtılan ve öncüsüne göre büyüyen boyutları ile Grande sıfatını kazanan Grande Punto, Fiat’ın son yıllardaki en başarılı modellerinden birisi. Kısa sürede yüksek satış rakamlarına ulaşarak markasının yeniden yükselişe geçmesini sağlayan Grande Punto, özellikle dış tasarımı ile gençlerin kalbini fethetmeyi başardı. Tabi ki aracın dizaynının ünlü İtalyan tasarım devi Giugiaro tarafından yapıldığını unutmamak gerekiyor. İç mekanda markanın diğer modellerine benzer kumandaların kullanıldığı araçta, malzeme kalitesinin bir önceki modele göre arttığını söylemek mümkün. Opsiyonel olarak sunulan Skydome isimli cam tavan sayesinde ferah bir iç hacim sunan Grande Punto, iç mekandaki küçük gözlerle de fonksiyonel yönünü vurguluyor. EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinde 5 üzerinden 5 yıldız alarak güvenli bir otomobil olduğunu kanıtlayan Grande Punto, zengin bir donanıma da sahip. Küçük sınıfın önemli modelleri arasındaki yerini alan Grande Punto’da 1.4 litre 77 ve 95 beygir gücündeki iki farklı benzinli motor seçeneklerinin dışında; 1.3 litrelik 75 ve 90 beygir güç üreten iki dizel motor seçeneği de bulunuyor. Araç Active, Dynamic ve Emotion olmak üzere üç farklı donanım seçeneğine sahip.
Opel Corsa
Opel Corsa 1982 yılında piyasaya sunulduğu tarihten bu yana sınıfında en çok tercih edilen modeller arasında yer alıyor. Dördüncü jenerasyonu ile Türkiye’de satışa sunulan yeni Corsa ağabeyi Astra’ya benzeyen tasarım detayları ile dikkat çekiyor. Öncüsüne göre yükselen tavan çizgisi ile daha geniş bir iç mekan sunan aracın ön konsolu da bir üst sınıftaki araçları hatırlatıyor. İç mekanda artan kalite segmentte yeni bir dönemin başladığının da işaretçisi. Piyano lakesi gibi üst sınıftaki otomobillerde görmeye alışık olduğumuz özellikleri küçük sınıfa taşıyan Corsa, Avrupa’nın bağımsız test kuruluşu EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testinden de başarılı sonuçlarla ayrıldı. 5 üzerinden 5 yıldız almayı başaran Corsa, zengin standart ve opsiyonel donanım listesi ile de dikkat çekiyor. Dört farklı motor seçeneğini oluşturacak versiyonlar ise şöyle sıralanıyor: 1.2 litre 75 beygir ve 1.4 litre 90 beygir benzinli, 1.3 litre 75 ve 90 beygir gücündeki dizel. Serinin en üst motor seçeneği olan, 1.7 litre hacminde 125 beygir gücündeki CDTI dizel motor ise yıl sonunda seçenekler arasına eklenecek. Araçta Enjoy, Sport ve Cosmo olmak üzere 3 farklı donanım paketi sunuluyor.
VW Polo
Volkswagen’in küçük sınıftaki başarılı temsilcisi Polo, yenilenen yüzü ve değişen donanım seçenekleri ile sınıfındaki yerini koruyor. 30’uncu yılına dinamik bir görünümle giren Polo’da ön bölümdeki ’V’ şeklindeki radyatör ızgarası, araca sportif bir görünüm kazandırıyor. Markanın tüm modellerinde karşımıza çıkan bu tasarım detayı, aracın küçük olmasına rağmen güçlü görünmesini sağlıyor. İç mekanda mavi aydınlatmalı ön konsol sayesinde kaliteli bir ortam yaratan Polo, ön ve arka tasarımında da markanın kompakt sınıftaki temsilcisi Golf’e benzer bir yapı sergiliyor. Aracın bir de Cross Polo isminde sportif versiyonu daha bulunuyor. Büyük jantları ve tavan üstü barları ile küçük bir SUV gibi duran araç, farklı renk seçenekleri ile de dikkat çekiyor. Polo’da, 1.4 litre 75 beygir gücündeki motor otomatik vitesle sunulurken manuel şanzımanlı motor ise 80 beygir güç üretiyor. Dizel motor ise 1.4 litre hacminde ve 70 beygir güç üretiyor. Polo’da Trendline, Comfortline ve Goal olmak üzere üç farklı donanım seçeneği mevcut.
giriş sınıfının finalistleri
Honda City
Honda’nın Gebze Şekerpınar’daki fabrikasında ürettiği City Sedan, küçük sınıfta yer alan bir model olmasına rağmen ölçüleri ile bir üst sınıfa meydan okuyor. Jazz ile ortak platformda üretildiği için iç mekanda Jazz’da kullanılan parçaları görmek mümkün. Geniş bir iç mekana sahip olan City, fonksiyonel özellikleri ile de dikkat çekiyor. Bir sedan otomobil olmasına rağmen arka koltukları öne yatırılabildiği gibi aynı zamanda yukarı doğru katlanarak da yük taşınmasını da sağlıyor. Fonksiyonelliğinin yanı sıra sunduğu konfor ile de sınıfında öne çıkan City, benzinli motora sahip olmasına rağmen ekonomik yapısı ile de beğeni topluyor. Jazz’da da kullanılan 1.4 litre hacmindeki 83 beygirlik motor City’de performans ile yakıt tüketimini bir arada sunuyor. Bu motor 2800 d/d’de 119 Nm tork üretirken aracın ortalama yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 5.6 litre.
Hyundai Accent
Büyük bir değişim geçirerek üst sınıfa yakın bir görünüme ve donanıma kavuşan Accent, ismine bir de ’Era’yı ekledi. Büyüyen boyutları ve farklı tasarımı ile sınıfındaki rakiplerinden ayrılan Accent Era, iç mekanda kendi sınıfına getirdiği yeniliklerle de öne çıkıyor. Üç kollu direksiyon simidi üzerinde taşıdığı müzik sisteminin kumandaları ile sürüş esnasında kullanım kolaylığı sağlıyor. İç mekanda dikkat çeken kaliteli işçilik ve malzeme aracın üst sınıfa yaklaşmasındaki en önemli etkenleri oluşturuyor. Uygun fiyatı ile Türkiye’de orta ölçekli ailelerin büyük talep gösterdiği Accent Era’da, 1.4 litre 97 beygir ve 1.6 litre 112 beygir gücündeki benzinli motorların dışında 1.5 litre hacminde ve 110 beygir gücünde güçlü bir dizel motor seçeneği de bulunuyor. Motor seçenekleri arasında düşük yakıt tüketimi ve sağladığı performansla dizel motor bir adım öne çıkıyor. Araçta Team, Select ve Style isimli üç farklı donanım seviyesi mevcut.
Seat Cordoba
İspanyol üretici Seat’ı yıllardır küçük sınıfta başarılı bir şekilde temsil eden Ibiza’nın sedan kardeşi olan Cordoba, daha büyük bagaj kapasitesi ve geniş iç mekanı ile Türk tüketicisine hitap ediyor. Çekici ve modern dizaynıyla, sınıfının referans otomobillerinden biri olan Seat Cordoba, Volkswagen teknolojisi ve sağlamlığıyla, bu segmentteki önemli otomobillerden biri. Ön yüzünü hatchback kardeşi Ibiza ile paylaşan araç, geniş ve konforlu bir kabine sahip. Dairesel göstergeler ve havalandırma ızgaraları ile sportif bir iç mekana sahip olan Cordoba, geniş bir bagaj hacmi sunuyor. Arka kısmıyla kardeşi Seat Ibiza’dan ayrılan Cordoba’da çeşitli donanım paketleri mevcut. Zengin baz donanımı ile dikkat çeken Cordoba’da Referance, Elegance ve Stylance olmak üzere üç farklı donanım seçeneği mevcut. Seat Cordoba, 1.4 litre 75-80 beygir ve 100 beygirlik benzinli motor seçeneklerinin dışında 1.4 litre hacminde 80 beygir güç üreten dizel motor seçeneğine de sahip.
orta sedan sınıfının finalistleri
Honda Civic
Japon üreticinin tüm dünyada büyük satış rakamlarına ulaşmayı başarmış köklü modeli Civic, yepyeni versiyonu ile yakın zamanda satışa sunulmuştu. Hatchback versiyonunun tanıtılmasından sonra satışa sunulan Civic Sedan da yeniledi. Türkiye’de üretilen sedan karoserli Civic, özellikle iç mekanda HB kardeşiyle benzer özellikler gösteriyor. İç mekanda farklı konsol tasarımı ile sınıfında yeni standartları belirlemeyi hedefleyen Civic, dış tasarımı ile de oldukça iddialı. Agresif bir tasarıma sahip olan Civic, ön cama entegre edilen kelebek cam ile boyutlarının büyüdüğünü gözler önüne seriyor. Aracın arka kısmında ise kısa bagaj çıkıntısı ve LED efektli stop farları Civic’in sportif etkisini artıran unsurları oluşturuyor. 1.6 litre 125 beygir ve 1.8 litre 140 beygir olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğine sahip olan Civic, yeni otomatik şanzıman sistemi ile de dikkat çekiyor. 6 ileri i-SHIFT olarak adlandırılan otomatik şanzıman sistemi, direksiyon simidinin arkasındaki pedallarla manuel olarak da kontrol edilebiliyor.
VW Jetta
Volkswagen Jetta, önceki nesil Bora’nın yenilenmiş hali. Golf ile aynı platformda yükselen araç, daha geniş bagaj hacmi ile Türk tüketicisine hitap ediyor. Parçalarının yüzde 70’i Golf ve Passat’la uyumlu olan Jetta, arkadan yeni Passat, önden Golf’e benzeyen bir tasarımla şekillendirilmiş. Dış tasarımında kullanılan krom detaylarla üst sınıf araçlarda olduğu gibi elit bir görünüm sunan Jetta, uzun bagaj çıkıntısı sayesinde de kendi sınıfındaki araçlardan daha olgun bir görüntü sergiliyor. İç mekanda hatchback kardeşi Golf ile aynı parçaların kullanıldığı araç, başarılı işçiliği ve malzeme kalitesi ile dikkat çekiyor. Uzun dingil mesafesi sayesinde daha konforlu yolculuklara olanak tanıyan araç, zengin standart donanım listesine sahip. Jetta, Türkiye’de 1.4 litre TSI 140 veya 170 beygir, 1.6 litre 102 beygir, 1.6 litre FSI 115 beygir, 2.0 litre FSI 150 beygir ve 2.0 litre TDI 140 beygir motor seçeneklerine sahip.
Volvo S40
Volvo’nun klasik çizgilerini orta sınıfta temsil eden S40, markasının imajını başarılı bir şekilde taşımaya devam ediyor. Volvo’nun yeni hatchback modeli C30 ile aynı platform üzerinde yükselen S40, ağır görünümünün altında sportif bir ruh taşıyor. 2004 yılının ilk yarısında 2.4 litre 170 beygir ve serinin en güçlü versiyonu olan 2.5 litre 220 beygir güç ve 320 Nm tork kapasiteli T5 versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunulan Volvo S40 modelinin, motor seçenekleri arasına 1.6 litre 100 beygir, 1.8 litre 120 beygir benzinli ve 1.6 litre 110 beygir dizel versiyonu da katıldı. Eski jenerasyon S40’a göre daha sportif bir dış tasarıma sahip olan yeni S40, daha geniş ve uzun dizayn edilmiş. Markanın amiral gemisi S80’e benzeyen arka tasarıma sahip olan S40’in iç mekandaki farklı konsol tasarımı da birçok dizayn ödülünün kazanılmasında önemli rol oynamıştı.