Güncelleme Tarihi:
Kardıçalı, her otizmli çocuğun ihtiyaçlarının farklı olduğunu belirterek, konuşmakta zorlanan bazı çocuklarla iPad vasıtasıyla iletişim kurduklarını anlatıyor.
İki küçük öğrencisine; “Taklit etmek, tuvalete gitmek, talimatlara uymak” diye eğitim verdiğini anlatan Kardıçalı, “Öğrettiğimiz talimatların bazıları çok basittir, fakat bu basit talimatlar bile otizmli insanlara çok zor gelebiliyor. Öğrettiğim talimatlar ‘ayağa kalk’ ve ‘otur’ gibi temel şeyler dahi olabiliyor” diyor.
Michigan Üniversitesi’nde psikoloji okuyan, Boston Üniversitesi’nde yüksek lisansa başladığında çocuk psikolojisi dersleri alan Zeynep Kardıçalı, New York Center for Autism Charter School’da 4 öğrenciyle ilgileniyor.
Diş fırçalamayı öğreniyor
Okulda her çocuğun iPad’i olduğunu anlatan Kardıçalı, “Öteki iki çocuğum daha uzun zamandır bizim okulumuza geliyorlar, dolayısıyla daha karmaşık programlar öğreniyorlar... Diş fırçalamak, deodorant sürmek ve kıyafet giymek gibi. Bu eğitimler sırasında teknolojiden de yararlanıyoruz. Konuşma zorluğu çeken öğrencilerimiz, Proloquo2go isimli bir uygulama sayesinde iPad üzerinden bize isteğini iletebiliyor. Uygulama üzerinde kendi çektiğimiz fotoğraflar ya da simgeler var. Örneğin, öğrenci çikolata fotoğrafına basınca iPad’in ses çıkışından ‘çikolata istiyorum’ cümlesini duyuyorsunuz” diye aktarıyor.