OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 13, 2004 00:00
Belli bir gelir grubuna hitap eden 5 yıldızlı otellerde kalan yerli ve yabancı konukların, ayrılırken çoÄŸu kez anı olarak yanlarında götürdükleri eÅŸya çeÅŸitleniyor.PopülerliÄŸini koruyan havlu ve bornoz çalınma olaylarına son dönemlerde telefon kablosu eklenirken, Conrad Otel'de bir müşterinin yanında televizyonu götürdüğü bildirildi.  İstanbul'daki 5 yıldızlı otellerin yetkililerinden alınan bilgiye göre, Swissotel'de konuk müşteriler banyolarda pamuk konulan kavanoz, ayakkabı çekeceÄŸi ve fırça, pike, havlu ve bornoz, deri not pedleri, çamaşır ve ayakkabı torbaları, kalemleri zaman zaman hatıra olarak alıyorlar. Åžampuan, sabun, kibrit ve terlik ise sürekli alınanlar arasında yer alıyor.  The Marmara Oteli'nde ise en çok havlu, kül tablası gidiyor. Müşteriler bazen sosis ÅŸeklindeki süs yastıklarını da alıyor. Otelde müşteriler görür de satın almak ister düşüncesiyle bu ürünler butikte satılıyor.  Crown Plaza Otel'de en fazla bornoz, el ve tıraÅŸ havlusu tercih edilirken, askı ve ÅŸemsiye de alınanlar arasında sayıldı.   CONRAD'DA MÜŞTERÄ° TELEVÄ°ZYONU GÖTÃœRDÜ       Conrad Oteli'nde de odalardan ağırlıklı olarak havlu ve bornoz alınıyor. Kül tablası, ÅŸemsiye, ayakkabı çekeceÄŸi gibi aksesuarlar da hatıra olarak yürütülenler arasında bulunuyor.  Otel yetkilisi, bir keresinde müşterinin otelden ayrılırken televizyonu da yanında götürdüğünü, durumu daha sonra farkettiklerini, ancak televizyonu götüren kiÅŸiye ulaÅŸamadıklarını belirtti.  Bornoz ve havlular için odalara not koyduklarını belirten yetkili, müşterilerin kullandıkları bornoz ve havluları beÄŸenip almak istediklerinde resepsiyonla baÄŸlantıya geçip 100 dolar gibi bir fiyatla satın alabildiklerini söyledi. Yetkili, normalde bornozların otelde de satıldığını kaydetti.  Bu tür kayda deÄŸer olaylar yaÅŸanmadığını ifade eden ÇıraÄŸan Oteli yetkilileri ise özel olarak hazırlanan ÇıraÄŸan iÅŸlemeli bornozlardan satın almak isteyenlere bornozları 120 dolar karşılığında sattıklarını söylediler.          TELEFON KABLOSU ÇOK POPÃœLER    Alınan bilgiye göre, Hilton Oteli'nde de son birkaç yıldır çok ciddi havlu ve bornoz çalınması olayları olmadı.  Bornozlarda logo bulunmadığını belirten otel yetkilisi, logo olmayan objelerin pek tercih edilmediÄŸini, otel logosu olan küçük havluları ise müşterilerin valizlerine koyup götürdüklerini söyledi.  Yetkili, 2 yıl öncesine kadar Hilton logolu cam kül tablasının çok çalındığını, logoyu kaldırarak bunun önüne geçtiklerini kaydetti.  Son dönemde telefon kablosu çalınmasının çok popüler olduÄŸunu ifade eden yetkili, banyolarda sabunların, ÅŸampuanların durduÄŸu tahta kutuların da alındığını, bunu farkettiklerinde müşterinin kredi kartı varsa parayı tahsil ettiklerini belirtti.  ''Franchise'' sistemiyle hizmet veren Holiday Inn Ä°stanbul City Otel Müdürü Osman Öztürk de 6 aylık yeni bir otel olduklarını ve bu tür olaylarla hemen hemen hiç karşılaÅŸmadıklarını belirterek, ''Bornoz, terlik vermiyoruz. Otellerde verdiÄŸimiz sabun, ÅŸampuan, duÅŸ bonesi ve havlu'' dedi.Â
button