Otantik sınıfta yer alıyor, disko gibi müzik keyfi sunuyor

Güncelleme Tarihi:

Otantik sınıfta yer alıyor, disko gibi müzik keyfi sunuyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2006 00:00

Bir yıl içinde, L200 pick-up da dahil üç modelini birden yenileyen Mitsubishi, yeni Pajero ve Outlander’i önce Avrupa’da daha sonra Türkiye’de piyasaya çıkartmaya hazırlanıyor. Mitsubishi yetkililerine göre ’Otantik 4X4’ sınıfında yer alan Dakar şampiyonu Pajero, tamamen yenilenen dördüncü jenerasyonuyla nisan ayında Türkiye’de piyasaya sunulacak. Öncüsüne göre bir çok yeniliği içinde barındıran yeni Pajero’nun en dikkat çeken özelliği ise 860 Watt gücündeki 12 hoparlörlü yeni müzik sistemi.

Mitsubishi, Avrupa’da ve Türkiye’de son yıllarda büyük rekabetin yaşandığı 4x4 sınıfına ayak uyduracak silahlarını kuşandı. Bir yıl içinde, L200 pick-up da dahil üç modelini birden yenileyen Mitsubishi, Avrupa’da yeni Pajero ve Outlander’ı da piyasaya çıkartmaya hazırlanıyor. Bu iki modelden yeni Pajero Nisan ayında, yeni Outlander ise Haziran ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

Mitsubishi’nin iki önemli silahı olan yeni Pajero ve Outlander’i İspanya’nın Barselona şehrinde test etme imkanı bulduk. Yeni Pajero, Mitsubishi yetkililerine göre ’Otantik 4X4’ sınıfında yer alıyor. Toyota, Land Rover, Nissan gibi markaların modellerinin yer aldığı bu sınıfın alıcıları, tasarım ve konfor gibi öğelerle çok ilgilenmiyor. Onlar daha köşeli hatlı, erkeksi, safkan off-road performansı arıyorlar. Bu yüzden bu sınıfta yer alan araçlara ’Otantik 4X4’ diyorlar. Pajero da, bu sınıfta yer alan 2-3 model arasında olduğundan, tamamen değiştirilmeyip, geliştirilmiş. Ancak öncüsünden aldığı parçaların oranı sadece yüzde 26. Yani büyük bir kısmı yenilenmiş.

İlk kez 1982 yılında piyasaya sunulan ve off-road denilince akla gelen ilk 4X4’lerden biri olan Pajero, Dakar Rallisi’ni 6’sı arka arkaya olmak üzere 11 kez kazanarak sınıfında haklı bir üne sahip oldu. Dördüncü nesli ile yollara yeniden merhaba diyen yeni Pajero’yu Barselona’da test etme imkanı bulduk. Araç, büyüyen boyutları ve kalite hissi artırılan iç mekanı ile büyük bir yenilik geçirdiğini gözler önüne seriyor. Yepyeni tasarımına rağmen safkan 4X4 ruhunun getirdiği köşeli hatları koruyarak güncel şehirli 4X4’lerden ayrılan Pajero, en az şehirli 4X4’ler kadar dikkat çekici bir dizayna kavuşmayı da başarmış. Bu yıl ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda gün ışığına çıkan yeni Pajero, 2007 yılının Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

1982 yılından bu yana tüm dünyada 2.5 milyon adet satılan Pajero, yenilenen dördünce nesliyle bu şanını sürdürmek istiyor. Aracın tasarımında en çok dikkat çeken nokta ön kısmı. Safkan bir 4X4 olmasına rağmen aracın şehirli yönünü vurgulayan yenilikçi ön tasarım detayı markanın Pajero için yeni bir imaj çizdiği anlamına geliyor. Izgaranın iki yanında bulunan ve Pajero’nun gözleri gibi görünen farları, viraj alırken daha iyi koruma için değerli bir şeffaf kapakla korunmuş ve çok fonksiyonlu bir iç mercek kullanılmış.

FARKI ARKASINDA

Aracın profilden de daha güçlü göründüğünü söylemek mümkün. Büyüyen boyutları ile daha heybetli bir yapıya kavuşan araç, farkını arka tasarımda ortaya koyuyor. Şeffaf stop grubu ile arkadan da sportif bir görüntü sergileyen araç, bagaj kapağındaki yedek lastik ile de arazi aracı ruhunu sürdürmeye devam ediyor.

Yeni Pajero’da ayrıca ses ve toz yalıtımı güçlendirilip, iç mekanı daha konforlu ve ferah hale getirilmiş. Arazi kabiliyeti de artırılmış. Bunda, Dakar Rallisi’nde rüştünü ispatlayan 4X4 sisteminin eklenmesi etkili olmuş. 70 santimetrelik su birikintilerinden geçebilen Pajero, başarılı uzaklaşma ve yaklaşma açıları ile de kusursuz off-road performansı sunabiliyor.

10 BEYGİR DAHA GÜÇLÜ

Yeni Pajero, 3.2 litre hacmindeki 4 silindirli dizel motorla hareket ediyor. Turbo-intercooler sistemi ile donatılan bu motor maksimum 170 beygir güç ve 2750 d/d’den itibaren de 338 Nm maksimum tork üretiyor. Öncüsünden 10 beygir daha güçlü olan bu motor ürettiği gücü yenilenen 5 ileri otomatik şanzıman ile yola aktarıyor. Maksimum 177 km/s hıza ulaşabilen aracın 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 9.3 litre. Tabii bir de 3.8 litre V6 benzinli motor var. Ancak bu motorun Türkiye’ye gelmesi biraz uzak bir ihtimal...

MÜZİK SİSTEMİ ETKİLEYİCİ

7 koltuklu araçta pek çok donanım var. Ancak en önemlisi, Rockford ile geliştirilen müzik sistemi. 860 Watt, 12 hoparlörlü ve hafızasında 2 bin 500 şarkı tutabiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!