Güncelleme Tarihi:
Yardımcı doçentliÄŸe atamada yeni ölçütler getiren tasarıyla ilgili birimin talebi ve üniversite yönetim kurulunun kararı ile yardımcı doçentliÄŸe atama için kadro ilanı yapılması, bilim jürisinin ilgili yönetim kurulunca oluÅŸturulması, deÄŸerlendirmelerde ÃœAK ve senatonun belirlediÄŸi bilimsel ölçütlerin esas alınması öngörülüyor. Ayrıca, yardımcı doçentlerin birinci derecenin son kademesine kadar yükselebilmesi olanağı da getiriliyor.Â
  Â
Doçent kadrosu ilanında ilgili birimin talebi ve üniversite yönetim kurulu kararının aranması öngörülüyor, üniversite yönetim kurulunun jüri görüşleri doÄŸrultusunda karar alması ve adayın, senato tarafından belirlenen doçentliÄŸe atama ölçütlerini taşıması esası getiriliyor.Â
  Â
PROGESÖRLÜĞE YENİ DÜZEN
Profesörlüğe yükselme ve atama da yeniden düzenleniyor.Â
  Â
AK Parti milletvekillerini verdiği bir önerge ile doçentlik sınavına başvuruda aranan, ''doktora, tıpta uzmanlık yada sanatta yeterlilik unvanı kazandıktan sonra, alanında en az 4 yıl çalışmış olmak'' ibaresi tasarıdan çıkarıldı.
  Â
Öğretim üyelerinin kamu kuruluÅŸları ve vakıflarda geçici olarak görevlendirilmelerine iliÅŸkin esaslar yeniden belirlenirken, bunlara 657sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi en yüksek devlet memuru aylığının ek gösterge dahil 3 katını geçmemek üzere ödeme yapılması öngörülüyor. Tasarıda 4 kat olarak yer alan bu ödeme AKP  milletvekillerinin önergesiyle 3 katına indirildi.   Â
   Â
KATSAYI FARKI GÄ°DERÄ°LÄ°YOR
   Â
Yükseköğretime giriş de yeniden düzenlenerek genel lise, mesleki ve teknik lise mezunları ile Anadolu liseleri arasındaki farklı katsayı uygulamalarına son veriliyor.
Yükseköğretime giriş sınavında; sınavın değerlendirilmesi ve öğrencilerin yükseköğretim kurumlarına yerleştirilmesinde; ortaöğretimdeki program, alan, kol ve bölümlerde katsayılar yeniden düzenleniyor.
Â
DYP'DEN Ä°MAM HATÄ°PLERE DESTEK
Genel Kurul'da, YÖK Yasa Tasarısının imam hatiplerle ilgili beşinci maddesi görüşülürken, DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar geldi.
Â
DYP adına konuÅŸan Ãœmmet KandoÄŸan da, imam hatip liseleriyle ilgili düzenlemeyi savunarak, bu okulları potansiyel tehlike olarak görmekten daha büyük yanlışlık olamayacağını söyledi.Â
ÜÇ PUAN TÜRÜ
Sınav sorularının ortaöğretimdeki tüm müfredat gözetilerek hazırlanması, yükseköğretime giriÅŸ ile ilgili esas ve usullere iliÅŸkin yönetmeliÄŸin Milli EÄŸitim Bakanlığı ve YÖK tarafından birlikte çıkarılması da hükme baÄŸlanıyor.Â
  Â
Öngörülen düzenlemeye göre, yükseköğretim programları sözel, sayısal ve eÅŸit ağırlık olmak üzere 3 puan türünde toplanacak.Â
  Â
PUANLARIN HESAPLANMASI
Herhangi bir genel veya mesleki orta öğretim kurumu mezunu, ÖSS'de ortaöğretimdeki kendi program alan ve bölümünü tercih ederse hesaplanacak ortaöğretim başarı puanı 0.80 katsayısı ile çarpılacak.
Ortaöğretimdeki program-alan/kol-bölümü sözel olan öğrenciler eÅŸit ağırlığa dayalı bir yükseköğretim programını tercih ederlerse ortaöğretim baÅŸarı puanı 0.60 katsayısı ile sayısala dayalı bir yükseköğretim programını tercih ederse 0.45 katsayısı ile çarpılacak.Â
  Â
Bölümü eÅŸit ağırlıklı olan öğrenciler sözel'e dayalı bir yükseköğretim programını tercih ederlerse ortaöğretim baÅŸarı puanları 0.45, sayısal alana dayalı programları tercih ederlerse 0.60 katsayı ile çarpılacak.  Â
  Â
Sayısal öğrenciler eÅŸit ağırlığa dayalı bir yükseköğretim programını tercih ederse, ortaöğretim baÅŸarı puanı 0.60, sözele dayalı bir yükseköğretim programını tercih ederse 0.45 ile çarpılacak.Â
  Â
Adayların ortaöğretimdeki baÅŸarıları ÖSYM tarafından geliÅŸtirilecek bir yöntemle ortaöğretim baÅŸarı puanı olarak hesaplanacak ve bu puan Öğrenci Seçme Sınavı puanlarına eklenecek.Â
  Â
Dil sınavı ve puan türü ile ilgili adayların yerleÅŸtirilmesine iliÅŸkin esaslar YÖK tarafından belirlenecek.Â
  Â
Belli spor ve sanat dallarında üstün kabiliyetleri olduÄŸu tespit edilen öğrenciler, ilgili dalda eÄŸitim yapmak kaydıyla yönetmelikle belirlenecek esaslara göre yükseköğretim kurumlarına alınabilecek.Â
   Â
''BİR ÖĞRETMENİN YALVARIŞI''
   Â
Tasarının katsayılarla ilgili 5. maddesi üzerinde söz alan CHP Yalova Milletvekili Muharrem Ä°nce, yasanın 2 yıl sonra uygulanmasını isteyerek, ''gözünüzü seveyim yasayı bu yıl uygulamayın. Bu bir öğretmen yalvarışı...'' diye konuÅŸtu.Â
  Â
Ä°nce, getirilen deÄŸiÅŸikliklerin Anadolu Öğretmen liseleri ile Ä°letiÅŸim Liselerini maÄŸdur edeceÄŸini öne sürerek, ÖSYM'nin bağımsız hale getirilmesini, meslek lisesi mezunları için ayrı bir üniversite sınavı yapılmasını önerdi.Â
  Â
Tasarıda ''liselerin sayısal, sözel bölümleri'' gibi ifadelerin yer aldığını hatırlatan Ä°nce, liselerde bu adlar adı altında bölüm bulunmadığını söyledi.Â
   Â
''KENDİ ÇOÇUKLARINIZ KOLEJE''
   Â
İnce, milletvekillerinden kaçının çocuğunun İmam-Hatip Liselerine gittiğini sorarak, ''parmaklarınızı bir göreyim. Kendi çocuklarınızı kolejlerde, olmadı ABD'de okutursunuz, fakir çocuklarını İmam-Hatip'e yollarsınız'' diye konuştu.
  Â
BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan'ın ''aldatıldık'' diyen rektörlere ''akıl baliÄŸ misiniz?'' dediÄŸini hatırlatan Ä°nce, ''Ama Sayın BaÅŸbakan4 kez aldatıldığını söylüyor. Bu ne yaman çeliÅŸki? Acaba BaÅŸbakan Kıbrıs görüşmelerinde kaç kez aldatıldı?'' dedi.Â
  Â