Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2006 00:00
İlk kez 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenen BMW Z4 M Coupe, artık yollara çıkıyor. Atletik Z4 M Coupe, sportif tasarımının yanı sıra ’Oscar’ avcısı 343 beygirlik V6 motoruyla dikkat çekiyor. Avrupa’da satışa sunulan olan Z4 M Coupe ve ’sivil’ kardeşi Z4 Coupe 3.0si, Eylül’de Türkiye’ye geliyor.
İlk kez Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenen BMW’nin konsept modeli, BMW Z4 M Coupe ile hayat buluyor. Z4 M Coupe, sportif tasarımının yanı sıra ’ödül avcısı’ 343 beygir gücündeki V6 motoruyla öne çıkıyor. Avrupa’da bu ay pazara sunulan olan Z4 M Coupe ve ’sivil’ kardeşi Z4 Coupe 3.0si, Türkiye’ye ise Eylül’de ithal edilecek.
Z4 M Coupe ve ’sivil’ kardeşi Z4 Coupe’nin basın lansmanı Portekiz’in Lizbon kentinde gerçekleştirildi. Arkadan itişli özelliği sayesinde gaz pedalına her dokunuşun hissedildiği Z4 M Coupe’yi trafiğin yanı sıra Formula 1 pisti Estori’de de test etme şansı bulduk.
Z4 M Coupe, öncelikle sportif tasarımı ve atletik görünümüyle dikkat çekiyor. Z4 M Coupe’nin ön tasarımı güç ve dinamizm hissini birarada sunuyor. Radyatör ızgarası ve geniş hava girişleri, uzun bir kaputa sahip olan aracın agresif görünümüne katkıda bulunuyor. Tasarımıyla X harfini andıran ön bölümden başlayan çizgiler kaputtun ardından tavanda da devam ediyor.
Kaliteli malzemenin kullanıldığı iç mekan da ise sportif unsurlar öne çıkıyor. Gösterge panelinden direksiyon simidine kadar atletik yapının vurgulandığı aracın iç mekanı iki kişi için yeterli bir yaşam alanı sunuyor. Uzunluğu 4113, genişliği 1781 ve yüksekliği 1271 milimetre olan Z4 M Coupe, 300 litrelik bir bagaj alanına sahip.
6 YILDIR ’OSCAR’I ALIYOR
Z4 M Coupe, asıl farkını 343 beygirlik güçlü motoruyla ortaya koyuyor. BMW’nin M3 ve Z4 Roadster modellerinde de kullanılan 3.2 litrelik motor tam bir ödül avcısı. Otomotiv sektörünün ’Oscar’ları arasında gösterilen ’Engine of the Year 2006’ ödülünün sahibi olan bu motor, 6 yıl üst üste bu Oscar’ı kazanma başarısı gösterdi.
3-4 litre arasında ’yılın motoru’ seçilen 6 silindirli güç ünitesi, 7900 d/d’de 343 beygir güç üretirken, 4900 d/d’de maksimum 365 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Dakikada 8 bin devire kadar çıkabilen bu benzinli motor, sunduğu maksimum torkun yüzde 80’ini 2000 d/d’den itibaren sağlıyor. Otomobilde 6 ileri vitesli manuel şanzıman gücü tekerleklere aktarıyor.
2.5 SANİYEDE DURUYOR
Bir BMW klasiği olarak arkadan itişli olan Z4 M Coupe, sadece 5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşıyor. Aracın azami hızı ise elektronik olarak saatte 250 kilometre ile sınırlandırılmış. Tabii böyle bir gücü sahip bir otomobilin durması da çok önemli. Z4 M Coupe, saatte 100 kilometre hızla giderken sadece 2.5 saniyede durmayı başarıyor. İşte bu noktada durma mesafesini 34 metreye indiren 18 inçlik güçlü frenler büyük rol oynuyor.
Aracın 100 kilometredeki yakıt tüketimi şehir içinde 18.2 litreyken, bu rakam şehir dışında 8.6 litreye düşüyor. Z4 M Coupe, ortalama olarak ise 12.1 litre yakıt tüketiyor.