Ortadoğu ile demiryolu bağlantısına doğru

Güncelleme Tarihi:

Ortadoğu ile demiryolu bağlantısına doğru
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2006 13:55

Türkiye ile Ortadoğu demiryolu bağlantısını sağlayacak olan Karkamış-Çobanbey demiryolu hudut gar binasının temelinin 12 Eylülde atılacağı bildirildi.

Haberin Devamı

Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, hudut gar binasının yapımının tamamlanması sonrasında Türkiye'nin, Nusaybin ve Meydan Ekbez'den sonra Ortadoğu'ya açılan 3. sınır kapısına kavuşacağı vurgulandı.

Çobanbey sınır kapısının faaliyete açılmasının birçok faydayı beraberinde getireceği ifade edilen açıklamada, şöyle denildi:

“Türkiye-Suriye ilişkileri gelişecek. Avrupa Birliği'nin ve Türkiye'nin Ortadoğu ile demiryolu ulaşımı güçlenecek. Ortadoğu ülkelerine, özellikle Suriye'ye yapılan ihracatın demiryolu taşımacılığına kaymasını sağlayacak. GAP-DAP Bölgeleri'nde üretilen sanayi mamulleri ve tarım ürünlerinin, Çobanbey üzerinden Suriye ve Ortadoğu ülkelerine daha kısa mesafeden taşınması sağlanacak.

Çukurova Bölgesi'ne canlılık getirecek ve bu bölgeden ihracat ve ithalatı hareketlendirecek. Meydan Ekbez ve Nusaybin hudut kapılarında yük birikiminin önüne geçilecek. Gaziantep, Karkamış, Çobanbey ve Halep arasında yolcu ve yük treni çalışacak. Fevzipaşa-İslahiye-Meydan Ekbez-Halep demiryolu hattı tren trafiği açısından rahatlayacak. Gaziantep, Kilis, Halep ve Şam cazibe merkezi olacak.”

Haberin Devamı

Açıklamada, TCDD'nin, Karkamış-Çobanbey demiryolunun ilk etapta 30-40 kilometre hıza uygun olarak trafiğe açılması için bakım ve onarım çalışmaları yaptığı ifade edildi.

Karkamış-Çobanbey demiryolunun 1912 yılında işletmeye açıldığı ve 1981 yılına kadar aktif olarak hizmet verdiği vurgulanan açıklamada, İran-Irak savaşı nedeniyle demiryolunun işletmeciliğe kapatıldığı, 2004 yılından bu yana hattın yeniden hizmete açılması için Suriye tarafı ile görüşmeler yapıldığı bildirildi. Açıklamada, Suriye'ye açılan üçüncü sınır kapısı olacak Çobanbey istasyonunun devreye alınmasıyla birlikte, Türkiye'den Suriye'ye ve Ortadoğu ülkelerine gittikçe artan demiryolu taşımacılığının daha etkin ve verimli yapılabileceği vurgulandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!