Orta yaÅŸ sürücülerine süper motosiklet

Güncelleme Tarihi:

Orta yaş sürücülerine süper motosiklet
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2004 00:00

BMW, kuruluÅŸundan bu yana en güçlü motosikletini üretti. Saatte 280 km’lik hız yapan motosiklet sadece ‘aklı başında’ orta yaÅŸta insanlara hitap ediyor.Sürüş zevki dendiÄŸinde akla gelecek en geçerli pazarlama stratejisi, hız olsa gerek. Ama hızın da bir sınırı var tabii. Bir çok otomobil üreticisi gibi, BMW firması da otomobillerini saatte 250km’lik hıza göre ayarlıyor. Fakat saatte 280km hız yapan bir BMW motosikleti çıktı. Ãœstelik 14.850 euroluk aracın ne emniyet kemeri ne de hava yastığı var. ‘Motosiklet sürücüleri kısıtlamalar konusunda daha duyarlı’ diyor Almanya’daki BMW yetkilileri. BMW’nin bugüne dek üretmiÅŸ olduÄŸu modellerin en güçlüsü olan motosiklette bu yüzden hız limiti yok. Yeni K 1200 S, 167 beygir gücüyle böylece iki tekerlek teknolojisinde en yüksek seviyeye ulaÅŸmış oluyor. Motosiklet dünyasında mantık soruları en az radar tuzakları kadar sevimsiz bulunmakta. Japonlar ateÅŸlediAslında Almanya’nın tek motosiklet üreticisi bu yarıştan uzak duruyordu. PS patlaması, Japon firmaları tarafından ateÅŸlendi. AB ülkeleri 1998 yılında hız kurallarını gevÅŸeterek 100 PS limitini yükselttiler. Bir sezon sonra Suzuki, ilk kez 175 PS ile saatte 300km hıza ulaÅŸabilen GSX 1300 R Hayabusa modelini sundu. Bu geliÅŸmeyi daha sonra Honda, Yamaha ve Kawasaki izledi. BMW, hız limiti yerine özellikle de çevre korumacılığı ve güvenliÄŸe dayalı yenilikler üzerinde çalışarak ilk kez ABS frenleri ve kurallara uygun egzoz katalizörleri kullanmaya baÅŸladı. Bu iki özellik bugün bile birçok rakip firmanın ürününde yok. Japonya’da sadece Honda benzer bir strateji uygulamakta. Honda, yılda dokuz milyonu aÅŸkın motosikletle, dünyanın ikinci büyük motosiklet ürecisi.. BMW ise satışlarını son yıllarda üçe katlamasına raÄŸmen yıllık 100.000 motosiklet üretimiyle rakip firmaların çok gerisinde. Müşteri anketleri büyüme için daha güçlü modellerin üretilmesi gerektiÄŸini gösterdi. Ağırlık merkezi aÅŸağıdaYeni K100 S motorları tıpkı Japon rakiplerinde olduÄŸu gibi dört silindir yatay bir ÅŸekilde yerleÅŸtirildi. Ve UzakdoÄŸu tekdüzeliÄŸinden farklı olması için de tasarımcılar silindir taşıyıcısını iyice öne kaydırarak motoru da mümkün olduÄŸu kadar aÅŸağı indirdiler. Bu ÅŸekilde ağırlık noktası yine altta kaldı. Bunların dışında yeni motosiklet modelinde tamamen yeni tasarımlar yapıldı. Yay ve amortisörler için ilk kez üretilen elektronik ayarlar ilave donanım olarak satılacak. Bildik teleskopik çatal yerine otomobil üretiminde kullanılan uzunlamasına sevk çubuÄŸu tercih edildi. Bu ÅŸekilde sürüş güvenliÄŸine bakmaksızın daha iyi bir konfor sunulmakta. Ve bunlar önemli kalite özellikleri, çünkü yeni model gençler için deÄŸil yaÅŸları 30-40 arasında deÄŸiÅŸen aklı başında müşterilere hitap etmekte. BMW’nin yeni hız limiti bununla birlikte henüz ‘sanal bir deÄŸer’. Hiçbir motosiklet sürücüsü uzun süre saatte 200km hız yapmaz. Gereksiz PS gücü daha çok diÄŸer ikincil bir etkiye yarıyor. Son sürat yolculuk ettikten sonra kendinizi rahatlamış hissediyorsunuz.En hızlı motosikletlerKawasakiNinjja ZX-10RHız: 295 km/hGüç: 135,3 kw (184 PS)Ağırlık: 170 kgFiyat: 12.995 EuroHonda CBR1100 XXHız: 290 km/hGüç: 112 kw (152 PS)Ağırlık: 223 kgFiyat: 12.790 EuroYamaha YZF-R1Hız: 285 km/hGüç: 132 kw (180 PS)Ağırlık: 172 kgFiyat: 13.295 EuroSuzuki GSX-R 1000Hız: 285 km/hGüç: 121 kw (165 PS)Ağırlık: 168 kgFiyat: 12.610 EuroÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!