Güncelleme Tarihi:
Yaklaşık 7 aydır gerekli düzenlemenin tam yapılamaması nedeniyle SHGM bakım yetkilerini THK’ya geri vermedi. Yetkisinin olmaması nedeniyle THK bakım hizmetini başka şirketlerden almaya başladı. Ancak, bu durum en çok filodaki tek motorlu 11 adet M-18 Dromader uçaklarını vurdu. Bek (kuyruktan) tekerlekli, Polonya yapısı bu uçak üzerinde uzmanlaşmış, yüksek uçuş saatine sahip 15 pilot orman yangınlarının çok sık yaşandığı bugünlerde yerde bekliyor.
Sarp arazi uçakları
Orman yangınlarına karşı sarp arazilerde, su noktalarından uzak ormanlarda tek motorlu uçaklar hızlı müdahale şansı nedeniyle tercih ediliyor. Göl veya deniz kenarındaki büyük orman yangınlarında ise yine THK’nın CL215 hem suya hem karaya inen uçaklar ile söndürme helikopterleri kullanılıyor.
Orman yangınlarının en yoğun yaşandığı yaz mevsiminde, THK filosundaki M-18 Dromader tipi 11 yangın söndürme uçağı görev yapamıyor. Bu araçları kullanan 15 pilot karada bekliyor. Nedeni ise denetimden geçemeyen kurumun bakım yetkisinin olmaması.