Orka durgunluğa rağmen yılı büyüyerek kapatacak

Güncelleme Tarihi:

Orka durgunluğa rağmen yılı büyüyerek kapatacak
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2008 14:55

Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, piyasalardaki olumsuz gelişmelere rağmen bu yılı YTL bazında yüzde 20 büyüme, 120 milyon YTL ciroyla kapatmayı öngördüklerini belirterek, “Herkesin küçülmeyi düşündüğü bir dönemde, biz sektörümüzde büyüyerek, lider olarak çıkacağız. Hedeflerimizi gerçekleştireceğimizi düşünüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Damat, Tween, ADV markalarının sahibi Orka Group’un yurt içi - yurt dışındaki atılımlarını ve gelecek hedeflerini paylaşmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Orakçıoğlu, “dünyanın moda başkentlerinde olmazsanız marka olamazsınız” tezinin doğruluğundan yola çıkan ORKA Group’un, dünyanın moda başkentleri Londra, Milano, Berlin, Düsseldorf, Münih’te yer aldığı showroomlarla oluşturduğu yeni satış ağı ile tüm bu pazarlardaki en prestijli mağazalara markalarını pazarladığı söyledi.

Dünya moda başkentlerinde kendini kabul ettirmenin uzun soluklu bir süreç olduğunu, 3 yıl gibi bir süredir bunun için çaba gösterdiklerini anlatan Orakçıoğlu, Ağustos ayından itibaren Tween markasıyla Londra Knightsbridge Harvey Nichols'ta yer alacaklarını duyurdu.

Orakçıoğlu, İtalya'nın en güçlü showroomu Studio Zeta, İngiltere'nin Four Marketing ve Almanya'nın en güçlü showroomu Klauser ile anlaşmaya vardıklarını kaydederek, “Dünyaca ünlü bu showroomlarda yer almak demek 3 bine yakın satış noktasına ulaşmak demek. Dünyanın en önemli markalarıyla aynı satış showroomunda olmak pek çok avantaj sağlıyor. Bu showroomlar sayesinde çok önemsediğimiz Uzak Doğu, Japonya, Kore, Filipinler’deki gruplara ulaşarak, mevcut koleksiyonumuzun satışını gerçekleştirme şansına eriştik” dedi.

HEDEF DÜNYANIN EN BİLİNİR 10 MARKASI ARASINA GİRMEK”

Haberin Devamı

Damat-Tween markası olarak, Orka Group’un hedefi 2011 yılında dünyanın en çok tanınan ilk 10 markasından birisi olmayı hedeflediklerini ifade eden Orakçıoğlu, dünyaca ünlü kreatif direktör David Bradshaw ile hem koleksiyon hem de kreatif anlamda çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Süleyman Orakçıoğlu, moda trendlerini belirleyen karar vericilerin Tween’i, dünya moda literatüründe de kullanılan “Accesible Designer Brand (Ulaşılabilir Tasarım Markası)” olarak tanımladığını, çok geniş bir pazara, yeni nesil rekabet düzeninin de gerektirdiği rekabet koşulları donanımıyla girdiklerini bildirdi.

ORKA, DURGUNLUĞA RAĞMEN BÜYÜYEREK YILI KAPATACAK

ORKA Group’un 2008 Temmuz ayı itibariyle yurtiçinde 70, yurtdışında ise 47 olmak üzere toplam 117 mağazaya ulaştığını ve yılsonu itibariyle 125 mağazaya ulaşmayı hedeflediğini vurgulayan Orakçıoğlu, grup bünyesinde 2007 yılında 808 kişi çalışırken son bir yılda 250 kişilik ek istihdam sağlandığını ve çalışan sayısının 1058 kişiye ulaştığını kaydetti.

“2008 yılında herkes küçülme planları yaparken biz tersini düşünüyoruz” diyen Orakçıoğlu, “2001 krizinde olduğu gibi büyüme planlarımıza da buna göre yapıyoruz. 2001’de ‘yılın en iyi performans gösteren’ firması seçilmiştik. 2008’de de ‘yılın en başarılı firması’ seçilmek istiyoruz. Grubumuz 2007 yılında dolar bazında 80 milyon dolar, YTL bazında ise 120 milyon YTL ciro elde etmiştir. Hedefimiz 2008 yılında dolar bazında yüzde 25 büyüyerek 100 milyon dolar ciroya, YTL bazında ise yüzde 20 büyüyerek 120 milyon YTL ciroya ulaşmaktır. 10 yıldır her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen bir firmayız ve bunu kendi öz kaynaklarımızla yapıyoruz” diye konuştu.

Süleyman Orakçıoğlu, Orka Group’un 2007 yılında 9 milyon 700 dolar ihracat yaptığını, 2008’de de 15 milyon dolar ihracat rakamına ulaşmayı öngördüğünü ifade etti.

Gazetecilerin “stratejik ortaklık var mı, kimlerle görüşüyorsunuz” sorusu üzerine Orakçıoğlu, 2007-2008 yılında en fazla stratejik ortaklık teklifi alan Türk firması olduklarını, haftada bir iki kez telefonla bile ortaklık teklifi geldiğini söyledi. Orakçıoğlu, “Avrupa Prensleri dahil, her yerden teklif alıyoruz. Ancak biz bu konuda temkinli davranıyoruz. Bizim bu konuda kendimize koyduğumuz hedef 2010 yılı, değerimizi bu sürede 2-3 kat daha arttırmayı planlıyoruz. 2009 yılı sonunda gelen teklifleri değerlendirebiliriz. Ancak çok cazip bir şey olması lazım” dedi.

Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar ise Tween’in İlkbahar Yaz 2009 koleksiyonunun şu an dünyanın en güçlü markaları ile birlikte en büyük alıcılara ve moda severlere sunulduğunu belirterek, henüz Tween dışında hiçbir Türk markasının bulunmadığı bu showroomlarda yer almanın önemine dikkat çekti. Arar, “Moda başkentlerinde sıradan bir oyuncu olarak değil, belirleyici bir oyuncu olarak varız. 1 Temmuz-31 Ağustos tarihleri arasında, yani şu anda Tween İlkbahar Yaz 2009 koleksiyonları İngiltere, İtalya, Almanya, Londa, Milano, Berlin, Dusseldorf ve Mühin showroomlarında tüketici ile buluşuyor. ‘Ulaşılabilir tasarım markası’ olarak tanımlanmak bizim için ayrı bir gurur kaynağı” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!