Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2002 15:08
Rekabet üstünlüğünün yolu öğrenmekten geçiyor. 'Öğrenen' şirketler hem yerel hem de uluslararası anlamda güçleniyor. Salim Çam, 'Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü' adlı kitabında şirketlere rekabet avantajlarını nasıl yakalayabileceklerini anlatıyor.
Yönetim alanında literatüre 'Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü' adında yeni bir kitap daha eklendi. Salim Çam tarafından yazılan kitap, Papatya Yayıncılık tarafından basıldı.
Öğrenen organizasyonlar, insanın iş alanındaki yetenek ve becerilerini geliştirmesine öncelik tanıdığı için işletmelerde verimliliği sağlıyor. Piyasada rekabet üstünlüğü elde etmek isteyen şirketler, öğrenen organizasyonları yakından tanımak durumundalar. Kitapta bu tanıma süreci çeşitli yönleri ve aşamalarıyla ele alınıp örneklendiriliyor.
Kitapta öğrenen organizasyonların rekabet stratejileri olarak maliyet liderliği, farklılaşma ve hızlı cevap verme stratejileri yer alıyor.
Kitabın yazarı Salim Çam, bugün sıkça kullanılan çeşitli strateji alternatifleri bulunduğunu belirterek, şunları söylüyor:
‘‘Bu strateji alternatifleri artık hemen hemen tüm işletmelerce birbirine benzer bir şekilde uygulanıyor. Uluslararası arenada yaşanan şiddetli rekabette başarılı ve diğer işletmelerden farklı olmak için, kurumların yeni stratejiler geliştirmeleri gerekiyor. Öğrenen organizasyonlar özellikle maliyet liderliği, farklılaşma ve hızlı cevap verme stratejilerinin başarısını artırıyor.‘‘
Çam, öğrenen organizasyonların çalışma ortamını coşkulu, anlamlı ve verimli hale getirebilmesi için insanlar arasında karşılıklı ve sürekli bir etkileşim oluşturduğunu söylüyor. Öğrenen organizasyonu, yeni bilgilerin üretilmesini ve üretilen bu bilgilerden yeni bilgiler elde edilmesini sağlayan bir felsefe ve düşünce sistemi olarak tanımlıyor.
Kişisel ustalık, zihinsel modeller, takım halinde öğrenme, paylaşılan vizyon ve sistem düşüncesi gibi disiplinler kitapta yer alan diğer konular arasında.
Çam; Xerox, General Electric, Rover, HP, Shell gibi yabancı firmalarda uygulanan öğrenme organizasyonunun Türkiye'de henüz yeni gelişmeye başladığını belirtiyor. Bu nedenle standart anlamda öğrenen organizasyon felsefesini uygulayan firmanın bulunmadığını ancak bunu kendine göre adapte eden birkaç şirketin var olduğunu ifade ediyor.
Kitapta, şirketlerin rekabet avantajlarını nasıl yakalayabileceklerine konusunda birçok sorunun cevabını da bulmak mümkün.
'Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü' kitabına kitapçıların yanısıra internet üzerinden şu adreslerden ulaşabilirsiniz:
www.papatya.gen.tr
www.ideefixe.com
www.seckin.com.tr
www.leblebi.com