Sürüş İzlenimi: Erkan ÇELEBİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2007 02:03
Opel'in Meriva, Astra, Zafira ve Vectra'nın ardından OPC serisine kattığı Corsa OPC'nin basın lansmanı, İspanya'nın Mayorka Adası'nda gerçekleştirildi.
Opel Performans Merkezi (OPC) serisi araçlara yeni eklenen Corsa için organize edilen bu aktivite, havaalanından itibaren başladı. İlk önce, 1.6 turbo motorlu 192 beygir gücündeki Corsa OPC'nin performansını test etmek için Mayorka yarış pistinin yolunu tuttuk. Sıfır kilometreden 100 kilometreye 7.2 saniyede çıkan, saatte 225 kilometre hız yapabilen Corsa OPC'lerle önde Opel'in DTM pilotlarından Manuel Reuter, arkasında da gazetecilerin kullandığı beşer araçlık konvoylar halinde piste çıktık. Usta pilot Reuter, bir yandan aracı kullanıyor, diğer yandan da telsizle farklı ülkelerden lansmana katılan gazetecilere Corsa OPC'yle piste giderken sürüş hakimiyetini sağlama, keskin virajlarda savrulmama ve ani duruş gibi teknik konularda bilgi vermekten de geri kalmıyordu. Neye uğradığımızı anlamadan, kendimizi bir anda pistte bulduk. En hızlı Corsa'yla tüm bunları uygulamaya koyulduk. Pistin keskin virajlarından süratle geçip, kukaları devirmeden slanom yapmaya, aracı savurmadan, yoldan çıkartmadan, arayı açmadan pistte turlamaya başladık. Öğle yemeklerini Mayorka Yarış Pisti'nde yedikten sonra sıra, bu kez Corsa OPC'leri adanın virajlı dağ yollarında test etmeye geldi. küçük kasabaların dar yollarından, otobana kadar farklı yol koşullarında aracı deneme imkanı bulduk. Bu yıl 150 bin Corsa satış anlaşması gerçekleştiren ve 3 bin Corsa OPC satmayı hedefleyen Opel'in ilk kez, Corsa'nın bu versiyonunda kullandığı spor tasarımlı koltuklar, gerçekten de vücutla uyum sağlıyor. Yarış otomobillerine benzer yapısıyla özellikle yanlardan vücudun desteklenmesine, yan hava yastıklarıyla da korunmasına yardımcı oluyor.Mayıs ayından itibaren yaklaşık 40 bin YTL'ye Türkiye'de satışa sunulması planlanan Corsa OPC'nin önden görünümü, bir köpek balığını andırıyor. Ayrıca, yan aynalar, ön ve arka tamponlar, sis farları, egzoz çıkışı gibi aracın bir çok noktasına yayılan üçgen unsurlar, arkada kullanılan spoyler, Corsa OPC'ye spor bir görünüm kazandırmış. 100 kilometrede 7.9 litre benzin tüketen Corsa OPC'de 17 inç lastikler standart olarak yer alıyor. Diğer Corsalar'dan 15 milimetre daha alçak olan bu versiyonda, aracın yoldan çıkmasını engelleyen ESP de (Elektronik Denge Sistemi) bulunuyor. Bu da, küçük ve hafif bir otomobil olmasına rağmen, Corsa'nın yol tutuşunu önemli oranda artırıyor.