Emre Özpeynirci
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 09, 2006 00:00
Opel'in Frontera ile başladığı 4x4 macerası, aradan geçen 6 yıl sonra Güney Kore'de üretilecek Antara ile devam ediyor. Dünya tanıtımının Eylül ayında düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı'nda yapılacağı Antara'yı, İsviçre, Avusturya arasında ilk test eden gazeteciler arasında yer aldık. Üretimine 28 Ağustos'ta başlanacak Antara, Türkiye'de piyasaya 2007 yılı başında çıkacak.
Opel, ilk olarak 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilediği 'Antara GTC' konsept modelinin gördüğü yoğun ilgi ve övgüler üzerine, Antara’nın beş kapılı seri üretim modelini piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Hürriyet Otoyaşam olarak Eylül'de gerçekleşecek Paris Otomobil fuarında dünya prömiyeri yapılacak aracı, dünyada ilk kez test edenler arasında yer aldık. 28 Ağustos'ta Kore'de üretimine başlanacak Antara'yı, İsviçre-Avusturya arasında, hem otobanda, hem şehir içinde hem de dağlarda deneme şansı bulduk. Antara, Opel'e Avrupa’da en hızlı büyüyen segmentlerden birinde önemli bir güç katacağa benziyor.
CHEVROLET CAPTIVA'YLA KARDEŞ
Güney Kore'li Daewoo'yu almasının ardından, Chevrolet markasıyla Avrupa pazarına giren Generel Motors, Kore'deki üretimi hızlandırdı. Avrupa için Chevrolet markalı araçları Kore'de üreten GM, Opel Antara'nın üretimini de bu ülkeye aldı. Çünkü Antara, Chevrolet'in SUV modeli Captiva ile aynı platformu paylaşıyor. Yani kardeş. Opel yetkilileri, iki aracın hem tasarım hem de malzeme kalitesinin birbirinden farklı olduğunu belirtirken, Antara'nın Captiva'dan yüzde 8 daha pahalı olacağını söylediler. Türkiye'de Kia Sorento ve Hyundai Santa Fe'nin yer aldığı sınıfta yer alacak Antara, 2007 yılında bu sınıfın oldukça hareketli olacağının sinyallerini veriyor.
MODAYA UYGUN TASARIM
Antara'da tasarımın karakteri, kalın kontrastlar ile vurgulanıyor. Alt bölümde çok güçlü görünen ve gövdesinde modaya uygun zarafeti ile sportif masküler görüntüsü vermek için birleştirilmiş kalın çizgiler yer alıyor. Kaput üzerindeki kat yeri ve büyük Opel logolu geniş krom çubuk ile vurgulanmış ızgara gibi dikkatle işlenmiş detaylar, otomobilin katiletili görünmesini sağlıyor.
Yüksek zemin aralığı, büyük jant tasarımı ve sahip olduğu koruyucu elementler, yeni Antara’nın karakteristiklerini tanımlıyorr. 4.57 metre uzunluğa, 1.58 metre genişliğe ve 1.70 metre yüksekliğe sahip olan Antara, geniş bir iç mekana sahip. İçerde, ilk olarak dinamik SUV karakterinin altını çizen sportif hatlara sahip koltuklar göze çarpıyor. Karakteristik Opel dizaynına sahip ön panel ergonomik bir düzene sahip. Merkezi bilgi ekranlı orta konsol, kokpite sürücü merkezli yerleşim sunuyor.
2 LİTRELİK DİZEL MOTOR
Opel Antara'nın 2 farklı motor seçeneği buluyor. 3.2 litre hacmindeki V6 benzinli motor 224 beygir gücünde ve standart olarak ActiveSelect şanzıman ile sunulacak. 150 beygir gücündeki ve 2.0 litre hacmindeki turbo-dizel motorun ise Antara'nın özellikle Türkiye'de en çok satılan versiyon olması bekleniyor. Antara’daki akıllı aktif dört çekiş sistemi, hızlanma esnasında çekişe bağlı stabilite ve artan sürüş dinamikleri gibi önden çekişin faydalarını ile daimi dört çeker özelliğini birleştiriyor. Her koşulda ön ve arka aks arasında optimum tork dağılımı sağlayan elektronik kontrollü diferansiyel, ABS ve Elektronik Stabilite Kontrolü sistemlerine tam olarak entegre edilmiş. Bu sayede sürüş kontrolü ve aktif güvenlik en üst seviyeye çıkarılmış.
Diğer standart fonksiyonları içerisinde Hidrolik Fren Destek Sistemi (HBA), Aktif Devrilme Koruması (ARP) ve Yokuşta iniş kontrolü (HDC) bulunuyor. Yokuşta İniş Kontrolü sayesinde gaz pedalının pozisyonu ile önceden seçilen sabit bir hızda Antara’nın dik yokuşlardan güvenli şekilde inmesini sağlar.