Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2007 00:00
Opel’in Frontera ile başladığı 4x4 macerası, 6 yıl sonra Güney Kore’de üretilen Antara ile devam ediyor. Antara 101 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.
Opel, ilk olarak 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilediği ’Antara GTC’ konsept modelinin gördüğü yoğun ilgi ve övgüler üzerine, Antara’nın beş kapılı versiyonunun üretimine karar vermişti. Avrupa için Chevrolet markalı araçları Kore’de üreten GM, Opel Antara’nın üretimini de bu ülkeye aldı. Çünkü Antara, Chevrolet’in SUV modeli Captiva ile aynı platformu paylaşıyor. Yani bu iki otomobil kardeş. Fakat iki aracın hem tasarım hem de malzeme kalitesinin birbirinden farklı olduğunu görmek mümkün. Türkiye’de Kia Sorento ve Hyundai Santa Fe’nin rekabet ettiği sınıfta yer alan Antara, 2007 yılında Opel’i SUV segmentinde temsil edecek. Haziran ayı başında satışa sunulan Antara’dan şimdiye kadar 100 adet satılmış. 2007 yılı sonuna kadarki satış hedefi ise bin adet.
MODAYA UYGUN TASARIM
Antara’nın tasarım karakterinde, kalın kontrastlar dikkat çekiyor. Alt bölümde çok güçlü görünen ve gövdesinde modaya uygun zarafeti ile sportif masküler görüntüsü vermek için birleştirilmiş kalın çizgiler yer alıyor. Kaput üzerindeki kat yeri ve büyük Opel logolu geniş krom çubuk ile vurgulanmış ızgara gibi dikkatle işlenmiş detaylar, otomobilin kaliteli görünmesini sağlıyor.
Yüksek zemin aralığı, büyük jant tasarımı ve sahip olduğu koruyucu elementler, yeni Antara’nın karakteristiklerini tanımlıyorr. 4.57 metre uzunluğa, 1.58 metre genişliğe ve 1.70 metre yüksekliğe sahip olan Antara, geniş bir iç mekana sahip. İçerde, ilk olarak dinamik SUV karakterinin altını çizen sportif hatlara sahip koltuklar göze çarpıyor. Karakteristik Opel dizaynına sahip ön panel ergonomik bir düzene sahip. Merkezi bilgi ekranlı orta konsol, kokpite sürücü merkezli yerleşim sunuyor. Ayrıca Antara, 370 litrelik bagaj kapasitesini katlanabilir arka koltukları sayesinde 865 litreye, tavana kadar olan hacime bakıldığında ise 1420 litreye çıkarabiliyor.
2 LİTRELİK DİZEL MOTOR
Opel Antara’nın 2 farklı motor seçeneği buluyor. 3.2 litre hacmindeki V6 benzinli motor 224 beygir gücünde ve standart olarak ActiveSelect şanzıman ile sunulacak. 150 beygir gücündeki ve 2.0 litre hacmindeki turbo-dizel motorun ise Antara’nın özellikle Türkiye’de en çok satılan versiyon olması bekleniyor. 2.0 litre hacmindeki dizel motor GM bünyesindeki birnçok modelde de kullanılıyor. Maksimum gücü olan 150 beygiri 4000 d/d’de üreten motor 2000 d/d’de 320 Nm tork ortaya koyuyor. Bu değerlerle 0-100 km/s hızlanmasını 12.8 saniyede tamamlayan Antara, maksimum 178 km/s hıza ulaşabiliyor. Gücü ön tekerleklere aktaran ActiveSelect isimli 5 ileri otomatik şanzıman manuel kullanıma da izin veriyor.
AKILLI DÖRT ÇEKER
Antara’daki akıllı aktif dört çekiş sistemi, hızlanma esnasında çekişe bağlı stabilite ve artan sürüş dinamikleri gibi önden çekişin faydalarını ile daimi dört çeker özelliğini birleştiriyor. Her koşulda ön ve arka aks arasında optimum tork dağılımı sağlayan elektronik kontrollü diferansiyel, ABS ve Elektronik Stabilite Kontrolü sistemlerine tam olarak entegre edilmiş. Bu sayede sürüş kontrolü ve aktif güvenlik en üst seviyeye çıkarılmış.