Güncelleme Tarihi:
İmam Hatip Liseleri Mezunları Derneği Başkanı Hüseyin Korkut, karma eğitim dayatmasından vazgeçilmesi gerektiğini belirterek getirilen teklife kız ve erkek okullarının açılmasının da eklenmesini istedi.
Milli Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonu bünyesinde AKP’nin getirdiği 4+4+4 teklifini değerlendirmek için kurulan alt komisyon sivil toplum örgütleri, sendikalar ve eğitim uzmanlarını dinledi. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’ndan Suat Kardaş, 8 yıllık kesintisiz eğitim yerine kademelendirme yapmak geriye gidişe neden olabilir, pedagojik bulmuyoruz. İlköğretimin kesintili olması eğitimin kalitesini olumsuz etkileyecektir. Mesleki yönlendirmenin ilköğretim ikinci kademesine indirilmesi yanlış, çünkü o yaştaki çocuklar mesleki eğilim konusunda fizyoloji ve psikolojik yönden yetersiz olur, çevrenin etkisi altında kalırlar. Küçük yaş ve büyük yaş çocukların aynı binada eğitim görmesinin yarattığı sorunları çözmek için bu kadar yapısal değişiklik gerekmiyor” dedi.
MEB Müsteşar Yardımcısı Salih Çelik, engelsiz vatandaşların eğitiminde çok önemli mesafe kat ettiklerini belirterek bin 582 engelli çocuğa evde eğitim verdiklerini, 41 bin engelli öğrenciyi de evden okula taşıdıklarını söyledi. Öğretmeni öğrencinin ayağına bu çocuklar ağrı hasta olduğu için götürdüklerini belirten Çelik, evde eğitimin öncelikleri olmadıklarını söyledi.
8 YIL KESİNTİSİZ EĞİTİMİN MAHSURLARI
İmam Hatip Liseleri Mezunları Derneği Başkanı Hüseyin Korkut ise 8 yıllık kesintisiz eğitimin ilköğretim ve orta öğretimde ciddi tahribatlar yarattığını, getirilen teklifi eğitim ortamı ve milli eğitimin kazanımı olarak gördüklerini belirtti. Bu gelişme dolayısıyla emeği geçenlere teşekkür eden Korkut 8 yıllık kesintisiz eğitimin yarattığı mahsurları şöyle sıraladı:
“8 yıllık kesintisiz eğitim nedeniyle 6-7 yaş ile 14 yaş çocukların aynı ortamı teneffüs etmesi psikolojik fiziki sıkıntılar içeriyordu, bu sıkıntılar ortadan kalkacak. Kesintisiz eğitim mesleki eğitimi tahrip etti. Başta imam hatipler olmak üzere meslek liseleri kalite ve talep kaybına uğradı. Yapılan yatırımların atıl kalmasına neden oldu. Taşımalı eğitim gibi dünyanın hiçbir yerinde olmayan garabet, devlete mali yük getiren sistem köylerdeki okulların kapanmasına neden oldu. Köydeki tarım faaliyetleri olumsuz etkilendi. Doğu güneydoğuda örf, gelenek, inanç ve vicdani yönelim dolayısıyla ergenlik dönemindeki kız çocukların yatılı, karma ortamda zorunlu eğitimin dayatması nedeniyle örgün eğitime katılması engellendi.”
“AÇIKÖĞRETİM SİSTEMİ BAKANLAR KURULUNA BIRAKILMADAN NETLEŞTİRİLMELİ”
Getirilen teklifin kız çocuklarının eve mahkum olup erken evlenmelerine neden olacağı iddialarının gerçeği yansıtmadığını iddia eden Korkut, tersine başta imam hatip olmak üzere açıköğretim imkanları sayesinde doğu ve güneydoğuda özellikle kız çocuklarının daha fazla eğitime katılma imkanı bulacağını söyledi.
70’lerden bu yana dini hassasiyeti olanların imam hatiplerin varlığı ile kız çocuklarını ortaöğretim sistemine dahil ettiğini ve üniversitelere yönelttiğini söyleyen Korkut, kız çocuklarının okullaşmasıyla ilgili sıkıntısında kıyafet yasağının daha etkili olduğunu savundu. Bu yasaktan vazgeçildiğinde daha fazla kız öğrencinin eğitim öğretimden faydalanacağını ve toplumun normalleşeceğini söyleyen Korkut, ortaöğretimde de bu yasağın kaldırılması gerektiğini savundu.
İmam hatiplerin orta kısmının açılmasının Kur-an’ı Kerim eğitimi ve diğer temel mesleki bilgilerin kazanılması açısından önemli bir katkı sunacağını ifade eden Korkut, teklifin kanaatleriyle örtüştüğünü ancak Bakanlar Kurulu’na bırakılan açıköğretimden kimin faydalanacağı, hangi okulların 4+4 hangi okulların ikinci kısım olacağıyla ilgili konuların da kanunda düzenlenerek netleştirilmesinin ilerideki zamandaki spekülasyonları ve tartışmaları ortadan kaldıracağını söyledi.
“SORACAK BİR ŞEY YOK, HERŞEY ÇOK AÇIK”
Okul öncesi eğitimin de zorunlu eğitime eklenmesi gerektiğini teklif eden Korkut, bu eğitimin devlet, özel eğitim kurumlarının yanı sıra STK’lar tarafından verilmesinin de yolunu açılmasını istedi.
28 Şubat sürecinde bir dayatma ile kız-erkek okullarından karma eğitime geçildiğini ifade eden Korkut, “Hem ülkemizde hem tüm dünyada eğitimciler pedagoglar karma eğitimin sıkıntılarını tartışıyor” dedi. CHP İstanbul Milletvekili Nur Serter, “Nerede tartışılıyor?” diye sordu. Bununla ilgili araştırmaların olduğunu ve paylaşabileceğini söyleyen Korkut, “Ayrı ayrı eğitimin faydaları ifade ediliyorken Türkiye’de bu dayatmadan vazgeçilmesi gerek. Tercihe bağlı olmalı. Çamlıca, Kandilli kız lisesi başarılı okullar vardı. Tercihe bağlı, isteğe bağlı toplumsal sosyolojik yapımızı da göz önüne alarak bu esneklik de teklifte karşılık bulmalı. Bu kız öğrencilerin eğitim ortamına katılımını daha da arttıracaktır” dedi.
CHP’li Serter, komisyon başkanının “bir sorunuz var mı” sorusuna, “Soracak bir şey yok, her şey çok açık” yanıtı verdi.