Güncelleme Tarihi:
Soruşturma kapsamında, olay yeri inceleme ve keşif tutanaklarında kanalın bulunduğu alanda yaya geçişini engelleyecek herhangi bir güvenlik önleminin alınmadığı, kanalın bulunduğu alanda yayaların girmesinin yasak olduğunu gösteren herhangi bir uyarıcı levha, ikaz ve benzeri işaretlerin konulmadığı belirtildi. Bilirkişi uzmanları da kanal etrafının yeteri kadar aydınlatılmadığını, kanal etrafında gerekli güvenlik önlemlerinin alınmamasının kazanın birinci sebebi olduğunu ifade etti.
İddianamede inşaat firması sahibi, inşaat firması vekili ile iş güvenliği uzmanı hakkında 6 yıla kadar hapis cezası istemiyle Isparta 1. Asliye Ceza Mahkemesi’nde taksirle ölüme neden olma suçundan dava açıldı. Cirit’in ölümüyle ilgili açılan davanın ilk duruşması ise 10 Mayıs’ta görülecek.
Kazanın yaşanmasında ihmalleri olan kişilerin bilinçli taksirden ölüme neden olma suçundan yargılanmaları gerektiğini savunan avukat Halil Özer ise, “Ali Sinan Cirit’in düştüğü kanal bisiklet yolu, araç yolu ve yaya yolunu kesen 7 metre derinliğinde yaklaşık 20 metre uzunlunda bir kanal. İş güvenliği kanununa göre kanalın etrafı 2 buçuk metre yükseklikte, hiçbir hayvan veya insanın geçemeyeceği şekilde kapatılmalıydı. Bu önlem alınmadığı gibi kanalın etrafına uyarı levhaları ve ikaz işaretleri konulmamış. Kanalın etrafında yeteri kadar aydınlatma da yapılmamış. Bu yüzden sanıkların bilinçli taksirden ölüme neden olma suçundan yargılanması gerektiğini düşünüyoruz. Ayrıca biz bu konuda üniversitenin de gerekli tedbirlerin almadığı ve denetim yapmadığı kanaatindeyiz. Çünkü kazanın yaşandığı kanal otobüs durağıyla ile iki öğrenci yurdu arasında kalıyor. Dolayısıyla üniversitenin de önlem alması gerekirdi” dedi.