Arzu ÇAKIR MORIN/PARİS
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2011 00:00
1 Haziran 2009’da, Rio-Paris seferini yaparken 228 kişiyle okyanusa çakılan Air France uçağına ait büyük bir parçaya ulaşıldı. Yolcu kabinine ait bölümde, tanımlanabilir durumda çok sayıda cesedin de bulunduğu açıklandı. Korkunç kazada, Türk arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu da can vermişti.
ENKAZINA İKİ YIL SONRA ULAŞILDI / FOTO GALERİ
2009'DAKİ KAZA SONRASI İLK GÖRÜNTÜLER
BUNDAN yaklaşık 2 yıl önce, 1 Haziran 2009’da Rio-Paris seferini yaparken Brezilya açıklarında düşen Air France’a ait AF 447 sefer sayılı uçağın bulunması için yapılan araştırmaların dördüncüsünde uçağa ait büyük bir parçaya ulaşıldı. Bu parçada bulunan cesetlerin bazılarının, halen tanımlanabilecek durumda olduğu da belirtildi. 228 kişiyle birlikte okyanusa gömülen uçakta, Türk arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu da bulunuyordu.
‘Bu son şans’tıUçağın parçalarına ulaşabilmek için bugüne kadar üç arama çalışması yapan Fransız Araştırma ve Analiz Bürosu (BEA), 25 Mart’ta ‘Bu son şans’ diyerek dördüncü operasyonu başlattı. Araştırmada uçağın gövdesinden kopan büyük bir parçaya ulaşıldı. Bu gelişme kazanın nedenini ortaya çıkaracak tek şans olan karakutuya ulaşma umudunu da artırdı.
5 bin metre derindeİkinci dalga araştırmalarda karakutunun Brezilya açıklarında 5 km. derinlikte sinyallere yanıt verdiği açıklanmış, ancak akıntı nedeniyle kutuya ulaşmak mümkün olmamıştı. BEA parça ve cesetlerin toplanması için iki hafta içinde beşinci etap operasyona geçecek. Yalnızca dördüncü etap araştırmalar için 9 milyon Euro harcanırken, masraflar Airbus ve Air France tarafından karşılandı.
‘Çok sayıda beden var’
FRANSA Çevre Bakanı Nathalie Kosciusko-Morizet, Air France uçağının son bulunan parçalarının, motor ve tek parça halindeki yolcu kabininin önemli bir bölümüne ait olduğunu açıkladı. Kosciusko-Morizet, France İnter radyosunda, “Ayrıca çok sayıda, kimlikleri de hâlâ belirlenebilir durumda ceset bulundu” dedi.
Havada parçalanmadıİki yıldır yapılan araştırmalar sonucu BEA tarafından hazırlanan raporda, kazada ‘pilot göstergelerinde’ meydana gelen arızanın önemli rol oynadığı, uçağın havada değil, denize çarpma anında parçalandığı, ancak bunların kazanın tek nedeni olamayacağı, buna kötü hava koşullarının da eklendiğini açıklanmıştı.